Sinds de update van de box werkt mijn EPG niet meer
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vreemde problemen na een update?
Haal de Next 30 seconden van de stroom.
Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.
Geen resultaat, laat het hier weten.
Al heel veel gedaan.
ziggo zegt dat het probleem bij mij ligt, volgens mij hebben ze het signaal verzwakt. Nu een versterker erop nog geen resultaat
Dat is vreemd, wat voor een versterker bedoel je?
Want de Next mini werkt volledig via het internet met een netwerkkabel of wifi.
Dus verzwakking of versterking van het coax signaal heeft daar niets mee te maken.
Of bedoel je iets anders?
Signaal versterker voor de coax kabel
Gaat het wel om een next mini?
Zoja dan hebben ze bij klantenservice geen idee waar zehet over hebben.
Wat werkt er precies niet?
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers, kabels en het modem op de foto?
Ga het modem dichter bij de wandbox waar ziggo het huis binnenkomt zetten. Mag maximaal 1,5 meter zijn. Is nu 4 meter. Ben het weekend weg dus zal volgende week worden
Hoe is uw Ziggo Next mediakastje verbonden met het internet? Bent u bedraad of bent u draadloos verbonden. Als uw kastje verbonden is met een andere modem of de modem van Ziggo die in bridge mode staat kan dit leiden tot verbindingsproblemen; in een artikel op het Ziggo forum had ik gelezen dat wanneer een Ziggo media kastje verbonden is met een modem die in bridge mode staat, dat kan dan dit tot verbindingsproblemen leiden. Dus indien dit bij u het geval is, haal de modem uit de bridge mode, hierdoor zal zeer waarschijnlijk de EPG weer volledig moeten werken.
@Gio2903 schreef:Gaat het wel om een next mini?
Zoja dan hebben ze bij klantenservice geen idee waar zehet over hebben.
Wat werkt er precies niet?
Zeer goede vraag, m.i. als de mini werkt moet de epg het ook doen.
Verder doorvragen over verbinding heeft dan geen zin.
Ik heb in het archief van de Ziggo community een soortgelijkmatig problematisch artikel met bijhorende oplossing gelezen. De persoon in kwestie had als oplossing om de EPG van zijn mediabox aan de praat te krijgen; de Ziggo mediabox met de afstandsbediening uit te zetten en de box 1 uur in de standby stand te zetten. Hierna deed de EPG van deze klant ook weer dus wellicht is het uitproberen van deze voor u mogelijke oplossing de moeite waard.
Hallo
de next is met het modem van ziggo verbonden via kabel. Ik kan in het modem de brige functie niet vinden. Waar kan ik deze vinden?
@Henkhifi Dat is het allemaal niet , heb je geen epg en werkt de next verder goed is de box defect.
Je weet wel zeker dat je een (mini) next hebt?
Ja next mini. Bij ziggo zeggen ze dat het probleem bij mij ligt. Slechte verbinding. Als ik de diagnose gebruik ziet het er goed uit. Goed beeld. Prima internet
Bel nog maar een keer, hoop dat je dan wel een kundige medewerker treft.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Goedemorgen @Henkhifi,
Ai, je EPG werkt in zijn geheel niet begrijp ik? Knap irritant wanneer je niet weet wat er op de buis allemaal te zien is. Ik begrijp dat er hier al wat tips waren gegeven en dat je aangaf in het bezit te zijn van een Next mini, maar wanneer ik kijk onder je gegevens zie ik geen Next mini actief staan, of heb je onlangs een andere mediabox ontvangen? Want wellicht zit daar het probleem?
Kun je mij overigens ook vertellen of de EPG het op geen enkele zender doet? En welke melding krijg je precies te zien?
Wel de next mini
in beeld staat bij elke zender
geen informatie
Klopt het is de gewone next
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.