Vraag
Reacties
MartijnNuijs!
Level 7

EK voetbal kanaal 999

Ligt het aan mij of loopt beeld en geluid op uhd kanaal 999 niet synchroon? Erg irritant...

@Ziggo 

e-mail meldingen
Aan Uit
90 Reacties 90
Huig Kuijt
Level 5

Ik had het dan ook over HLG, of is dat ook HDR?

0 Kudos
superaart
Level 15

Ja. Hlg is idd een HDR techniek. Net zoals dolby vision en hdr10. Anders gewoon even googelen.

0 Kudos
pgovers
Level 6
0 Kudos
transatlanticis
Level 6

Op mijn nieuwe Philips is het nog steeds niet goed. Heb ongeveer alle instellingen geprobeerd, maar te donker en witte waas. Mijn iets oude Samsung (van 2700+ euro) lijkt wat beter, maar wellicht is dat omdat die veel meer licht vermogen heeft. Er lijkt weinig meer te worden gesleuteld aan het beeld. De reactie van de NPO om veel van de problemen vooral bij de TV's neer te leggen is vervelend. Hadden ze gewoon zonder HDR een goede feed opgeleverd dan was iedereen blij geweest, maar nu ontstaat een soort van scheiding.

Waarbij hele dure toestellen het ook niet goed kunnen doen, ondanks dat wordt de suggestie gewekt dat je bij goedkopere tv's problemen hebt. Vanuit de publieke gedachte moet iemand die 700-1000 euro uitgeeft niet zo op achterstand worden gezet tov oleds van 2500 euro. Bovendien zijn er hdr hlg kanalen die wel prima werken, ook op midrange toestellen. Het is dus een behoorlijke fail van de NPO, maar ook van Ziggo die onvoldoende heeft geanticipeerd en ook deels issues liggen (handshake box / tv zo las ik elders). 

Leve de streamingdiensten die wel prima innovaties kunnen doorvoeren die echt werken.

PS. Wat een rampzalig forum qua techniek. Inlog wordt altijd vergeten, geeft vaak foutmeldingen, laadtijden traag. Error dat ik niet iets kan posten omdat er een HTML link in mijn bericht staat (wat er niet is). Award voor meest technisch slecht functionerende forum is echt voor Ziggo.

RobSe
Level 1

Ik denk, dat het aan het logo NPO1 UHD ligt... Ze switchen wel eens van logo, en met NPO1 Live is het goed... In ieder geval, zo lijkt het wel, zegt deze simpele ziel :)...

D van Berkum
Level 1

Ja, dat is inderdaad heel raar. Waarom de F1 wel een mooie kwaliteit heeft en gewoon helder en kleurrijk is en het geluid loopt ook gewoon synchroon.

0 Kudos
transatlanticis
Level 6

Op mijn Samsung is het beeld redelijk oke na het tweaken van de instellingen, maar op mijn Philips nog altijd donker, flets en een witte waas. Alle instellingen al geprobeerd. Heb het idee dat Ziggo/NPO het hebben opgegeven.

0 Kudos
monaster
Level 8

Vandaag op 999 gewoon goed beeld op Samsung Qled

0 Kudos
Apolloniem
Level 3

Is die verbetering sinds vandaag, monaster? Ik krijg ook het idee dat het beter is sinds vandaag op mijn LG CX. Nog wel een tikje donker, maar ik krijg dus het gevoel dat er iets veranderd is. 

monaster
Level 8

Ik heb de afgelopen dagen telkens 999 geprobeerd maar toch weer naar NPO gegaan. Vandaag ben ik op 999 blijven hangen omdat het beeld gewoon goed is v

0 Kudos
transatlanticis
Level 6

Ik merk vandaag op de Philips ook veel helderder beeld (eerdere bericht was status gisteren). Mijn Samsung is nu helaas nu wat overbelicht.