Vraag
Reacties
mannie
Level 2

Drops in audio bij Discovery kanaal 17

Gisteren al geconstateerd rond lunchtijd. Vanmorgen ook weer. tijdens de live uitzendingen zijn er meerdere korte of langere momenten uitval in het geluid. (zie ook een vorig topic).

Vanmorgen heb ik dit opgenomen, maar in de opname is er geen uitval. Wat an sich al vreemd is.

Ik heb een horizon next gekoppeld aan een sony bravia tv en sonos soundbox.

Bij andere zenders is er geen enkel probleem.

e-mail meldingen
Aan Uit
88 Reacties 88
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Navraag leert dat Discovery nog geen update voor ons heeft en ook niet kan vertellen wanneer het is opgelost. Uiteraard blijven we regelmatig om updates vragen om de druk bij hen erop te houden.

0 Kudos
Zeerom
Level 1

Bij mij hetzelfde probleem, CI+ Module en alleen op Discovery Channel, het lijkt wel of het elke dag erger wordt ..... Ik ben blij dat ik dit topic gevonden heb, van alles geprobeerd en niets verhielp het probleem 

0 Kudos
Marinus
Level 16

‘T is weer knudde vanavond.

 

Gelukkig kan het geluid uit tijdens de reclame’s.

0 Kudos
Hobbit
Level 3

Wat Ik doe als een programma is dat graag wil zien dan ga ik via de Ziggo Go app op de tv maar kijken.

Dan zijn er geen geluids haperingen.

 

Maar eigenlijk belachelijk dat zo een bedrijf achter Discovery zo lang op zich laat wachten.

Wat hier reageerd is natuurlijk maar een handje vol.

Vind ook eigenlijk dat Ziggo Discovery wat meer achter de broek moet zitten.

 

Steefb
Level 20

Discovery heeft al maanden problemen met Dolby geluid « Breedbeeldweetjes

 

Er zijn topics te vinden op de Ziggo community op de kpn community en het forum van Zeelandnet.

Zelfs bij buitenlandse providers wordt dit gemeld. 

0 Kudos
sandeman
Level 2

Hier ben ik het absoluut 100% mee eens. Met een probleem wat al zo lang speelt voor zoveel gebruikers kun je best Discovery wat meer onder druk zetten dan af en toe te informeren.

 

Geef dan het signaal maar niet meer door aan Ziggo klanten en pak een ander kanaal ervoor in de plaats. 

 

Ik kijk, er zijn er vast meer, nu toch niet naar discovery door dit probleem. Kan toch niet de bedoeling zijn kijkers te verliezen hierdoor.. 

 

0 Kudos
CreativeS
Level 16

Nog een manier om mensen van lineair naar HBO Max te pushen 🙂

Nu wordt het sowieso steeds minder interessant om naar Discovery te kijken, maar goed.

0 Kudos
sandeman
Level 2

Drie weken verder, ik denk ik ga eens kijken of het is opgelost. Helaas niet. 

 

Is wel op randje belachelijk dat Discovery én Ziggo dit niet opgelost krijgen.

 

Lijkt erop dat dit totaal geen prio heeft om hun betalende klanten een goed werkend product te leveren.

 

Je zou toch denken dat, met de media-berichten over weglopende klanten, dit met een paar dagen, max een week opgelost zou moeten zijn of een alternatief aangeboden zou moeten zijn.. 

 

 

0 Kudos
Hobbit
Level 3

Dat idee heb ik dus ook.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik soms kan kijken naar verschillende uitzendingen zonder probleem en dat in het zelfde programma waar eerst niets aan de hand is

Dan ineens de haperingen zijn.

En wat ik ook niet snap is dat dit al zolang duurt en er totaal niets gebeurd.

Ziggo kan wel zeggen we hebben het gemeld, maar er echt bovenop zitten lijkt dat niet.

Gelukkig heb ik ook nog ziggo go of kan ik via hbo kijken.

0 Kudos
Nelisvandijk
Level 1

Ik heb ook een CI+ module en het lijkt steeds erger te worden. Vorig jaar is er ook een periode geweest maar laatste 2 maanden is het weer knudde. Wanneer word het eens opgelost 

0 Kudos
Sander193
Level 1

Ook hier nog steeds veel  last van haperingen in geluid bij Discovery. Kijk via CI+ op een Samsung TV. 

0 Kudos
worteltje
Level 2

Ja, ik heb ook een 8K Samsung TV met een CI+ module, het is heel erg hinderlijk. Voor mij is het nog vervelender. Ik heb alleen Ziggo TV, en vanwege pesterij beleid kan ik op de TV met een Ziggo kabel geen Discovery kijken met de ZIGGO APP in de TV en ook niet met ZIGGO app in GOOGLE TV. 

Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken. Ik heb naast ziggo TV glasvezel. Normaal zou ik daar niet over vallen, maar dan moeten ze wel een goed TV signaal aanbieden. Het is gewoon pesterij, natuurlijk kan ik het wel via een omweg kijken,. 

Misschien is de enige optie overstappen TV naar de provider van mijn snelle glasvezel. Ik zit al 38 jaar bij deze provider in Amsterdam. ZiggoDiscovery.jpg

0 Kudos
Hobbit
Level 3

Beste medewerker van ziggo.

Wanneer word dit probleem nu is opgelost.

Het zal wel geen prioriteit hebben bij ziggo maar dit is gewoon schandalig.

Jullie laten ons als klant van ziggo een beetje in de kou staan.

Het geluid word er niet echt beter op maar eerder slechter.

Je kan de laatste tijd bijna niets meer horen door de vele geluids onderbrekingen.

Hopelijk gaan jullie die gasten van Discovery nu is een schop onder hun kont geven of ga zelf wat aan het geluid doen.

Maak het van mijn part gewoon stereo 

0 Kudos
worteltje
Level 2

@Hobbit  schreef:

Beste medewerker van ziggo.

Wanneer word dit probleem nu is opgelost.

Het zal wel geen prioriteit hebben bij ziggo maar dit is gewoon schandalig.

Jullie laten ons als klant van ziggo een beetje in de kou staan.

Het geluid word er niet echt beter op maar eerder slechter.

Je kan de laatste tijd bijna niets meer horen door de vele geluids onderbrekingen.

Hopelijk gaan jullie die gasten van Discovery nu is een schop onder hun kont geven of ga zelf wat aan het geluid doen.

Maak het van mijn part gewoon stereo 


Maak het van mijn part gewoon stereo 

Ja dat lijkt me een goed idee, ik ga voor 1 zender niet de audio van mijn tv veranderen. 

Ik snap ook niet dat ziggo dat niet gewoon doet.

Lijkt me een simpele workaround, waar we mee kunnen leven.

Zijn wij nu zo dom, of zijn zij zo slim.

Karel.
Level 17

“…op de TV met een Ziggo kabel geen Discovery kijken met de ZIGGO APP in de TV en ook niet met ZIGGO app in GOOGLE TV. 

Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken”

 

De melding komt voor als je de ZiggoGOTV app op TV of Google TV gebruikt op een internet aansluiting die niet van Ziggo is, via een commerciële VPN of als je buiten de EU wilt kijken. De ZiggoGO app installeerbaar op een smartphone of tablet werkt wel bij een andere internet provider en in de EU (niet via een commerciële VPN) en dan te casten naar de TV of GoogleTV chromecast. Zorg dan wel dat de ZiggoGOTV app niet op een TV of Google TV geïnstalleerd is anders neemt die de controle over en krijg je alsnog de melding.

 

Overigens worden met Discovery twee geluidsporen meegezonden op DVB-C (coax) en kan je voorlopig als workaround op de TV kiezen tussen de geluidsporen in MPEGII of AC3 format.

0 Kudos
ha.k
Level 5

Erg vervelend dat het geluid niet lekker loopt op Discovery+ kanaal op mijn next box.

Andere zenders geen probleem.

Kan hier iets aangedaan worden?

0 Kudos
UsenetA
Level 4

Ik dacht dat ik vandaag ook een dropout had, maar het bleek één van de kittens te zijn die op de afstandsbediening was gaan zitten en de TV had uitgeschakeld. Dan valt kortstondig het geluid van de receiver uit 😹

0 Kudos
Peterg2
Level 8

Discovery heeft nu al 10 maanden dit probleem met het Dolby 5.1 geluidsspoor. KPN geeft nu het pcm stereo spoor door. Dat werkt diploos.

Hobbit
Level 3

Hopelijk gaan ze dat bij Ziggo ook doen.

Is geen kijken zo op deze manier

UsenetA
Level 4

Ik kijk het toch dagelijks, maar heb echt geen dropouts.

0 Kudos