fdotsch
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ERR SP 0.1.6

Hi,

al 24 uur last van ERR SP 0.1.6 op de mediabox xl.

alles al gedaan, mediabox aan/uit, kabels gechecked in mediabox en wand, wifi uit/aan gezet, kabels in tv gechecked....maar helaas... nog steeds ERR SP 0.1.6

Hoe dit snel te fixen?

9 Reacties 9
Johan Loo
Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem. Sinds 24 uur. Ineens. Alle kabels zijn goed. Stekkers en verdeler in meterkast idem. Savonds deed hij het nog en smorgens de error. 

na herstart blijft hij hangen op met hetwelkomsscherm op de tv. Wie heeft een tip?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

@fdotsch @Johan Loo 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6324Posts
  • 256Oplossingen
  • 2724Likes

Van belang is ook om het SN (CA ID) te vermelden. Dat vind je op de sticker onderop de mediabox xl.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

Goedemiddag @fdotsch en @Johan Loo en een warm welkom op de Community,

Balen dat jullie alletwee foutmelding ERR SP 0.1.6 te zien krijgen op de Mediabox XL! Het is goed dat jullie de kabels en aansluitmaterialen tussen aansluitpunt en de Mediabox al hebben nagelopen. Zien jullie ook kans een foto te delen waarop de aansluiting en de Ziggo Mediabox XL te zien zijn? Daarnaast zou ik graag weten wat het serienummer (CA ID) van de Mediabox XL die momenteel is aangesloten. Ik kan dan controleren of dit serienummer overeenkomt met de Mediabox die in onze adminstratie geactiveerd staat. Indien nodig kan ik de juiste vervolgacties uitzetten indien deze zaken gecontroleerd zijn. 

fdotsch
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Paul, hierbij de foto's. hoor graag. de foutmelding is er nog steeds.

fdotsch_0-1635439611181.png

fdotsch_1-1635439649581.png

fdotsch_2-1635439663560.png

fdotsch_3-1635439673656.png

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

@fdotsch Dankjewel voor het delen van de foto's! De installatie ziet er verder prima uit. Ook het serienummer komt overeen met onze gegevens.Het lijkt mij in dit geval verstandig dat er een monteur komt kijken. Het kan nu alleen nog aan het signaal, aansluitpunt of de Ziggo Mediabox XL liggen. Al deze zaken kan de monteur gelijk voor jou controleren. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland op dinsdag 2 november 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

fdotsch
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Paul. ben benieuwd. grt Flip

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

@fdotsch Graag gedaan! 😉 Alvast een prettig weekend! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

@Fdosch We zijn erg benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt sinds het monteursbezoek. Laat je het weten? Als we nog ergens mee kunnen helpen horen wij graag.

Uitgelicht topic