Gisteren al geconstateerd rond lunchtijd. Vanmorgen ook weer. tijdens de live uitzendingen zijn er meerdere korte of langere momenten uitval in het geluid. (zie ook een vorig topic).
Vanmorgen heb ik dit opgenomen, maar in de opname is er geen uitval. Wat an sich al vreemd is.
Ik heb een horizon next gekoppeld aan een sony bravia tv en sonos soundbox.
Bij andere zenders is er geen enkel probleem.
Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Volg dit topic voor updatesHi allen.
Jullie signalen dat dit probleem nog niet is opgelost hebben we teruggekoppeld aan de oplospartij. Het ticket/onderzoek hiervoor is heropend. Zodra er een update is, dan zullen we dat uiteraard hier met jullie delen.
Het probleem is inmiddels in onderzoek bij de leverancier. Het probleem speelt alleen bij het Dolby geluid. Als je dit aanpast naar stereo, dan zou je het probleem niet meer mogen ervaren.
Als er updates zijn, dan laten we dit uiteraard direct weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het is echt droevig, in principe speelt dit al 2 jaar en ze weigeren er blijkbaar iets aan te doen. Het verschilt echt wel per dag maar tussen 16.00 uur en 21.00 is het veruit het ergst. Maar ja, blijkbaar liggen de prioriteiten bij verwerven van nieuwe klanten ipv het behouden en helpen van bestaande klanten.
Hoi, @Nelisvandijk
De providers zijn hierin afhankelijk van Discovery Network.
KPN was er klaar mee en geeft Discovery nu met het stereo bronkanaal door. Daarin zitten geen onderbrekingen.
@UsenetA schreef:Ik kijk het toch dagelijks, maar heb echt geen dropouts.
Gebruikt jouw tv het "Dolby 5.1 geluidsspoor", dan ben ik benieuwd welk type tv je hebt, moet een wonder tv zijn.
De afgelopen weken hebben we meerdere keren updates gevraagd bij de oplospartij. Onlangs werd aangegeven dat er aanpassingen zouden zijn verricht waarmee het mogelijk opgelost zou zijn. Jullie reacties hier bewijzen duidelijk het tegendeel, dit hebben we teruggekoppeld en we zijn nu in afwachting van verdere updates. We houden jullie hier op de hoogte.
@Rikst schreef:De afgelopen weken hebben we meerdere keren updates gevraagd bij de oplospartij. Onlangs werd aangegeven dat er aanpassingen zouden zijn verricht waarmee het mogelijk opgelost zou zijn. Jullie reacties hier bewijzen duidelijk het tegendeel, dit hebben we teruggekoppeld en we zijn nu in afwachting van verdere updates. We houden jullie hier op de hoogte.
Rikst, als men iets hinderlijks ineens mist, dan kan het zijn dat men dat niet bemerkt.
Zo zit het brein in elkaar.
Mocht ik weer een dropout bemerken, dan meld ik dat wel weer.
Even gecontroleerd, ik kijk door dit probleem geen Discovery meer, hier helaas nog steeds aanwezig.
Ja, ik gebruik het Dolby 5.1 spoor, alleen gaat het geluid niet via een TV, maar een receiver. Is toch gek dat een receiver de drops niet zou hebben?
@UsenetA schreef:Ja, ik gebruik het Dolby 5.1 spoor, alleen gaat het geluid niet via een TV, maar een receiver. Is toch gek dat een receiver de drops niet zou hebben?
Dat is misschien een tip. Die receiver hoeft alleen audio te doen, en misschien heeft hij meer of betere audio codecs.
Receiver doet inderdaad alleen audio. Ontvangt beeld en audio van Next via HDMI en stuurt alleen beeld via HDMI door naar TV.
Ook ik beluister het geluid via een receiver en heb ook last van de onderbrekingen.
Ik kijk TV met CI+ module en het geluid gaat via HDMI ARC naar de receiver.
Tijdens de onderbrekingen knippert de decoder op het display van de receiver alsof de codering niet in orde is.
Ik kan het geluid via de TV, soundbar of Receiver beluisteren maar met alle 3 heb ik de geluids hapering.
Soundbar is via HDMI aangesloten en Receiver via Optische aansluiting.
Ziggo kan toch net als KPN het digitale geluid uitzetten en dan alleen het stereo geluid doorgeven van Discovery.
Op die manier schijnt het probleem voor de kijkers te zijn opgelost.
Hi allen.
Jullie signalen dat dit probleem nog niet is opgelost hebben we teruggekoppeld aan de oplospartij. Het ticket/onderzoek hiervoor is heropend. Zodra er een update is, dan zullen we dat uiteraard hier met jullie delen.
Al heel lang het geval en heel erg storend...
Dat kan ik mij erg goed voorstellen! Dat zien we dan ook graag opgelost.
Op dit moment ziet de leverancier echter geen problemen in de feed. Hoewel er eerder in het topic al ontzettend veel informatie is gedeeld, willen ze graag aanvullende en recente informatie ten aanzien van het probleem. Zou iedereen onderstaande vragen willen beantwoorden?
- Zijn de genoemde problemen nog steeds aanwezig?
- Is het probleem met tussenpozen aanwezig of 24/7?
- Verzamel aanvullende informatie zoals de begindatum/frequentie van het probleem.
19:50 vandaag aantal keren binnen een minuut.
Hier dezelfde ervaring. En zojuist weer een aantal onderbrekingen.
De problemen zijn er nog steeds.
Al zijn er soms tijden dat het even weg is (maar dat is sporadisch) en dat is echt op verschillende tijden.
Het is (bij mij dan) dat het de ene keer meer geluids onderbrekingen zijn dan de andere keer.
Lijkt mij toch dat wanneer Ziggo Discovery gewoon in stereo door geeft het probleem voorons even is opgelost.
Ik hoef de programma's niet echt digitaal te horen bij Discovery is stereo voldoende.
Nu kijk ik eigenlijk niet veel meer door dphet geluids probleem.
En als ik dan wil kijken dan soms via de Ziggo Go app
Bedankt voor jullie reacties.
Onze oplospartij wil graag zo volledig en uitgebreid mogelijke voorbeelden ontvangen om uit te zetten bij de leverancier ter onderzoek. Vooral omdat de leverancier heeft aangegeven geen problemen te zien in de feed. Dit komt natuurlijk niet overeen met de signalen die wij hier horen en vandaar dat nader ondezoek vereist is. Zouden jullie het volgende template willen invullen hiervoor? We beseffen ons dat we veel informatie bij jullie uitvragen in onderstaand template, maar deze informatie is voor onze oplospartij ontzettend waardevol en van groot belang. Alvast dank voor jullie hulp en voorbeelden.
Type mediabox:
Software versie mediabox:
Welke zender(s):
Probleem omschrijving inclusief eventuele foutcode(s):
Sinds wanneer speelt het probleem?
Komt het probleem ook voor op ziggogo.tv?
Komt het probleem ook voor op de Ziggo GO app?
Model & type TV :
Model & type soundbar/versterker:
Op welke wijze aangesloten:
Huidige resolutie op de mediabox: automatisch of manual <waarde>
Opgelost door resolutie aan te passen naar 1080p: ja/nee
Audio instellingen: Ingeschakeld / Audio gesynschroniseerd / Stereo
Hoeveel seconden valt het geluid weg:
@Cecilia schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Onze oplospartij wil graag zo volledig en uitgebreid mogelijke voorbeelden ontvangen om uit te zetten bij de leverancier ter onderzoek. Vooral omdat de leverancier heeft aangegeven geen problemen te zien in de feed. Dit komt natuurlijk niet overeen met de signalen die wij hier horen
Wat is dat nu voor onzin van de oplospartij (discovery?)
Problemen zijn toch al lang bekend en vrij eenvoudig te reproduceren.
KPN heeft besloten de dolby stream maar niet meer aan te bieden.
Geluid valt vaak 20 seconden weg op Discovery Channel (15) op TV+ Box | KPN Community
TeamKPN
1 maand geleden
Ik begrijp dat alles teruglezen niet te doen is, maar we hebben toch al lang en breed aangegeven dat de hele bron van deze audio storing op Discovery niet bij de klanten thuis zit? We dachten dat dat wel duidelijk was inmiddels, dat staat inmiddels buiten kijf. Zo niet, bij deze.
Feit blijft, er zitten fouten in die dolby audio stream voor iedereen en als die eruit zijn, heeft niemand meer klachten (zoals op al die andere zenders die wel dolby audio hebben). Dus dat is de oplossing. Zo simpel is het. Waar die storingen vandaan komen is voor de klant ook niet interessant. De impact werd echter van dien aard dat we dus besloten dan maar dolby voorlopig niet meer aan te bieden (pleister).
SAMSUNG QLED 8K 75Q800T (2020) speelt al jaren, alleen op discovery kanaal 17.
Via Standaard Mediabox / CI+
Smartcardnummer:121366828099 Serienummer:180756296283
Het is vooral bij volumewisselingen.
Wat het extra erg voor mij maakt is dat ik op die TV kanaal 17 niet via de app mag beijken, omdat deze TV op glasvezel is aangesloten en wel aan een ziggo kabel hangt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.