MaartenT01

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ERR SP 0.1.35

wie weet wat deze foutcode betekent en hoe is het op te lossen?

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dat is een signaalprobleem.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

MaartenT01
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank, maar daar is helemaal niets in veranderd. Op eens is deze melding er, zonder dat we ergens aangezeten hebben. 

Michakragten

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Wij hebben al jaren deze mediabox boven. Doet het goed. En ineens is het een signaalprobleem. Melding sinds gisteren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Michakragten Er kan van alles ineens kapot gaan, buiten of binnen, een kabel aansluiting, een splitter, een kern die ineens breekt in een stekker of wandcontactdoos enz. enz. enz.

 

Dat is een signaalprobleem.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Louis1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

precies, dat heb ik dus ook. Helemaal niets veranderd en nu zegt ziggo ineens dat er een signaal storing is. Het gaat erom dat alles tot voor 26-10-2021 gewoon werkte. Waarom ontkend Ziggo toch altijd dat er een fout bij hun ligt. Nee hoor de klant heeft weer iets wat niet goed is. Luister eens naar jullie (betalende) klanten ! ipv het probleem bij ons terug te leggen en probeer een oplossing te vinden, Altijd hetzelfde met jullie

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @MaartenT01 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je foutcode ERR SP 0.1.35 te zien krijgt op je Ziggo Mediabox XL! Er kunnen uiteenlopende redenen zijn waardoor je deze foutcode te zien krijgt. In de eerste plaats klopt hetgeen wat @Bert ook aangeeft. Het is belangrijk eerst mogelijke oorzaken in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Een onvoldoende afgeschermde, verouderde, beschadigde kabel of splitter kan voor diverse storingsklachten zorgen waaronder ook deze foutcode. Heb je de Mediabox XL al eens rechtstreeks op het aansluitpunt aangesloten zonder tussenkomst van randapparatuur en/of splitters? Gebruik anders de stappen op deze pagina om de installatie grondig na te lopen.

Is het probleem hiermee niet opgelost, of kom je er niet uit? Deel dan een foto van het eerste aansluitpunt, dan kunnen wij je hier van verder advies voorzien.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Michakragten Balen dat jij ook last hebt van dit probleem! Wil jij eerst ook kijken naar de tips die door @Bert en mij gegeven zijn om een en ander uit te sluiten? Als mogelijk oorzaken binnenshuis zijn uitgesloten, kan er altijd een storingsmonteur langskomen. 

Louis1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Paul nogmaals er is niets stuk bij mij thuis. Beneden werkt alles naar behoren dus dat witte ziggo kastje aan de muur is ok, kabels etc zijn niet vervangen. Waarom lees ik dat zoveel mensen hetzelfde probleem hebben vanaf 26-10-2021? Dan ligt het toch aan jullie of ben ik nou maf aan het worden. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Louis12919 In een aantal van deze gevallen blijkt er toch sprake van een probleem met het signaal. Het is belangrijk eerst een oorzaak in de binnenhuisinstallatie (tussen aansluitpunt en Mediabox). Wil je testen of de melding nog te zien is als je de Mediabox rechtstreeks aansluit?

Louis1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Paul Heb ik ook geprobeerd maar helaas met hetzelfde resultaat de foutcode ERR SP 0.1.35 blijft in het display 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Louis12919 Kun je een foto delen waarop de aansluiting (AOP) en mediabox te zien zijn?

Louis1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Paul Hierbij de foto, maar as dinsdag komt er een monteur van jullie. Geen idee waarom maar het zal wel. 

65A66CBD-0372-4301-B5E5-4228A310480B.jpeg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Louis1 Hartelijk dank voor het delen van de foto waarop de aansluiting te zien is. Ik denk dat het inderdaad verstandig is de monteur af te wachten die al ingepland staat voor aanstaande dinsdag. De foutcode wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een probleem met het signaal en kan dus liggen aan het aansluitpunt of het signaal bij binnenkomst.

MaartenT01
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er blijkt op 26 oktober een update te zijn geweest waardoor oudere Horizon boxen niet meer werken, de oplossing, volgens de medewerker die ik aan de telefoon had, is een nieuwe mediabox kopen of huren. 

Zij gaf aan dat Ziggo niet had verwacht dat deze update dit effect had (wel vreemd dat dan de oplossing is het kopen of huren van een nieuwe box, maar goed). Het had mooi geweest als Ziggo de mediabox gewoon zou omruilen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@MaartenT01 Ik heb inmiddels begrepen uit de vele topics, hier op het forum, dat een nieuwe box niet de oplossing is, de foutcodes geven een signaalprobleem aan en dat is hier ook bevestigd door Ziggo.

Besef dat hier niet de standaard helpdesk van Ziggo aanwezig is, maar Ziggo medewerkers die dieper in de systemen kunnen kijken en zo nodig direct contact kunnen hebben met specialisten op ieder gebied.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Thanks @Bert voor je reactie. @MaartenT01, heb je dat ook gelezen? Wat Bert aangeeft klopt namelijk als een bus. Je krijgt deze foutcode in het geval dat er een signaalprobleem aanwezig is of je kunt een variant van deze foutcode krijgen wanneer de box niet actief staat onder je abonnement. Dat is bij jou niet het geval. Het lijkt dan ook om een signaalprobleem te gaan. Het lijkt mij dan (net als mijn collega Paul) verstandig om de afspraak van aankomende dinsdag af te wachten. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Louis1
Hoe is het afgelopen dinsdag gegaan? Draait alles weer als een zonnetje? 🙂

Louis1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen Cecilia, helemaal niet zelfs ! ik ben werkelijk verbaasd wat er gebeurd is. Toen de monteur dus langs kwam was het eerste wat hij zei: de Horizonbox kan niet samen icm de Netxt box....ok dat zal best zo zijn maar tot 26-10-2021 heeft dat gewoon bij mij gewerkt. Hij heeft dus niets gedaan en heeft mij 50,- euro laten betalen. Het ergste vind ik dat op verzoek van jullie zelf deze monteur naar ons is toegestuurd en nu moeten wij 50,00 euro betalen voor helemaal niets. Ik ben werkelijk nog woest hierover en ben al bezig om te kijken naar een andere provider over te gaan. Ik ben denk ik langer dan 25 jaar klant bij jullie en dan wordt ik op deze manier behandeld...ik ben echt wit heet. Er kan altijd wat fout gaan maar deze manier mij zo behandelen pik ik niet. Ik heb later op die dag nog contact gehad met jullie maar het komt erop neer dat het mijn eigen schuld is. Echt bizar. Dus nee...ik ben verre van blij met deze hele situatie. Als ik nooit gebeld had met jullie en gewoon mijn basis abb had gebruikt (dus alleen coax) voor op mijn slaapkamer had er dus niets aan de hand geweest.     

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Louis1

Ik ben best geschrokken van je berichtje en ben direct achter de schermen gaan kijken. In juni 2019 is je abonnement aangepast van TV Complete met een Mediabox XL naar TV Complete met een Mediabox Next. De Mediabox XL is hierbij gedeactiveerd in ons systeem en moest naar ons retour gestuurd worden. Hier zijn ook herinneringen over verstuurd. Deze Mediabox XL is echter niet retour ontvangen. De foutmelding die je kreeg te zien (ERR SP0.1.35) is dan ook logisch omdat de Mediabox XL simpelweg niet geactiveerd staat in ons systeem. Wij kunnen deze ook niet activeren, omdat het administratief gezien niet mogelijk is om een Mediabox Next en Mediabox XL in bezit te hebben. Afgezien van het administratieve gedeelte is het technisch gezien ook niet aan te raden. 

Bovenstaande is dus helaas hoe de vork in de steel steekt. Dit kan ik niet mooier maken dan het is. Wat betreft de kosten voor de monteur. Deze ga ik wel voor je vergoeden, want bovenstaande is iets wat gezien had moeten worden bij het inplannen van de monteur. Mocht een dergelijke situatie zich in de toekomst voordoen, dan wil ik je wel adviseren om alle cruciale informatie te delen. Puur en alleen om misverstanden te voorkomen. 

 

Uitgelicht topic