MrDraw

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

EPG en opnames

Vele mensen hebben er last van, de EPG van Ziggo is bedroevend.
Klopt het dat daardoor ook opnames van een hele serie aflevering ook echt alle afleveringen opneemt, inclusief alle herhalingen?

Ook als ik een opname annuleer, voor de gehele serie, blijft hij toch dingen opnemen van dat programma. Maar dan willekeurige afleveringen.

Is er iemand die dit ook heeft?
Komt hier ook een oplossing voor?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@MrDraw Als het zo onvoorspelbaar is, dan lijkt het sterk op de voorbeelden in deze topics, daar komt Ziggo met grote regelmaat langs om de problemen op te pakken en zo mogelijk te herstellen.

 

< Volg hier de updates en discussieer mee > 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Bijna alles werkt via software en dat gaat wel eens verkeerd. De RESET zal dit probleem oplossen. Ga naar settings/system/terug naar fabrieksinstellingen, is zeer waarschijnlijk de oplossing. 

MrDraw
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Ferdy,

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb dit onlangs al gedaan op advies van Ziggo zelf (klantenservice). Maar probleem keert toch terug, als de next box weer gaat updaten.

En na de reset moet ik alles weer instellen qua persoonlijke instellingen en de accounts voor netflix e.d. een vervelend klusje.

Het lijkt mij toch iets in de opname-functie en de huidige EPG samenstelling.

Bij de oude EPG had ik hier nooit last van.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @MrDraw

 

Even voor mijn beeldvorming, als je een oude geplande opname via het menu verwijderd, blijf hij de nieuwe afleveringen dan alsnog opnemen?

MrDraw
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ondanks het annuleren van een opname van een serie, blijft hij toch afleveringen opnemen, als deze weer uitgezonden worden (herhaald).

Of alles blijft opgenomen worden wat dezelfde naam heeft, zonder dat ik dat heb ingesteld.

Net alsof er ergens toch iets blijft staan dat er wat opgenomen moet worden.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @MrDraw. Duidelijk, dank voor de uitleg! Ik ben op speurtocht gegaan en kwam uiteindelijk uit op een openstaand incident waarbij, wanneer je een serieopname ingesteld hebt staan en een aflevering verwijdert, de herhaling van diezelfde aflevering alsnog opnieuw is opgenomen. Dit in combinatie met de mediabox Next, welke jij ook in gebruik hebt. Dit is in onderzoek en er worden om voorbeelden gevraagd. 

Zou je de volgende vragen willen beantwoorden? Dan zet ik dit door naar de desbetreffende afdeling zodat dit hopelijk snel verholpen kan worden. 

 

Op welke zender(s) ervaar je dit?: 
De titel(s) van deze programma's: 
De datum + tijdstip van de originele uitzending: 
De datum + tijdstip van de herhaling die is opgenomen:

MrDraw
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Monica,

Het gebeurd het vaakst bij opnames op de publieke zenders, dus npo1 en npo2. En minder vaak bij andere zenders. Maar het verschilt enorm.

Tijdstip maakt niet uit, het gebeurd op alle tijdstippen, maar vooral die na 19:00u.

 

Het ergste is toch echt dat volledig geannuleerde opnames, ineens weer starten als de next box het weer tegenkomt in de epg. Net alsof hij alles onthoud wat ooit is opgenomen geweest  dus dat dan maar weer opneemt zonder dat ik dat zelf instel.

Super irritant.

En dan maakt de dag/tijdstip niks uit.

 

Geen idee hoe dit zit, maar ik weiger om elke keer de fabrieksinstellingen terug te zetten. Dat is mij te veel gedoe met alle instellingen weer goed zetten.

 

Ik hoop echt dat dit snel opgelost wordt.

 

Ziggo is ak niet de goedkoopste, het internet haalt het niet bij glasvezel (wat een nog duurder abo vereist straks bij giganet), en dan krijg je een mooie nextbox die goed werkt, masr dan met super slechte epg.

Ik wordt hier niet blij van.

 

Hopenlijk kun je mij verder helpen.

Bedankt voor je reacties!

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Bedankt voor deze informatie. Kun je deze vragen nog beantwoorden met ja of nee: 
 

- Er mist een opname van een series recording. AUB checken of niet de volgende klacht van toepassing is.

- Een herhaling is opgenomen, i.p.v. de eerste uitzending.

- Er is een rode uitroep teken ! te zien bij de opname.

- Opname wel te zien via gids, maar niet bij geplande en/of gemaakte opnamen.

- Was het probleem al te zien voor het programma opgenomen was.

- Is de opname gepland op het moment dat het programma al bezig was.

