1
Vraag
2
Reacties
harm.lammers

Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ERR sp 0.1.6

Ik heb al jaren een Mediabox XL en een Connect box van Ziggo. Zonder problemen. Sinds deze week heb ik genoemde code ERR SP 0.1.6 op mijn Mediabox staan en daar blijft het bij wat ik ook herstart. 

De community lijkt steeds te moeten wachten op een monteur, dus ik ben benieuwd waarom ik na al die tijd ineens een monteur over de vloer moet krijgen.IMG_5810.jpgIMG_5811.jpgIMG_5812.jpgIMG_5814.jpg

66 Reacties 66
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 13595Posts
  • 1120Oplossingen
  • 3997Likes

@Jardi Ik zie dat je reageert onder dit topic, maar ik kan je opmerking niet lezen. Ervaar jij dit probleem ook? 

sauer135

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben hetzelfde issue.

Nu staat er voor maandag een afspraak met een monteur, maar als ik zo lees, zal dat geen oplossing zijn, tenzij deze monteur een nieuwe mediabox bij zich heeft.

Of is het beter om direct een nieuwe box te sturen??

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1924Posts
  • 228Oplossingen
  • 631Likes

Welkom op de Ziggo Community en goed dat je even navraag doet, @sauer135

De monteur heeft eigenlijk altijd een nieuwe mediabox bij zich, dus mocht het aan de box liggen, dan komt dit helemaal goed.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59443Posts
  • 3995Oplossingen
  • 14842Likes

@sauer135 schreef: "Nu staat er voor maandag een afspraak met een monteur, maar als ik zo lees, zal dat geen oplossing zijn,"

Als de eventuele wandcontactdozen en aansluitmaterialen niet allemaal retourgeschikt zijn, is de monteur juist de oplossing, in de meeste gevallen is er dat aan de hand, dat zul je ook eerst moeten uitsluiten, anders heeft een nieuwe Mediabox XL ook geen zin.

Puur uit interesse en om je mogelijk al op weg te helpen en als je er zin in hebt:

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

sauer135

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert: Dank voor het antwoord en de interesse.

Helaas kan ik dat nu niet, omdat een en ander op een ander woonadres is. Als ik alle zaken lees, heb ik het vermoeden dat er rond oktober een grote update is gedaan, omdat het vanaf dat moment wel erg veel voor komt. Iets wat ik snap vanuit mijn werk als IT consultant en onze vrinden van Microsoft dit ook doen, waardoor er veel niet meer werkt in ene . Vaak niks te maken met hardware, maar wel met software updates die gepuched worden. Maar dat is mijn idee. Ik ben zeker geen expert.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59443Posts
  • 3995Oplossingen
  • 14842Likes

@sauer135 ERR SP 0.1.6 kan 2 zaken zijn:

1. De nieuwe software op de mediabox XL gebruikt andere frequenties en als bepaalde aansluitmaterialen niet hedendaags zijn, dan ontbreekt de juiste communicatie.

2. of de mediabox XL is niet geactiveerd in de achtergrond, dan ontbreekt ook de juiste communicatie, maar dit zie ik niet meer voorbijkomen als oorzaak.

Ik zet mijn geld op oude aansluitmaterialen die de monteur gaat vervangen.🙂

Maar ben heel benieuwd wat het uiteindelijk was.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2444Posts
  • 325Oplossingen
  • 810Likes

Hallo @sauer135,

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat na het monteursbezoek en hoe het gaat met de nieuwe mediabox XL? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic