Capvanhautem

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

E52 foutcode op 2de tv

Mijn 2de tv geeft foutcode e52 geen signaal. Alles gecheckt,zelfs een nieuwe kabel vanaf aansluitpunt naar 1ste etage trokken omdat ik dacht dat een marter de kabel stuk gemaakt had. Dat was niet zo. De cisko box met ci+ module werkt. Verschillende kabels geprobeerd. Ook uitgewisseld met tv beneden daar funktioneerd alles. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Capvanhautem
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb de Cisco beneden aangesloten resultaat, dezelfde foutmelding. Alle zenders opnieuw geïnstalleerd en alles deed het weer. Boven weer geïnstalleerd en het funktioneerd weer. Dus opgelost.

Zenders nieuw installeren had ik boven ook al eens gedaan zonder resultaat. Misschien was er toen wel een kabel defect want die zijn nu allemaal vernieuwd met nieuwe stekkertjes.

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dus beneden werkt de Cisco wel?

 

Hoeveel meter coax ligt er in totaal in je woning?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Cisco op aangesloten zit?

Capvanhautem
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beneden heb ik de mediabox XL ,hier heb ik gewoon signaal. De coaxkabel van boven ook beneden geprobeerd, funktioneerd. 

Capvanhautem
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Van beneden naar de aansluitdoos boven zal ongeveer 3 meter zijn. Van daaruit nog eens 3 meter naar de Cisco. De aansluiting vanaf verdeling naar tv beneden is ongeveer 2 meter.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie 3 mogelijkheden die het slechte signaal zou kunnen veroorzaken.

 

De niet meer hedendaagse wandcontactdoos en de beide niet afgeschermde stekkers, die perfect als antenne werken en allerlei signalen als nieuwe 4G en 5G signalen en Digitenne enz. op je coax netwerk zetten.

De kabel op de foto zou beneden kunnen werken, maar boven meer signaal kunnen opvangen.

Die mogelijke oorzaken zul je eerst weg moeten halen om verder te kunnen kijken.

 

Bert_0-1651346638868.png

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik las net je 2e bericht pas.

Aansluitmaterialen zoals coax kabels en wandcontactdoos zijn tegen kostprijs te koop bij Ziggo: Vind al je randapparatuur in de Ziggo webshop

 

De webshop zelf is op dit moment niet te bereiken vanwege een een niet meer up to date beveiligingscertificaat, dat zal mogelijk volgende week weer in orde zijn.

Capvanhautem
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De afdekkapjes zaten er wel op,bij de kontrolle nog niet teruggeplaatst, zou natuurlijk een oorzaak kunnen zijn. 

Zijn er dan andere wandcontactdozen ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

FM radio is inmiddels overal afgeschakeld bij Ziggo en is de rechter radio uitgang is niet meer bruikbaar.

 

De laatste jaren worden deze beter afgeschermde of vergelijkbare gebruikt met daarop zo nodig een splitter POA-01 B: 

 

Braun telecom Coax stopcontact btv01-UPC enkelgats einddoos incl. afd - Type: Einddoos - Retourgesch...

 

Bert_0-1651350874522.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Vervolg van mijn bericht hier zojuist boven:

De witte afdekkapjes schermen geen signaal af.

De afgeschermde stekkers zijn volledig van metaal of als er een kunststof afscherming over de stekker zit, dan is er binnenin een metalen afscherming.

Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

De stekkers op de foto zijn volstrekt verouderd. Mijn advies is die vervangen voor haakse Hirschmann stekkers. Deze zijn voor weinig geld overal te koop.

 

Onduidelijk is wat u precies gebruikt. U geeft aan “mijn Cisco box met ci+ module geeft E52”.Dit is vreemd je kunt geen Cisco box gebruiken met een ci+ module.

 

Gebruikt u een Cisco box boven? Dan is het probleem op te lossen, als het signaal ok is, met goede kabels en stekkers, door de zenders een keer opnieuw op te zoeken in het menu.

 

gr. Eddy

Capvanhautem
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Die stekkers kan ik vervangen, vreemd is wel dat als ik die kabels beneden gebruik, dus aansluit op de mediabox dan funktioneerd alles. 

Wat de Cisco box met ci+ module betreft, zie foto. Volgens mij moet dit toch zo,of?

 

Capvanhautem
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Trouwens, die stekkers worden toch nog overal verkocht. Hoezo verouderd dan. Bovendien heeft het jaren op die manier gewerkt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Die stekkers kan ik vervangen, vreemd is wel dat als ik die kabels beneden gebruik, dus aansluit op de mediabox dan funktioneerd alles. "

De kabel op de foto zou beneden kunnen werken, maar boven veel meer signalen op kunnen opvangen, omdat boven minder weerstand is door muren, plafonds en andere huizen.

 

De Cisco box is hier al jaren geleden defect geraakt, geen idee meer hoe die werkt.

Capvanhautem
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Met die stekkers ga ik aan de slag. Ik denk echter toch dat de fout zit in de kabel die vanaf de ziggo verdeelbox naar de wandkontaktdoos boven gaat. Die heb ik welliswaar nieuw gelegd maar er niet voorzichtig mee omgegaan. Daar zouden breuken in kunnen zitten. Ik heb voldoende kabel om dat te checken. Ik laat van me horen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Capvanhautem  schreef:

Trouwens, die stekkers worden toch nog overal verkocht. Hoezo verouderd dan. Bovendien heeft het jaren op die manier gewerkt. 


@Capvanhautem Dat die nog overal verkocht worden, is geen enkele garantie dat die geschikt zijn voor waar je het voor wilt gebruiken.

Er worden bergen producten verkocht die niet goed werken of niet geschikt zijn voor waar je ze voor wil gebruiken, zowel in Nederland als via internet zoals Ali, daarom bestaat de onderzoeksplicht van een consument, je moet onderzoeken of je met een product kunt doen wat je ermee wilt doen.

 

In 2012 is Ziggo en andere kabelproviders zoals Zeelandnet met de actie begonnen om iedereen voor te lichten dat er 4G aan zit te komen en dat alleen Kabel Keur en Ziggo Geschikt aansluitmaterialen in de toekomst de signalen buiten je coax netwerk houden en je storingsvrij kunt kijken en luisteren.

Inmiddels komen er steeds meer zenders bij met 4G 5G enz. en heb je gewoonweg geluk gehad dat het storingsvrij is blijven werken.

Capvanhautem
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ok. Dank voor je reactie. Ik ga die stekkers vervangen. Je hoort van me.

Capvanhautem
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hirschmannstekkers gemonteerd probleem blijft. Het ligt dus niet aan de kabels. Of toch de Cisco module defekt is. Die geeft anders wel gewoon de zenders door naar de tv, vervolgens krijg ik die e52 melding geen signaal?

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Capvanhautem  Ik ken de ontvanger niet 100%. Ik weet dat in het zender installatiemenu de mogelijkheid is om de signaalsterkte en -kwaliteit kan worden weer gegeven.
Krijg je daar waardes te zien of staat deze op 0% ?

Capvanhautem
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Goed idee, ik heb echter helaas geen tijd meer om te checken. Ben een week weg . Volgende week zondag weer terug. Tot dan.

 

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Capvanhautem  Misschien heb je dan ook de mogelijkheid de cisco bij de 1e tv te proberen waar alles wel werkt. Dan weet je in ieder geval zeker dat het echt niet aan de kabels ligt.

We horen wel weer van je als je terug bent.

Uitgelicht topic