1
Vraag
2
Reageer en help mee
JoostMS

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ERR SP 0.1.6

Beste mensen,
 

ook ik heb het veel voorkomende probleem met mijn Mediabox XL. Na opstarten begint de box met scanning tot 50% r scanning. Daar blijft hij enige tijd op staan. Vervolgens gaat hij door tot 75% r loading waarna uiteindelijk de melding ERR SP 0.1.6 verschijnt.

 

Ik heb hier al veel informatie gevonden, zoals die over de benodigde splitter. Die heb ik vandaag ontvangen en geinstalleerd, maar het bovenstaande probleem blijft bestaan. Nu lees ik ook vaak dat dit probleem veroorzaakt wordt doordat de mediabox nog niet door Ziggo is geactiveerd. Is dat bij mij wellicht ook het geval.


Omdat er veel gevraagd wordt naar foto’s van de aop, zal ik die ook vast bijvoegen.
 

Alvast dank voor de moeite.

 

 

16 Reacties 16
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
JoostMS
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat heb ik nu geprobeerd, maar ik heb niet het idee dat ik de splitter dan verder in de aop kan drukken. Ik houd in de gaten of het werkt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
JoostMS wrote:

Dat heb ik nu geprobeerd, maar ik heb niet het idee dat ik de splitter dan verder in de aop kan drukken. Ik houd in de gaten of het werkt.

werkt internet wel goed?

JoostMS
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja, internet werkt prima

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

wacht maar even op een moderator die in het systeem kan kijken

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

JoostMS
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Een update: op basis van andere topics heb ik nog eens geprobeerd om een coaxkabel rechtstreeks vanaf de splitter op de mediabox. Dat heeft succes, ik zit nu in ieder geval in het installatiemenu. Zou mijn aansluiting naast de tv het probleem kunnen zijn? Hierbij een foto:

 

 

JoostMS
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

...ik vermoed van wel, want met een rechtstreekse verbinding tussen mediabox en splitter werkt de box. Zou het nog een oplossing kunnen zijn als ik de aansluiting naast de tv (op de foto in mijn vorige post) vervang door deze? Of maakt dat geen verschil?

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
JoostMS wrote:

Een update: op basis van andere topics heb ik nog eens geprobeerd om een coaxkabel rechtstreeks vanaf de splitter op de mediabox. Dat heeft succes, ik zit nu in ieder geval in het installatiemenu. Zou mijn aansluiting naast de tv het probleem kunnen zijn? Hierbij een foto:

 

 

JoostMS wrote:

...ik vermoed van wel, want met een rechtstreekse verbinding tussen mediabox en splitter werkt de box. Zou het nog een oplossing kunnen zijn als ik de aansluiting naast de tv (op de foto in mijn vorige post) vervang door deze? Of maakt dat geen verschil?

 

 

de hoofdaansluiting dient wel vervangen te woorden  maar het is niet meer toegestaan om zelf het aop te vervangen of om er zelf aan te sleutelen 

die je op de onderste foto laat zien is ook al verouderd

alleen een ziggo monteur mag aan de hoofdaansluiting sleutelen

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

 

 

JoostMS
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Aan de hoofdaansluiting/aop in de meterkast wil ik niks gaan vervangen. Op dit moment is de splitter op de aop aangesloten en loopt er een kabel rechtstreeks tussen de splitter en de Mediabox. Op die manier werkt de Mediabox zoals het moet. Als ik de Mediabox echter aansluit op de aansluiting in de woonkamer werkt het niet. Daarom vermoed ik dat het probleem of in die aansluiting zit, of in de kabel tussen de splitter en die aansluiting (de linker kabel in de splitter op de foto in mijn eerste post).

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
JoostMS wrote:

Aan de hoofdaansluiting/aop in de meterkast wil ik niks gaan vervangen. Op dit moment is de splitter op de aop aangesloten en loopt er een kabel rechtstreeks tussen de splitter en de Mediabox. Op die manier werkt de Mediabox zoals het moet. Als ik de Mediabox echter aansluit op de aansluiting in de woonkamer werkt het niet. Daarom vermoed ik dat het probleem of in die aansluiting zit, of in de kabel tussen de splitter en die aansluiting (de linker kabel in de splitter op de foto in mijn eerste post).

 

 

even voor de duidelijkheid die in de woonkamer is dus niet de hoofdaansluiting?

als dat niet de hoofdaansluiting (aop) is dan zou je die kunnen vervangen voor een https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29705

 

JoostMS
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inderdaad, dat is niet de hoofdaansluiting. Dank voor de tip. Ik ga kijken of dat lukt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
JoostMS wrote:

Inderdaad, dat is niet de hoofdaansluiting. Dank voor de tip. Ik ga kijken of dat lukt.

kun je ook eens een foto van de hoofdaansluiting maken

JoostMS
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De foto van de hoofdaansluiting staat in mijn eerste bericht in dit topic.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
anoniemforum wrote:
JoostMS wrote:

Inderdaad, dat is niet de hoofdaansluiting. Dank voor de tip. Ik ga kijken of dat lukt.

kun je ook eens een foto van de hoofdaansluiting maken

 

Goed kijken 

1e foto van @JoostMS  is de AOP in de meterkast en dat is een goede en werkt prima dit omdat Ts schrijft dat als hij de XL rechtstreeks aansluit op de AOP de XL werkt.

De vraag van TS om de 2 gats doos te vervangen voor de tras 1000/b kan ik met ja beantwoorden deze doos is retourgeschikt en dat is de 2 gats doos waar hij de XL op aangesloten had zitten niet.

Dat zou in mijn optiek moeten werken met de trass 1000/b

JoostMS
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inderdaad, ik heb dat laatste nu gedaan en het lijkt nu te werken zoals het moet. Bedankt voor jullie adviezen en hulp!

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @JoostMS en welkom op de Community,

Ontzettend fijn om te lezen dat het met behulp van de tips die hier gegeven zijn inmiddels gelukt is om het probleem op te lossen.
Als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen, dan horen wij het graag. 

Nog een prettige dag gewenst!

Groeten,

Paul 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic