1
Vraag
2
Reacties
Azmi Nevik

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

E16-4 - Kan alleen NPO1, 2, 3 en Ziggo Sport bekijken

Hallo , ik zit heel lang zonder tv . Ik heb ivm verbouwing tv kast lokatie veranderd . Dan de tv gebruikt zonder tv-kabel (YouTube) duurde wel wat lang . Na opnieuw aansluiten krijg ik E16-4 te zien . Ik kan alleen NPO123 en Ziggo sport kijken . En volgens storingoplosser heb ik de Cardnr gecontroleerd = is anders als wat op mijn kaart is genoteerd. Ik heb in voorjaar en in zomer enkele keren gebeld (keer 3 gesproken) en gemeld over cardnr . Maar werd alleen ‘reset’ bij hun systeem gemaakt. Ik heb toen keer 7 gebeld ivm lange wachttijd heb ik vaak opgehangen. Ik heb hier gezien dat enkele gevallen hetzelfde zijn als mijn situatie en ze wel werden opgelost. Mvg Azmi 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Azmi Nevik

 

Het probleem lijkt inderdaad jouw smartcard te zijn. 

Sinds maart 2018 heb je namelijk een pakket van ons met een Humax box. In deze Humax box zit een smartcard voor het abonnement. Er zijn geen extra abonnementen of apparaten onder jouw account waarop een abonnement is geactiveerd.

Nu weet ik niet hoe je aan de andere smartcard komt, vermoedelijk vanuit een oud abonnement. Maar helaas kan deze niet meer geactiveerd worden.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Kijk even op deze link. https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/e16-melding#/ wie weet staat het antwoord er bij.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je via mijn ziggo de zenders opnieuw ophalen ?

door in mijn ziggo naar producten, tv en dan bij de juiste smartkaart/mediabox zender opnieuw ophalen ( bij de mijn ziggo app eerst Hulp bij tv dan komt er zenders opnieuw ophalen)

Azmi Nevik
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb deze stappen enkele keren doorgelopen, toch bedankt 

Azmi Nevik
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb het laatst gisteren nacht uitgevoerd, geen resultaat, bedankt 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @Azmi Nevik! Welkom op de Ziggo Community! 

Frappant dat je zenders het ineens niet meer doen. Goed dat je hier aan de bel trekt en al het nodige hebt geprobeerd. 
Kun je mij eens de laatste 4 cijfers van het smartcard nummer doorsturen? Dan ga ik kijken of deze wel actief staat in ons systeem.

Azmi Nevik
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Maud , 2378R op het eind , die laatste letter weet ik niet of nee telt of niet.

Mvg Azmi 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Azmi Nevik

 

Het probleem lijkt inderdaad jouw smartcard te zijn. 

Sinds maart 2018 heb je namelijk een pakket van ons met een Humax box. In deze Humax box zit een smartcard voor het abonnement. Er zijn geen extra abonnementen of apparaten onder jouw account waarop een abonnement is geactiveerd.

Nu weet ik niet hoe je aan de andere smartcard komt, vermoedelijk vanuit een oud abonnement. Maar helaas kan deze niet meer geactiveerd worden.

Azmi Nevik
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi @Jamyla , bedankt voor de info. Wat kan/moet ik nu doen? Is nieuwe smartcard bestelbaar? Mvg Azmi 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een ci+ module kun je voor 2 euro per maand huren  die kun je in de tv doen 

of in het oud ziggo gebied de smartcard eruit halen en in de humax doen

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Jazeker @Azmi Nevik, je kunt hier een CI+ module bestellen. Ik raad je wel aan om te controleren of je tv hiervoor geschikt is, dit kun je doen in dezelfde link onder 'test je tv'.

Wat @anoniemforum aangeeft is ook een optie, bewaar de module dan wel goed. Wanneer je de CI+ module opzegt, verwachten we de module en smartcard weer terug. 

Mocht je tijdens het bestellen ergens tegenaan lopen, dan geef je maar een gil. Ik help je dan graag verder. 

Azmi Nevik
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi @Krista andere / losse smartcard is dus geen optie?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

losse smartcards woorden niet meer geleverd en geactiveerd 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

De topicstarter is niet duidelijk. Is hij de smartcard in bruikleen kwijt? Dan dit melden bij de klantenservice.

Azmi Nevik
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi @youriy , ik heb tijdje humax niet gebruikt en dan is mijn smartcard  nummer verandert in systeem . Waardoor humax (of de Ziggo portaal) mijn smartcard niet accepteert. ik heb in verleden enkele keren Ziggo gebeld , wat ze deden is elke keer opnieuw resetten wat niks opleverde. 
Ik heb in deze forum gelezen dat sommige mede-ziggogebruikers het zelfde klacht en bij hun kon wel opgelost worden . Vandaar dat ik enthousiast was en dacht dat bij mij ook verholpen kon worden . Mvg Azmi 

Azmi Nevik
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@anoniemforum @Krista , ik wil geen andere toestel huren  (huren daar houd ik niet van). En helemaal niet wat niet mijn fout is . Dan blijf ik wel met coaxkabel normaal tv kijken. En de humax blijft als decor of gaat in schuur in de kast. 
Ik heb in deze forum gelezen dat sommige mede-ziggogebruikers het zelfde klacht en bij hun kon wel opgelost worden . Vandaar dat ik enthousiast was en dacht dat bij mij ook verholpen kon worden . Mvg Azmi

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Als je de smartcard met het nummer wat in mijn ziggo staat niet meer hebt moet je deze als kwijt/verloren melden bij de klantenservice. Dan kunnen ze die deactiveren en jou een nieuwe sturen. Een smartcard heb je nodig om van je abonnement gebruik te kunnen maken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@youriy 

bij TS gaat het om een smartcard nummer die niet in mijn ziggo staat 

 

@Azmi Nevik  

waar komt die smartcard vandaan?  gaat het om de smartcard van de humax of om een andere ? 

 

als het om die van de humax gaat dan kan een moderator die gewoon vervangen voor een nieuw als de card kapot is

is het een losse card die via een andere weg verkregen is en niet in mijn ziggo staat dan zit helaas niks anders op dan het of met kabel tv te doen of een ci module te huren

Azmi Nevik
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi @anoniemforum , ik heb een Humax iHDR-5200c . Ik keek altijd naar tv dmv deze humax. Tot ik tijdje niet gebruikt heb. En nu doet het niet. De nummer op mijn smartcard en de nummer uit de gegevens van de ziggo website komen niet overeen . Ik heb geen idee hoe het gekomen is . En in deze forum community app , heb ik gezien dat ik niet de enige ben met hetzelfde ‘issues’ . En wat ik gelezen heb , is bij iedereen smartcard nr gewijzigd en probleem opgelost.

Azmi Nevik
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi @youriy , dat zal ik proberen. Maar hier boven werd vermeld dat ‘losse smartcards woorden niet meer geleverd en geactiveerd ‘wordt. Maar dat ga ik zeker doen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic