1
Vraag
2
Reacties
criticaster2000

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ERR SP 0.1.6.

Sinds gisteren een code ERR SP 0.1.6 op de mediabox. Zegt de klanten service, naar eigen zeggen hoog opgeleide ICT-er, dat het komt omdat de coaxkabel is versleten. Dat zeggen ze al langer gezien dit bericht op twitter https://twitter.com/ziggowebcare/status/961987422769897473 . Bij een eerdere gelegenheid werd mij geadviseerd om de wandcontactdozen en lichtschakelaars te vervangen. Straks zeggen ze nog dat alle elektrische apparaten weg moeten vanwege het elektromagnetisch veld dat de creëren. Ik heb geen baat bij een klantenservice die dit soort antwoorden geeft. Als Ziggo van te voren weet dat een update tot problemen kan leiden geef dan ff een mailtje. Als een abonnement bij Ziggo inhoud dat je om de 2-3 jaar je kabels, stekkers, versterkers en modems moet vervangen, ZEG DAT DAN.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dank voor de foto. De Splitter (UMU) is verouderd. Ook het AOP zal waarschijnlijk gedateerd zijn. De rechter antenneplug is niet afgeschermd voor instraling door 4/5G en kan storing op je netwerk veroorzaken.

Ik heb dit topic voorgelegd aan het moderatie-team voor vervolgstappen.

 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@criticaster2000 Jammer dat het ook nog niet werkt op het moment dat je de coaxkabel rechtstreeks tussen het aansluitpunt (AOP) en de Ziggo Mediabox XL hebt aangesloten! Je hebt nu alles wel uitgesloten qua binnenhuisinstallatie. Ook zie ik dat het serienummer wat je doorgeeft met het serienummer wat ik terugzie in onze administratie. In dit geval moet er een monteur langskomen om het signaal, aansluitpunt en de Mediabox onder de loep te nemen. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland op dinsdag 2 november 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten hoe het gegaan is?

Bekijk in context

criticaster2000
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het was een vrouwelijke monteur die langskwam. Zij heeft alles netjes geregeld. Fout lag bij een niet volledig correct aangesloten stekker aan de coax kabel. Verder niks geen slijtage of ander zaken. Nu naar tevredenheid opgelost.

Bekijk in context

14 Reacties 14
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Kun je een foto plaatsen van het AOP, (waar de groene Ziggo kabel het huis binnen komt)  met de daarop zittende splitter / versterker?

 

criticaster2000
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bijgevoegd Super Expert

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dank voor de foto. De Splitter (UMU) is verouderd. Ook het AOP zal waarschijnlijk gedateerd zijn. De rechter antenneplug is niet afgeschermd voor instraling door 4/5G en kan storing op je netwerk veroorzaken.

Ik heb dit topic voorgelegd aan het moderatie-team voor vervolgstappen.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je hier ook het SN (CA ID) willen plaatsen. Die vind je onderop de mediabox.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @criticaster2000 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met dit probleem even aan de bel trekt d.m.v. dit topic! Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met het feit dat de Ziggo Mediabox XL op dit moment foutcode ERR SP 1.06 weergeeft! Ik zie dat expert @KBX458 al e.e.a. met je heeft nagelopen en wat hij aangeeft klopt. De splitter (UMU1006) voldoet niet meer aan de gestelde eisen en laat niet alle frequenties door. Daarnaast vermoed ik dat het aansluitpunt niet meer up to date is. Kun je een foto delen waarop het aansluitpunt (AOP) te zien is zonder de UMU 1006 erop? Daarnaast ontvang ik graag het serienummer (CA ID) v.d. Mediabox XL. Dit serienummer staat op de sticker aan de onderzijde van de monteur.

Als het aansluitpunt verouderd blijkt te zijn regel ik graag een afspraak met een monteur. 

criticaster2000
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bijgevoegd de foto's. Ik begrijp dat jij en Super Expert medewerkers zijn van Ziggo. Hoe kan het dan zijn dat jullie collega van de klantenservice zo arrogant kan beweren dat het een versleten coaxkabel is? Afspraak met een monteur kan slechts in overleg met mij. Trouwens nu gaat de mediabox niet eens meer aan.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ondergetekende is een klant, die op vrijwillige basis op de community aanwezig is om mede-klanten te helpen.

Paul is een Ziggo medewerker en kan een afspraak inplannen voor een monteur. Je kan zelf daarna in je mijn Ziggo de afspraak verplaatsen naar een voor jou gunstiger dag/tijdslot.

Om tv te kijken zonder box kan je de coaxkabel rechtstreeks vanuit het AOP aansluiten op de tv. Je ziet dan alleen de ongecodeerde zenders.

criticaster2000
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Super Expert, bedankt voor jouw reacties.

criticaster2000
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Community Moderator Paul, wat gaat er nu verder gebeuren. Komt er nog een afspraak met een monteur of lost het probleem zichzelf op?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je schijnt tussen ka en schip te zijn geraakt. Ik heb het issue voor morgenochtend bij het ontbijtbordje van de moderators gelegd.

criticaster2000
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Da's pech. Ik ben morgen de hele dag op stap, dus weer een verloren dag. Coax kabel direct op de TV heeft niet tot resultaat geleid. gelukkig is daar nog Netflix.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@criticaster2000 Jammer dat het ook nog niet werkt op het moment dat je de coaxkabel rechtstreeks tussen het aansluitpunt (AOP) en de Ziggo Mediabox XL hebt aangesloten! Je hebt nu alles wel uitgesloten qua binnenhuisinstallatie. Ook zie ik dat het serienummer wat je doorgeeft met het serienummer wat ik terugzie in onze administratie. In dit geval moet er een monteur langskomen om het signaal, aansluitpunt en de Mediabox onder de loep te nemen. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland op dinsdag 2 november 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten hoe het gegaan is?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@criticaster2000 Het is nu al een poos geleden dat de monteur is langs geweest. We zijn erg benieuwd of alles inmiddels naar tevredenheid werkt sinds het monteursbezoek. Laat je het weten? Als wij nog ergens mee kunnen helpen staan we hier graag voor je klaar. 

criticaster2000
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het was een vrouwelijke monteur die langskwam. Zij heeft alles netjes geregeld. Fout lag bij een niet volledig correct aangesloten stekker aan de coax kabel. Verder niks geen slijtage of ander zaken. Nu naar tevredenheid opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic