1
Vraag
2
Reacties
harm.lammers

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ERR sp 0.1.6

Ik heb al jaren een Mediabox XL en een Connect box van Ziggo. Zonder problemen. Sinds deze week heb ik genoemde code ERR SP 0.1.6 op mijn Mediabox staan en daar blijft het bij wat ik ook herstart. 

De community lijkt steeds te moeten wachten op een monteur, dus ik ben benieuwd waarom ik na al die tijd ineens een monteur over de vloer moet krijgen.IMG_5810.jpgIMG_5811.jpgIMG_5812.jpgIMG_5814.jpg

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @harm.lammers , zo te lezen heb jij al veel onderzoek gedaan naar dit probleem. 

Je gaf aan dat je de kabel van de muur naar mediabox al had vervangen. Deze heb je vervangen sinds deze foutmelding naar voren kwam? Splitters, kabels en ander aansluitmateriaal hebben niet het eeuwige leven. Door bijvoorbeeld slijtage of een beschadiging kan de werking hiervan verminderen. Vaak merk je hier heel lang niets van, totdat de slijtage zo groot is dat het een probleem wordt. Het rechtstreeks aansluiten is een erg eenvoudige manier om eventuele problemen met de splitters en connectoren uit te sluiten. Fijn dat je dit hebt gedeeld met ons.

 

Het signaal in je wijk en op je modem ziet er keurig uit. Dus ik doe een aanname dat ik een probleem in de hoofdaansluiting wel ook had moeten kunnen zien in je modem. 

Ik sluit ook zeker niet uit dat de mediabox ook zo`n probleem kan veroorzaken. Ook onze mediaboxen zijn elektrische apparaten en daar kan ook best eens wat defect aan gaan. Net als je auto of andere apparaten. Zal ik hierom de mediabox gratis omruilen voor een ander exemplaar? Als dit akkoord is, stuur ik deze per post naar je toe. 

Bekijk in context

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@harm.lammers, ik heb de nieuwe mediabox XL toegestuurd. Deze komt zo snel mogelijk naar je toe. PostNL stuurt een Track en Trace code, zodat je het pakketje kunt volgen! 

Bekijk in context

66 Reacties 66
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Kabels en splitters controleren | Klantenservice | Ziggo

 

3. Controleer de connectors
Aan het begin en einde van een coaxkabel worden stekkers of pluggen gemonteerd. Dit noemen we de connectors. Hierdoor kan de televisie het signaal van Ziggo ontvangen. Een slecht of fout gemonteerde connector veroorzaakt storingen in de ontvangst.

Zo controleer je de connector:

Zorg ervoor dat de connector goed aan de coaxkabel is gemonteerd.
De connector moet heel zijn en de kabel moet in zijn geheel overlopen in de connector.
Let er op dat de connector goed is aangesloten op het modem en de mediabox, maar ook op de splitter, de wandcontactdoos en eventueel de versterker. Druk voor de zekerheid de connector nog een keer goed aan.
Klopt alles? Dan zoeken we verder. Heb je toch een connector gevonden die afwijkt van de punten hierboven? Vervang deze dan voor een goed exemplaar. Als je geen goede coaxkabel met connector bij de hand hebt, kun je wel verder gaan met de controle in de volgende stappen.

 

Steefb_0-1634797111639.png

 

 

harm.lammers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

fijn zon chatbot. die tips ken ik. leg danmaar eens uit waarom dit van de ene op de andere dag een bron van ellende is en al die tijd daarvoor goed gewerkt heeft.

 

harm.lammers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kabel van muur naar mediabox was al vervangen en voldoet aan boven gestelde. Je voorstel is dus dat ik een nieuwe connector plaats daar waar de coax aansluit op de doos van ziggo. En waarom zou dit nu ineens een probleem kunnen geven?

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De community is een forum waar klanten elkaar helpen. Staan postcode en huisnummer (alleen zichtbaar voor moderators) in je community-profiel?  Hier vind je instructies hoe dit te doen.

Ik heb het topic bij het moderatieteam aangemeld.

 

Hieronder vind je informatie omtrent de foutmelding.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Nieuwe-Mediabox-XL-ERR-SP-0-1-6-CS1004/m-p/108297

harm.lammers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor de link. ik heb er meerdere keren naar gekeken maar het helpt me niets. Vandaar dat ik een eigen topic ben gestart. Wellicht heb ik de vorige klant geschoffeerd, dat was niet mijn bedoeling. Maar ik ben al een half uur kwijt aan klikken zonder dat ik iets wijzer wordt en kom in cirkels steeds op dezelfde pagina's terecht. Goed initiatief van Ziggo maar dan moet Ziggo de echte klantenservice niet wegstoppen achter de community. Al met al, denk ik eerder dat mijn apparaat deels overleden is door ouderdom maar ik laat mij graag verder helpen. 🙂

 

harm.lammers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als laatste optie heb ik de mediabox rechtstreeks aangesloten op de ziggo-doos in de meterkast en ik krijg dezelfde melding als voorheen, op zijn minst suggererend dat het niet in de bekabeling of de connectoren zit.

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @harm.lammers , zo te lezen heb jij al veel onderzoek gedaan naar dit probleem. 

Je gaf aan dat je de kabel van de muur naar mediabox al had vervangen. Deze heb je vervangen sinds deze foutmelding naar voren kwam? Splitters, kabels en ander aansluitmateriaal hebben niet het eeuwige leven. Door bijvoorbeeld slijtage of een beschadiging kan de werking hiervan verminderen. Vaak merk je hier heel lang niets van, totdat de slijtage zo groot is dat het een probleem wordt. Het rechtstreeks aansluiten is een erg eenvoudige manier om eventuele problemen met de splitters en connectoren uit te sluiten. Fijn dat je dit hebt gedeeld met ons.

 

Het signaal in je wijk en op je modem ziet er keurig uit. Dus ik doe een aanname dat ik een probleem in de hoofdaansluiting wel ook had moeten kunnen zien in je modem. 

Ik sluit ook zeker niet uit dat de mediabox ook zo`n probleem kan veroorzaken. Ook onze mediaboxen zijn elektrische apparaten en daar kan ook best eens wat defect aan gaan. Net als je auto of andere apparaten. Zal ik hierom de mediabox gratis omruilen voor een ander exemplaar? Als dit akkoord is, stuur ik deze per post naar je toe. 

harm.lammers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Meindert, lijkt mij een prima idee. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

" leg danmaar eens uit waarom dit van de ene op de andere dag een bron van ellende is en al die tijd daarvoor goed gewerkt heeft."

 

Omdat een niet afgeschermde stekker keurig als antenne werkt voor 4G 5G signalen en die op je coax netwerk zet met allerlei storingen tot gevolg voor modems en mediaboxen.

Er komen steeds meer 4G en 5G zenders bij, dus het kan voorgekomen zijn dat er net weer 1 in je omgeving is aangezet.

 

En ook je oude splitter kan defect geraakt zijn vanwege zijn leeftijd, er zit electronica in.

harm.lammers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank Bert, het wordt almaar gevoeliger ipv robuuster 🙂 .

 

De splitter in huis had ik al ooit vervangen maar die gebruik ik inmiddels niet meer. Jouw voorstel zou dus zijn om de coax kabel vanuit de ziggo-doos in de meterkast te voorzien van een beter beschermende connector. Zoals ook in de eerste suggestie werd aanbevolen. Ik moet ook altijd eerst begrepen waarom voordat ik iets ga doen, zo kom ik mijzelf weer tegen. Dank voor je toelichting.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@harm.lammers, ik heb de nieuwe mediabox XL toegestuurd. Deze komt zo snel mogelijk naar je toe. PostNL stuurt een Track en Trace code, zodat je het pakketje kunt volgen! 

Mm

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier precies hetzelfde probleem zoals omschreven door Harm Lammers. Hoe lost Ziggo dit op voor ons? Ook een nieuwe box? Zelfde foutcode en scherm blijft hangen in welkom in meerdere talen….

harm.lammers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox verwisseld en alles werkt als vanouds. De oude box is vandaag retour gegaan. 

Mm

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel voor je reactie. Hopelijk doet Ziggo dat bij ons ook. Alles geprobeerd maar we krijgen hem niet meer aan de praat..

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Mm je verzoek is bij het moderatieteam, neergelegd. Staan de NAW gegevens in je community-profiel?

Mm

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb zojuist mijn NAW gegevens toegevoegd aan het community profiel. Alvast bedankt voor het uitzoeken. Vanochtend nog een keer geprobeerd maar weer niet gelukt helaas.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @Mm

 

Balen dat jij ook problemen ervaart met de Ziggo Mediabox XL! Ik begrijp dat jij precies dezelfde foutcode te zien krijgt als de topicstarter. Ook geeft je aan de in dit topic beschreven stappen te hebben doorlopen, maar dat mocht niet baten. Aangezien de verbinding er verder keurig uitziet, regel ik ook voor jou een nieuw Ziggo Mediabox XL. Binnen 3 a 4 dagen ontvang je deze met de pakketdienst van Post NL. De defecte Ziggo Mediabox XL ontvangen we graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

 

Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn met de nieuwe Ziggo Mediabox XL?

Mm

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oké, fijn! Hopelijk is het probleem dan opgelost zodat we weer TV kunnen kijken. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Mm Top! We wachten jouw bevindingen dan even af. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic