1
Vraag
2
Reageer en help mee
Damay

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-100-4 foutmelding

Ik heb m'n Samsung SMT-C7140 aangesloten op de tv. 

Deze is na een verhuizing minimaal 1.5 jaar niet gebruikt.

Hij heeft de laatste update binnen gehaald maar laat nu alleen nl 1, 2 en 3 en ziggo pagina zien. Van ae andere zenders, bijv rtl4 laat hij onderin wel alle informatie zien, wat er bijv om welke tijd op tv komt, maar geen beeld.

Op deze zenders foutmelding E100-4 service is momenteel versleuteld.

Ik heb via mijn ziggo  2x op knop nieuwe zenders binnenhalen gedrukt maar er lijkt na 20 min niks veranderd.

Pasje zit er goed in. Eruit gehaald en gereinigd.

- bij instellingen staat signaalstatus 32% . Heeft het hier wat mee te maken? Ik weet dat ik toendertijd in m'n vorige huis nogal problemen had met de netwerk id. Die bij m'n postcode zou moeten horen, werkte toen niet heel goed en heb toen code van een andere plaats gebruikt.

Wie heeft advies om dit werkend te krijgen?

18 Reacties 18
Jan F.

Level 20
  • 17032Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Staat het nummer van uw smartcard nog in mijn Ziggo en is die card nog actief? Na een aantal maanden niet gebruikt te zijn wordt deze gedeactiveerd.

Damay
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik in mijn ziggo bij dit apparaat kijk dan staat er onder het voorbeeldplaatje van het apparaat m'n smartcard nummer. Als ik een pagina verder kijk dan staat er ook nog een voorbeeldpasje met het nummer van mn smartcard. 

Teun

Level 17
  • 4200Posts
  • 181Oplossingen
  • 806Likes

Je moet langer geduld hebben dan 20 minuten en apparaat aan laten staan. De sterkte is wel goed.

Teun.

Damay
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok ik wacht het even af dan..

Ik heb hem net terug gezet naar de fabrieks instellingen. Hij ging toen zoeken en gaf aan dat hij 206 tv kanalen gevonden had.

Hij laat echter alleen nl 1,2,3 zien + de E100-4 foutmelding "  service is momenteel versleuteld".

Ik laat hem nu opnieuw zenders  binnen halen en wacht het even af. 

Niet van toepassing

Zet de  box op rtl4 

Ga inloggen op mijn ziggo 

Dan naar producten en vervolgens televisie 

Dan kijk je of de kaart er nog tussen staat. Als.dat het geval is doe je zenders herstellen 

Dan heb je binnen 15 minuten tv. Als de smardcard in het systeem staat.

Succes 

Teun

Level 17
  • 4200Posts
  • 181Oplossingen
  • 806Likes

15 minuten lukt niet altijd hoor! Ben ook wel eens een paar uur voor klanten aan het wachten geweest.

Teun.

Niet van toepassing

Bij goed signaal, werkt het binnen 15 minuten. 

Als mensen ferriet kabels gebruiken lukt het helemaal niet.

Damay
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PeterH2020 wrote:

Ziggo monteur heeft van de week nog een nieuwe aansluiting en kabels aangelegd ivm internet die er steeds uit lag. Ik heb goede hdmi en coaxkabels. Kaartnummer staat op mijn ziggo.ij heb een aantal keren geprobeerd zenders binnen te halen maar er gebeurd niks. 

Laatste x schoot hij op de schermbeveiliging (tijd die op tv langs komt) en na een uur verscheen er weer E100-4 service is versleuteld. Ik vind het heel vaag dat hij tijdens opnieuw installatie van de box  wel laat zien dat hij  206 tv kanalen gevonden heeft en hij op elk kanaal wel informatie geeft welke zender eronder zit, welk programma er nu bezig is en hoever het programma is, maar geen beeld laat zien. Alleen die foutmelding. 

Nl 1,2,3 , ketnet en 1 of 2 regionale zenders doen het. 

Teun

Level 17
  • 4200Posts
  • 181Oplossingen
  • 806Likes
PeterH2020 wrote:

Heb het dus NIET met ferriet kabels geprobeerd hoor. Gewoon goede kabel en toch duurde het lang. Kan dus wel langer duren.

Teun

Niet van toepassing

Maak eens een foto van begin tot eind?

Aop t/m wcd.…

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13999Posts
  • 1176Oplossingen
  • 6111Likes

Hey @Damay . Welkom hier! 

Je hebt al het een en ander aan tips gekregen hier, zie ik. Maar het lijkt nog niet opgelost. 

Kan je ons laten zien hoe je mediabox aangesloten is? Dus vanaf het eerste aansluitpunt tot aan de mediabox? 

Damay
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @Damay . Welkom hier! 

Je hebt al het een en ander aan tips gekregen hier, zie ik. Maar het lijkt nog niet opgelost. 

Kan je ons laten zien hoe je mediabox aangesloten is? Dus vanaf het eerste aansluitpunt tot aan de mediabox? 

Ik ben nu even niet in de gelegenheid om foto's te maken maar het ligt ook niet aan de aansluiting. Hij zit aangesloten zoals hij altijd aangesloten is geweest. Coaxkabel vanaf aansluitpunt naar coax in punt van. De Mediabox, HDMI kabel van Mediabox naar tv, en aangesloten op internet. 

Hij zit op precies dezelfde manier aangesloten als dat de monteur van de week met de HUMAX heeft gedaan die ik in bruikleen heb. Deze doet het wel gewoon. Alle zenders. Haal ik de HUMAX weg en gebruik ik dezelfde kabels in de Samsung Mediabox dan doet hij het niet goed. 

- NL 1,2,3, Ketnet doen het wel goed en in HD.

Bij andere zenders laat hij E100-4 foutmelding " service is momenteel versleuteld".

- Mediabox is gereset.

- zenders meerdere keren An voor langere tijd via mijn Ziggo opnieuw binnen gehaald

- nieuw aansluitpunt in de huiskamer die goed werkt

- nieuwe kabels

Op jullie site lees ik dat het aan het pasje kan liggen. ondanks dat deze nog in mijn Ziggo staat is Deze is al zeker 1.5 jaar niet gebruikt. Ik denk dus dat het daar aan ligt en er bij Ziggo iets gedaan moet worden...

Damay
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @Damay . Welkom hier! 

Hier de foto van het aansluitpunt zoals de ziggo monteur hem aangesloten heeft.  1 naar de modem, 1 naar m'n radio en 1 die naar de antenne in van de mediabox gaat. Van de mediabox naar de tv een hdmi kabel. 

Kan helaas geen foto sturen omdat hij in de kast staat maar qua bekabeling klopt het gewoon. De humax in bruikleen doet het wel, de samsung met kabels in zelfde aansluitingen laat maar een paar zenders zien met de opmerking dat dienst versleuteld is. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5718Posts
  • 596Oplossingen
  • 3292Likes

Thanks voor de foto's @Damay! Dit ziet er verder goed uit. Kun je voor de test de splitter eens loshalen en de coax kabel die naar je mediabox gaat, rechtstreeks aansluiten in de hoofdaansluiting? Hierna voer je opnieuw onderstaande stappen uit 

null wrote:

Zet de  box op rtl4 

Ga inloggen op mijn ziggo 

Dan naar producten en vervolgens televisie 

Dan kijk je of de kaart er nog tussen staat. Als.dat het geval is doe je zenders herstellen 

Dan heb je binnen 15 minuten tv. Als de smardcard in het systeem staat.

Succes 

Op deze manier weten we zeker dat het seintje om de zenders te herstellen aankomt. We horen graag wat de uitkomsten zijn!

Damay
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska Ziggo  vanavond coax kabel rechtstreeks van hoofdaansluiting gedaan en zenders opnieuw opgehaald, tot 2 maal toe. Hij blijft de foutmelding geven. Mediabox zelfs nog opnieuw geïnstalleerd en zender op laten halen. Haalt helaas  niks uit.

Dit is wat hij op alle zenders laat zien. (Nederland 1,2,3, ketnet en regio omroep Gelderland en Utrecht geven gewoon  beeld. De rest dus allemaal zoals op foto. (Verticale roze streep zit in mn tv) ..

Damay
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska Ziggo @Lycke Ziggo  zouden jullie svp in het systeem kunnen kijken of de ziggo kaart nog geactiveerd is? Misschien opnieuw activeren? Want ik lees overal dat de kaart na een bepaalde tijd ongebruikt, gedeactiveerd wordt 

Dit apparaat/dit kaartje is zeker 2 jaar niet meer gebruikt.  Ik kan me niet voorstellen dat hij nog geactiveerd is. Ondanks dat hij in mijn ziggo als "geactiveerd" staat, denk niet dat dit klopt en dat dit de oorzaak van het probleem is. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Damay

Als ik bij je klantgegevens kijk zie ik hierbij 1 smartcard geactiveerd staan. Deze eindigt op het nummer 777. Dit komt overeen met de kaart waarbij je deze foutmelding te zien krijgt? 
Het is niet zo dat een kaart naar een bepaalde tijd ongebruikt wordt gedeactiveerd. Als deze bij je klantgegevens geactiveerd staat blijft dit ook het geval. Of je hem nou gebruikt of niet. 
Als de kaart een tijdje inactief is dan gaat deze als het ware in een soort van slaapstand en kun je deze weer wakker krijgen met een refreshsignaal (het signaal dat je kunt versturen vanuit je mijn Ziggo omgeving.) 

De smartcard in de Samsung ontvanger hoe is deze ingestoken? Heb je het gouden chipje op de kaart ook al eens opgepoetst, zodat we zeker weten dat deze goed cotnact maakt. Ik kan vanaf hier ook een signaal naar de kaart sturen, maar dat is dezelfde signaal als wanneer jij deze verstuurd vanuit je mijn Ziggo account. Als de melding niet verdwijnt nadat je dit signaal hebt verstuurd wordt dit ergens verstoord waardoor deze niet goed aankomt. Als dit het geval is kun je het beste de Mediabox rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting (zonder splitters of wat dan ook er tussen) en dan nogmaals het signaal versturen of door ons laten versturen) 

Dat de Humax ontvanger wel werkt klopt. Daarin zit namelijk geen smartcard gezien dat een digitale ontvanger is welke alleen maar de vrij te bekijken digitale kanalen doorgeeft en niet de kanalen waarvoor een smartcard noodzakelijk is. 

Damay
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Gianna Ziggo  ik weet niet wat het probleem was maar het is opgelost. 

Ik heb voor de zoveelste keer via mijn ziggo de zenders opnieuw opgehaald en binnen 6 seconden had ik beeld en waren alle kanalen binnen. Heel apart. Maar het belangrijkste:

Het doet het!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic