1
Vraag
2
Reacties
voiratsou

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Druk je op de rode stand-by knop van de afstandsbediening dan gaat alles tegelijk aan of uit.

Dit is voor mij niet prettig
Is het inmiddels al mogelijk om dit uit te schakelen op de media box.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemaal,

Dit is meegenomen in de update die afgelopen nacht heeft plaatsgevonden. Je kan dit nu zelf instellen. Meer informatie vind je hier, klik.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bijna.
mijngebruikersn

Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Als je de HDMI-CEC functie van je aangesloten apparatuur uitzet voorkom je dat de aangesloten apparatuur reageert op de afstandsbediening.
voiratsou
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt, echter het lukt bij mij niet betreft een samsung tv

Anynet (HDMI) van aan naar ( uit )
daaronder staat automatisch uitschakelen ( nee )

Alles gaat nog prachtig tegelijk aan en uit.
mijngebruikersn

Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Bijzonder. Bij mijn LG TV en Harman Kardon reciever werkte het wel.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemaal,

Dit is meegenomen in de update die afgelopen nacht heeft plaatsgevonden. Je kan dit nu zelf instellen. Meer informatie vind je hier, klik.
voiratsou
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt, maar na de update neem ik aan want nu 16-07 13,03 uur is deze knop (nu)nog niet zichtbaar.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ziggo vergeet erbij te vertellen dat wanneer je de Next met een andere dan de originele Ziggo AB (bv Harmony) gebruikt, je die optie NIET hebt. Is dan ook niet nodig.
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
voiratsou wrote:
Bedankt, maar na de update neem ik aan want nu 16-07 13,03 uur is deze knop (nu)nog niet zichtbaar.


Hier nu ook nog niet zichtbaar, maar heb dan ook versie 4.16 nog. Vannacht is er geen update geweest al had ik wel de mail van Ziggo, maar hier melden ze dat het tot 3 dagen kan duren...
Thorwald

Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
MaxH wrote:
Ziggo vergeet erbij te vertellen dat wanneer je de Next met een andere dan de originele Ziggo AB (bv Harmony) gebruikt, je die optie NIET hebt. Is dan ook niet nodig.

Dit is niet helemaal waar. De optie staat namelijk standaard op "aan", dus bij gebruik van een Harmony zal bij het omschakelen naar een andere bron waarbij de Next wordt uitgeschakeld alsnog je TV ook uit gaan. Om dit gedrag uit te schakelen moet je dus eerst de Next eenmalig een keer aanzetten met de originele AB. Dan is de knop pas zichtbaar in het menu "beeld en geluid" en kan je deze op "uit" zetten. Nu kan je zonder problemen gebruik maken van bijv. een Harmony AB en de mediabox uitschakelen zonder tegelijkertijd ook de TV uit te schakelen.
voiratsou
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Prima bij mij ook na update 4,17
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Thorwald wrote:

MaxH wrote:
Ziggo vergeet erbij te vertellen dat wanneer je de Next met een andere dan de originele Ziggo AB (bv Harmony) gebruikt, je die optie NIET hebt. Is dan ook niet nodig.
Dit is niet helemaal waar. De optie staat namelijk standaard op "aan", dus bij gebruik van een Harmony zal bij het omschakelen naar een andere bron waarbij de Next wordt uitgeschakeld alsnog je TV ook uit gaan. Om dit gedrag uit te schakelen moet je dus eerst de Next eenmalig een keer aanzetten met de originele AB. Dan is de knop pas zichtbaar in het menu "beeld en geluid" en kan je deze op "uit" zetten. Nu kan je zonder problemen gebruik maken van bijv. een Harmony AB en de mediabox uitschakelen zonder tegelijkertijd ook de TV uit te schakelen.

Ik heb de Next sinds april, nooit problemen gehad met de Harmony AB. Geen enkele misslag met aan/uit Next i.c.m. Denon AV-receiver en Samsung TV. Wel CEC uitgeschakeld op de versterker en TV. Dus alle control "in handen" van de Harmony.
Thorwald

Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
MaxH wrote:

Thorwald wrote:

MaxH wrote:
Ziggo vergeet erbij te vertellen dat wanneer je de Next met een andere dan de originele Ziggo AB (bv Harmony) gebruikt, je die optie NIET hebt. Is dan ook niet nodig.
Dit is niet helemaal waar. De optie staat namelijk standaard op "aan", dus bij gebruik van een Harmony zal bij het omschakelen naar een andere bron waarbij de Next wordt uitgeschakeld alsnog je TV ook uit gaan. Om dit gedrag uit te schakelen moet je dus eerst de Next eenmalig een keer aanzetten met de originele AB. Dan is de knop pas zichtbaar in het menu "beeld en geluid" en kan je deze op "uit" zetten. Nu kan je zonder problemen gebruik maken van bijv. een Harmony AB en de mediabox uitschakelen zonder tegelijkertijd ook de TV uit te schakelen.
Ik heb de Next sinds april, nooit problemen gehad met de Harmony AB. Geen enkele misslag met aan/uit Next i.c.m. Denon AV-receiver en Samsung TV. Wel CEC uitgeschakeld op de versterker en TV. Dus alle control "in handen" van de Harmony.

Blijkbaar heeft de één het probleem wel en de ander niet.
Ik zelf heb ook een Denon AV maar dan in combi met een Sony TV. Bij mij ook CEC uitgeschakeld op zowel de TV als de AV maar de TV bleef mee uitschakelen op het moment dat de Next werd uitgeschakeld met behulp van de Harmony. Heel veel mensen hadden het zelfde probleem.
Met de update van gisteren is dit gelukkig verholpen maar ik moest wel eerst de eerder door mij genoemde stappen doorlopen.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Heel apart. Ja, veel hadden dit probleem, maar die gebruikten de Ziggo AB. Daar speelde naast de CEC ook IR een rol. Maar goed, het is nu opgelost. Daar gaat het om.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic