wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

ESPN UHD (425) op Next Mini switcht tussen HDR en SDR

Ik heb op de slaapkamer een Next mini bedraad op het internet aangesloten met de bijgeleverde stroomadapter en USB kabel op een LG G1 oled televisie, met de bijgeleverde HDMI kabel.

 

Ik heb op kanaal 425 dat HDR HLG steeds wegvalt op dit kanaal en dan krijg ik een flets kleurloos beeld.

Het maakt niet uit hoe ik de instellingen verander van de Next mini, dit probleem blijft.

Kijk ik echter op de Next mini een HDR HLG filmpje op Youtube, dan speelt dit probleem niet en hou ik keurig het HDR beeld. Dit geldt overigens ook voor HDR10 ( Netflix etc)

 

Het moet dus volgens mij liggen aan  het IPTV signaal van ESPN UHD, kanaal 425 of er is nog iets anders niet goed op het Next platform.

 

Ik hoop dat dit opgelost wordt.  Ik weet niet meer wat ik moet doen. 

89 Reacties 89
wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik merkt hierbij nog op dat ik voorheen op de LG G1 oled een Mediabox Next had aangesloten en toen speelt dit probleem het HDR HLG op ESPN UHD totaal niet!!

Dus het ligt echt aan Ziggo volgens mij die de zaakjes nog niet op orde heeft met de Next mini. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ander box dus dat het iets is tussen de Mini en de TV staat wel vast. Nu krijgt de Next een DVB stream dus niet goed vergelijkbaar. Dan is het mogelijk de aansturing vanuit de Next Mini, met name bij lineaire TV.

 

 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Als de aansturing in de Next mini niet juist is, moet dit toch bij Ziggo bekend zijn? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@wewanl  schreef:

Als de aansturing in de Next mini niet juist is, moet dit toch bij Ziggo bekend zijn? 


Ik zou niet weten hoe of waarom, dat bekend moet zijn, dat is tijdens de test blijkbaar niet naar voren gekomen. Verder zijn er zoveel merken en modellen TV'S  er moet maar net iemand in de test groep zitten met exact dezelfde TV en een ESPN abonnement.

 

Ik houd het op wat @AoxoMoxoA  schreef dat klinkt vrij aannemelijk. Aan jouw om dat te testen. 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat moet ik nog verder testen dan? 😙

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@wewanl  schreef:

Wat moet ik nog verder testen dan? 😙


Heb je die reactie wel gelezen?

 

Even schakelen naar een andere HDMI-bron en weer terug, of het tijdelijk loskoppelen van de HDMI-kabel, zou de juiste beeldkwaliteit op kunnen leveren. Let wel dat bij het verlaten van kanaal 425 dan de andere kanalen niet meer om aan te zien zijn.

 

De vraag is dus of het bij livetv op kanaal 425 helpt om de HDMI-bron even te wisselen, zodat die geïnitialiseerd wordt.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb een aantal keren gewisseld van HDMI ingang. De HDMI kabel eruit en erin. Het helpt niets. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@wewanl  schreef:

Ik heb een aantal keren gewisseld van HDMI ingang. De HDMI kabel eruit en erin. Het helpt niets. 


Dan moet er verder worden gezocht, wel bijzonder dat naast het topic met andere ESPN gerelateerde problemen dit toch nog toe het enige topic is hierover blijkbaar ben jij de enige met een Mini en ESPN of de anderen hebben dit probleem niet.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik vind het jammer dat ik de enige ben met dit probleem. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Lycke  Hier hetzelfde maar omdat mijn HDMI UHD Color op beide boxen zijn ingeschakeld zie je het niet meer zo, want hij springt over naar normaal.

Ik heb even filmpje gemaakt en let goed op de TV, niet op de Knuffels er boven. 😂

Is moeilijk te zien ook, maar je ziet de kleur van geel naar oranje terug springen.

 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb ook op mijn Next mini dit probleem. 
HDR HLG knalt er steeds uit. 
Fijn om te zien dat ik niet meer de enige ben met dit probleem. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@wewanl  voorheen bleef de kleur ook wazig en geel, nu springt ie op geel en meteen weer terug naar instelling van de Media Box, maar je ziet hem springen.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Bij mij springt het beeld op ESPN UHD ook constant heen en weer tussen HDR en SDR.

Het is net een knipperlicht.  

Als ik een programma op deze zender terugkijk wat eerder is uitgezonden heb ik dit overigens weer niet.

Alleen bij live televisiekijken op EPSN UHD is het beeld een storend knipperlicht. 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb zowel automatisch als 4K ingesteld op de Next mini. Het maakt niets uit. Het probleem bij mij blijft. 

Louie85

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zelfde probleem hier hoor.

ook genoeg vergelijkingsmateriaal.

2 dezelfde LGOLED48C16LA.

1 met de next en 1 met de next mini.

op de next geen probleem op ESPN 425 hd en op de mini valt hij inderdaad weg.

ik denk dat het probleem zit in de live tv modus die de hd/4k niet/nog niet aan kan.

aangezien er vorige week ook klachten waren over haperen van live tv op drukke momenten.

terugkijken inderdaad ook geen probleem.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat ben ik blij dat ik niet langer de enige ben met dit probleem! 
Ziggo, als dit niet op te lossen is wil ik graag weer een Mediabox Next als tweede ontvanger in plaats van de Next mini.

Dit is echt geen kijken, dat geknipper! 

Louie85

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voor mij geen optie omdat je dan weer afhankelijk ben van een coax kabel voor live tv.

Deze heb ik niet in de slaapkamer.

het lijkt pure uitzendcapaciteit die niet voldoende is nog voor het live uitzenden van 4k/uhd.

dit zou ziggo gewoon op moeten lossen.

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

Het kan aan verschillende dingen liggen. Als je een ci+ module hebt zou je het ook daarmee kunnen testen. Is het beeld dan wel goed dan ligt het dus aan de combinatie (mini) next en TV. Op mijn samsung tv is het ook dan niet goed, maar als ik van input switch en weer terug dan is het wel goed. Blijkbaar pakt mijn Samsung het HDR kanaal dus niet goed op en is een nieuwe handshake nodig. Dit werkt bij zowel de next als bij de CI+ module.  

 

Over het algemeen is er wel een grotere kans dat het fout gaat als er een extern device aangesloten is. 

 

 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik ben het met je eens dat het het gewoon goed moet werken. Misschien kan de Next mini de 50 frames per seconde niet aan in combinatie met HDR en 2K?

Dan wordt het helemaal een drama als ESPN UHD ooit overschakelt naar 2160p met HDR.

 

Hoe kan het dat deze storende tekortkoming met het testen van de Next mini niet aan het licht is gekomen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat vraag ik mij ook af 

Uitgelicht topic