- Zie je in de gids toekomstige geplande opnamen voor deze serie staan

MrDraw
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Maud,

Hierbij de JA's en NEE's op uw je vragen.

- Er mist een opname van een series recording. AUB checken of niet de volgende klacht van toepassing is.

- Een herhaling is opgenomen, i.p.v. de eerste uitzending.

NEE.

- Er is een rode uitroep teken ! te zien bij de opname.

NEE.

- Opname wel te zien via gids, maar niet bij geplande en/of gemaakte opnamen.

JA.

- Was het probleem al te zien voor het programma opgenomen was.

NEE.

- Is de opname gepland op het moment dat het programma al bezig was.

JA en NEE

- Zie je in de gids toekomstige geplande opnamen voor deze serie staan

JA en NEE

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dankjewel voor alle info @MrDraw. Ik begrijp uit je eerdere bericht dat het op diverse zenders, tijdstippen en programma's speelt. De afdeling naar wie wij dit door willen zetten vraagt specifiek om een voorbeeld om zo bij het onderzoek de stappen na te kunnen lopen, vandaar de vraag. Zou je als voorbeeld nog een programma willen benoemen aan de hand van de volgende vragen? Dan kan ik in één klap alles bundelen en doorzetten. 

 

Programmanaam:

De datum + tijdstip van de originele uitzending: 
De datum + tijdstip van de herhaling die is opgenomen:

MrDraw
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Monica,

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb zo geen voorbeelden met tijdstippen en data voor je.

Ik heb namelijk alle opname opnieuw ingesteld onlangs.

Een recent voorbeeld is wel, dat de box uit eigen beweging weer 'Tussen kunst en kitch' is gaan opnemen, ondanks dat deze al in november vorig jaar geheel verwijderd en geannuleerd was. Dit heb ik nu weer gedaan.

Daarna de opname opnieuw aangemaakt om te kijken wat er nu gebeurd.

 

Wel merk ik ook sinds deze week dat alle opnamen enkele minuten te laat starten.

Zender en tijdstip maken niet uit.

Dus nu ook dat nog erbij.

 

Meer kan ik er niet van maken.

Als ik moet gaan bijhouden wanneer ik wat doe met welk programma, omdat het fout gaat, dan ben ik wel een tijdje bezig.

Daar heb ik helemaal geen zin in.

Ik wil heel graag een goed werkende EPG, die al mijn opnamen goed verzorgt.

 

Hopenlijk komt er nu snel een oplossing vanuit Ziggo. Want dit frustreert enorm, zeker voor mijn vrouw, die minder handig is met dit soort problemen. Die gooit alles weer weg en ik zit weer alles erin te zetten.

 

En nee, ik ga geen factory reset meer doen.

Daar heb ik ook mijn buik van vol.

 

Ik hoor graag wat de oplossing wordt.

MrDraw
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij alsnog voorbeelden van programma's waarvan alles wordt opgenomen wat er maar in de epg staat. Dus ook overdag ondanks dat het een avond programma's is.

Alles wat die naam heeft wordt meegenomen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Een rood bolletje betekend dat hij opgenomen is, als hier het avond programma is opgenomen, dan staat er ook een rood bolletje bij de herhaling, maar dan staat die opname niet in de lijst in Opnames, als de avond opname is bekeken, dan is dat bolletje van de herhaling ook weg.

@MrDraw Staan de avondopnames en de middagopname in de lijst Opnames of alleen de avond opname?

MrDraw
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

Je uitleg over de bolletjes is mij niet helemaal duidelijk, maar wij hebben van bijvoorbeeld Tussen Kunst en Kitsch de aflevering gekeken, de desbetreffende aflevering daarna verwijderd en voila toch neemt hij enkele dagen later diezelfde aflevering weer op, zoals nu in de middag wanneer dezelfde aflevering herhaald wordt.

En dat gebeurd elke keer weer, naar nu blijkt met nagenoeg alle NPO serie opnames.

Dus:

Elke opname komt steeds weer in de lijst terug, de echte uitzending en de herhalingen die gevonden worden in de EPG. Niet alle herhalingen, het is willekeurig.

Beter kan ik het niet uitleggen.

 

Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd, maar ik snap er intussen niks neer van.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@MrDraw Als het zo onvoorspelbaar is, dan lijkt het sterk op de voorbeelden in deze topics, daar komt Ziggo met grote regelmaat langs om de problemen op te pakken en zo mogelijk te herstellen.

 

< Volg hier de updates en discussieer mee > 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

MrDraw
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reacties.

Ik hoop dat Ziggo op korte termijn met een blijvende oplossing komt.

Tot die tijd doen wij het er maar mee.

Uitgelicht topic