Vraag
Reacties
fodijk
Level 1

Duurzaam hergebruik decoders & smartcards of een afvalberg bij verhuizing of overname TV/decoders/cards

Ik lees zowel in dit forum als bij Kassa, Radar en de Consumenten Bond dat het gewijzigd (commercieel) beleid van Ziggo, het verhuizen en/of (her)gebruik  van decoders en smartcards op een ander adres onmogelijk maakt.

Is dit nu klantonvriendelijk of gewoon onduurzaam (mee)werken aan een enorme (afval)berg van decoders en smartcards in een vergrijzend en helaas in corona-tijden, ook overlijdend NLD?

Ik hoor graag wie hier (ook) een mening over heeft of een oplossing weet, anders dan Ziggo (zelf) …?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
22 Reacties 22
fodijk
Level 1
Topicstarter
RoWi. wrote:

Ik hoef niks op te zoeken je komt zelf met een onderwerp zonder een link naar bronnen. Jouw bronnen, zijn blijkbaar gefrustreerde klanten die hun 'zin' niet hebben gekregen.

Jij lijkt niet echt geïnteresseerd in de achtergrond van dit onderwerp en bent kennelijk van mening dat het hergebruiken van smartcards conform beleid van Ziggo, het ontmoedigen waard is en dat (vaste) klanten hierin geen recht van spreken hebben en/of aan hun wensen vooral niet tegemoet moet worden gekomen.

RoWi. wrote:

Die Cisco is niet zo bijzonder, geen enkele klant 'krijgt' zomaar nieuw apparatuur als dat nog functioneerd duurzamer kan het niet. Het zegt meer over de onwetendheid of leeftijd van de monteur.

De monteur was een van de meest ervaren monteurs die ik van Ziggo ooit gesproken heb en juist het tegengestelde van een jong, minder ervaren ‘broekie’ ….

RoWi. wrote:

Wat de smartcard betreft bij een contract overname( bij scheiding bijvoorbeeld) kunnen en worden deze gewoon op naam van de andere contractant gezet.

Het gaat Ziggo geen reet aan of ik bij een nieuw adres voor het gebruik van een smartcard, te maken heb met een bepaalde persoonlijke situatie (scheiding, verhuizing, overlijden of wat dan ook). Juridisch is voor hen alleen van belang dat de gegevens van de klant waarmee zij een bestaande overeenkomst wijzigen of met een nieuwe klant aangaan, kloppen en factureerbaar zijn en betaald worden.

RoWi. wrote:

Of een smartcard kan worden gewist en opnieuw geprogrameerd geen idee. Ik zou niet weten waarom niet. Gewoon zo klakkeloos administratief doorgeven aan een nieuwe klant lijkt mij niet wenselijk. Gezien het nieuwe bruikleen beleid van de CI modules inclusief smartcard zullen die smart cards vast weer opnieuw worden uitgeleverd, dat is dan wel een intressant vraagstuk.

Wat je hier stelt over terugnemen en hergebruiken van smartcards, is niet wat ik van Ziggo heb gehoord.

RoWi. wrote:

Wat duurzaamheid betreft kunnen we ook wel naar Vodafone gaan wijzen of naar mobiele telefonie in het algemeen. Gelukkig zijn daar nu E-sims mogelijk wat dan wel een godsvermogen kost voor een geschikte telefoon.

Vodafone en Ziggo maken deel uit van dezelfde onderneming en wederom voel je kennelijk, de behoefte naar een andere partij te wijzen dan Ziggo terwijl dit forum over Ziggo gaat en niet Vodafone, KPN of een andere provider.

RoWi. wrote:

En nee dat is niet afleiden dat is gewoon wijzen op het feit dat het probleem groter is dan enkel Ziggo.

Wij de klanten zijn zelf deel van het probleem waar het duurzaamheid betreft.

Dat andere partijen het wellicht niet beter doen dan Ziggo kan en zal waar zijn maar ik heb het in dit forum over Ziggo en de ervaringen cq frustraties van hun klanten en daar hoor ik ook bij, dat zal je niet verbazen.

Met mijn inspanning(en) om smartcards & apparaten meer te (doen) hergebruiken, voel ik me absoluut geen “deel van het probleem” dat “gebrek aan duurzaam denken en doen” heet. Spreek lekker voor jezelf zou ik zeggen … en doe wat aan je Nederlands of gebruik een spellings-checker … succes!

Ik ga niet meer in op jouw reacties; zonde van de energie en dus niet duurzaam!

0 Kudos
RoWi
Level 20

Jammer, ik vraag juist om de verwijzingen naar je bronnen bij Radar, Kassa en de Consumenten bond en Ziggo, juist omdat ik benieuwd ben naar de achtergrond. Dat had ik meteen in dat start bericht verwacht. Ik wil met alle plezier die bronnen doorlezen, ik voel me inderdaad niet geroepen dit zelf op te zoeken,

Wat ziggo betreft op het forum is genoeg te vinden dat smart cards gewoon op een andere naam gezet kunnen worden. Dat verlopen oude smartcards of van opgezegde abonnementen, en niet teruggestuurd, niet meer worden geactiveerd is iets heel anders, ik vermoed dat hier de kern van het probleem zit het niet willen activeren van smartcards die niet via de normale weg zijn verkregen.

Heb ik dat mis hoor ik het graag, ik zou het efficienter gebruiken van de verhuurde en terug gestuurde smartcards alleen maar toejuichen.

0 Kudos
Teun
Level 17

Ik kan het nog sterker maken. Als wij een koelkast verkopen van Inventum en er zit een deukje in de deur, dan gaan wij natuurlijk bellen met Inventum voor een nieuwe deur of apparaat retour. Wat denk je wat het antwoord is??? Gooi hem maar weg en geef de klant maar een nieuwe, dat is goedkoper voor hun als omruilen. En zo wordt er heel wat verspild. Zal maar niet zeggen wat wij allemaal weg kunnen gooien, zowel binnen als net buiten de garantie. Dan is Ziggo nog heilig hoor. Maar ja, dan moet je ook geen nieuwe auto kopen als het niet nodig is of een nieuw bankstel als je de kleur niet meer aanstaat. Zo kunnen we nog wel even doorgaan met elk merk en of fabrikant. Ik ben er in ieder geval niet meer zo mee bezig. Vind het wel goed, is ook weer goed voor de werkgelegenheid. (En ja ik koop (bijna)elke 3 jaar een nieuwe auto) en om de zoveel jaar een nieuw bankstel. Wil niet 30 jaar tegen dezelfde bank aankijken. Wil op z'n tijd ook wel weer eens wat nieuws toch?

p.s  ik vind deze topic wel een vervelend toontje krijgen. maar dat is mijn mening.

Teun.