1
Vraag
2
Reageer en help mee
Namoh

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E52 - signaal zoeken

Hoi. Ik heb op de slaapkamer een TV hangen met een Philips decoder. TV is maanden niet aangeweest, maar we hebben nu de slaapkamer verbouwd en ik wil de TV weer ophangen en gaan gebruiken. Als ik de TV aanzet, kreeg ik eerst een E42 melding. Ik heb de RF IN kabel een beetje bewogen (deze verbinding is erg instabiel, weet niet of dat zo hoort, maar zou niet weten hoe ik 'm anders moet aansluiten), en nu krijg ik melding E52 signaal zoeken.
Aangezien de smartcard al maanden niet is gebruikt, dacht ik dat ik die weer opnieuw moest activeren (was in het verleden ook het geval na een tijd de TV niet gebruikt te hebben). Alleen als ik nu op de ziggo website kijk staat daar: Het is niet langer mogelijk om een smartcard te activeren. Iemand een idee, waar ik moet beginnen?
18 Reacties 18
ComputerSmurf

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik denk dat je het beste met de klantenservice contact op kan nemen.
Als je op de slaap kamer een recente tv hebt hangen van een aantal jaar oud.
En je hebt geen betaalde zenders op je abbo van Ziggo of je hoeft op de slaapkamer niet je betaalde zenders te zien dan zou je de coax kabel ook in je tv kunnen doen en de volgende stappen kunnen uitvoeren:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen/#Zonder%20mediabox%20of%20CI%2B%20module

Vul daar even je adres gegevens in
Dan zie je daarna van zelf een stappen plan!
Mijn advies zet de tv terug naar Fabrieksinstellingen
Sommige tv hebben anders moeite met het digitaal instellen.
Voor dat je het allemaal doet controleer even of je tv geschikt is:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje/

Veel suc6!
En hoor graag of ik je geholpen heb :wink:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
met een Philips decoder

Wat is dat?

Aangezien de smartcard al maanden niet is gebruikt

Een geregistreerde SmartCard, die je een tijd niet hebt gebruikt, kun je heractiveren in Mijn Ziggo. Ik heb er zelf 5 en kan dit nog steeds. Woon wel in voormalig Ziggo gebied.
In voormalig UPC gebied, kunnen andere regels gelden. Woon je daar?
https://community.ziggo.nl/abonnement-153/oud-of-nieuw-ziggo-gebied-12240
Gr Han

Let op: Inloggen bij Mijn ziggo gaat vandaag (10-3-2019) niet goed. Workaround:
https://community.ziggo.nl/mijn-ziggo-152/storing-inloggen-in-mijn-ziggo-met-werkwijze-om-wel-in-te-loggen-10-03-2019-37866
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"met een Philips decoder

Wat is dat?"


Philips Tv wellicht met module??

Hoe dan ook, heeft deze geen/slecht signaal en moet dat worden nagezien...
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Philips heeft ook ziggo decoders gehad de DCR2022, deze zijn nu sterk verouderd, maar zou het normaal gesproken nog wel moeten doen. Hij werkt nog met een f-connector. Zit deze wel goed aangedraaid?

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zou iemand die nog hebben Teun ? net als destijds de Panasonic?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Denk het wel Willem. Zie ze soms nog wel bij klanten staan. Niet veel meer hoor. Je komt de samsung DCB9401R ook nog wel eens tegen. Ook al een oudje. Deze mensen verkoop ik dan weer een 2e hands humax (5100,5200 of 5300) voor een schappelijk prijsje.

Teun.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Handelaar...
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ja Willem ik doe er goede zaken mee. :grinning:

maar even weer on topic, ik hoop dat ts even reageert.

gr Teun
Namoh
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Willem-A, ja er zijn nog mensen die zo'n oude decoder nog hebben. 🙂

En die f-connector, daar zit denk ik het probleem.

Hoe moet zo'n ding bevestigd zijn?

Hier zit ie altijd erg los.
Namoh
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben erachter waarom hij niet goed bevestigd zit, het schroefdopje aan het uiteinde van de connector is los. Enig idee of dat te maken is? Of moet ik de hele connector eraf knippen en een nieuwe plaatsen? Heeft dat nut, ik weet niet of de smartcard het nog wel doet...?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Nieuwe connector monteren en als de kaart het niet meer doet dan of ziggo bellen of actieveren via je eigen "mijnziggo" account.

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Teun wrote:
Nieuwe connector monteren en als de kaart het niet meer doet dan of ziggo bellen of actieveren via je eigen "mijnziggo" account.

Teun



+1.


en leuk dat zo'n oudje nog dienst mag doen!

Op het Internet vind je wel tips hoe de F-connector correct te monteren. Maar dat schroefdopje hoort eigenlijk los te zitten. Dat zit pas vast als je de stekker monteert. Het busje om de kabel zelf dient uiteraard wél vast te zitten!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Namoh . Welkom hier! Top dat je hier gekomen bent, want je bent al een heel eind opgeschoten. Laat je het ons weten als je een update hebt? 🙂

Wat betreft je kaart; als deze kaart in je mijnZiggo staat, is deze gewoon gekoppeld aan je abonnement en moet deze hoe dan ook kunnen werken. (mits het signaal goed is, natuurlijk 😉 ). Je "activeert" hem dan niet, maar haalt simpelweg de zenders even opnieuw naar de kaart. Zie je de kaart wel in mijnZiggo? ^^.
Namoh
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuus voor de late reactie, maar beetje druk op werk en prive.

De kaart staat als het goed is in MijnZiggo dus dat moet dan goed komen.

Willem-A, ik ben geen expert, en je zegt dat het schroefdopje los hoort te zitten, maar ook zo los?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nee, dit is té los inderdaad... Maar ik bedoelde met los, dat deze te bewegen/draaien is en dus pas echt vastzit als je F-connector op het apparaat, splitter etc bevestigt.

Maar als je de Philips nog even bewaard is het beter een F-connector op de kabel te bevestigen. Maar zoals het nu is gedaan is het uiteraard wel handig, daar je de F-connector er nu zo af kan halen, kan vervangen, of de coax stekker zelf kan gebruiken. Maar normaal gesproken zit de F-connector aan de kabel en schroef je deze vast op het apparaat, een splitter etc.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Weer goed bezig Willem.!

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En anders deze dus nieuw kopen:

https://www.allekabels.nl/antenne-versterker/117/435/antenne-versterker-f-connector-verloopstuk.html

Is er in male en female.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dank Teun :relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic