1
Vraag
2
Reacties
Henkhifi

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

EPG werkt niet

Sinds de update van de box werkt mijn EPG niet meer

31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5698Posts
  • 523Oplossingen
  • 1961Likes

Dank voor het checken, dan is dat duidelijk! Kun je een foto maken van de hoofdaansluiting en die hier delen?

Steefb

Level 20
  • 17060Posts
  • 3109Oplossingen
  • 8151Likes

Kun je wel opnemen, en deze afspelen?

Henkhifi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maandag. Ben nu in Duitsland. 
kan via de next geen programma programmeren. Wel opgenomen programma’s kijken. Ziggo go werkt wel op de telefoon 

Henkhifi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IMG_4332.jpeg

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1540Posts
  • 158Oplossingen
  • 737Likes

Deze aansluiting is wel verouderd @Henkhifi en als ik aan onze kant het signaal op de box bekijk dan is dat ook niet in orde. Je kunt eens een andere kabel testen, blijf je dan toch problemen ervaren dan plan ik met alle liefde voor jou een afspraak met een monteur in, laat me dan weten op welke dagen je beschikbaar bent en of je dan het liefst een afspraak hebt in de ochtend tussen 08:00 - 13:00 of in de middag tussen 12:00 - 18:00 uur. Heb je geen nieuwe kabel in huis, laat het me weten, deze kan ik je toesturen. 

Steefb

Level 20
  • 17060Posts
  • 3109Oplossingen
  • 8151Likes

Dit is zeer verouderd en niet door ziggo geleverd, zeker als de rest van de installatie ook deze coax connectors bevatten is de kans groot dat er kosten berekend worden.

 

Steefb_1-1727691811221.png

 

 

@Judith Ik zie overigens ook bij een goede installatie nog steeds problemen.

Als je opnames kunt zien betekent het dat je internet minstens redelijk is, hoe dan alleen de EPG niet goed werkt kan ik niet volgen.

 

 

 

 

Henkhifi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tot een maand geleden nooit problemen. Nu EPG niet meer aan de praat te krijgen altijd met dezelfde kabel.  Nu al 3 verschillende kabels geprobeerd. Geen effect 

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 395Posts
  • 43Oplossingen
  • 210Likes

Goedemorgen @Henkhifi, zou je de Mediabox Next eens terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen? Dit doe je zo:

 - Druk op het huisje op de afstandsbediening
 - Navigeer naar het tandwiel en druk op OK
 - Navigeer naar het menu 'systeem'

 
In dit menu kun je terug naar de fabrieksinstellingen. De standaard pincode is 0000. Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft opgelost.

Henkhifi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook al 5 keer gedaan. Geen verbetering. Morgen komt er een monteur 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1540Posts
  • 158Oplossingen
  • 737Likes

Goed dat er vandaag een monteur komt @Henkhifi we zijn erg benieuwd naar de bevindingen van de monteur, houd je ons op de hoogte? 

panda_snorkel

Level 10
  • 361Posts
  • 5Oplossingen
  • 58Likes

Goedemiddag ik heb even in het archief van de Ziggo community gekeken en ik ben deze mogelijke oplossing voor uw probleem tegen gekomen: U zou uw Mediabox tv kastje tijdelijk kunnen uitzetten, en uw kastje een uur in standby laten staan, afstandsbediening boven op het kastje leggen. Dit kan uw probleem mogelijk doen verhelpen, aangezien een andere klant hier met deze oplossing eerder baat bij heeft gehad. Wellicht biedt dit voor u ook een probleem oplossende uitkomst.

panda_snorkel

Level 10
  • 361Posts
  • 5Oplossingen
  • 58Likes

Wat ook een mogelijke oorzaak kan zijn is dat uw hoofd kabels en internetkabels niet voldoende meer geleiden. Een mogelijke oplossing kan zijn het inspuiten van de kabelconnectors met met contact spray geleidende spray, 99,9% isopropanol Alcohol 99,9 procent isopropyl om kabels mee te reinigen en extra te doen laten geleiden. Dit kan mogelijk als oplossing bieden.