tonwaal

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Doorspoelen opnames

Sinds een paar dagen kunnen we opnames niet meer doorspoelen, terwijl we dezelfde programma's daarvoor wel altijd konden doorspoelen.

We hebben een (recent geüpdatete) Mediabox XL en gebruiken nog de oorspronkelijke afstandsbediening (dus zonder spraakherkenning). We hebben de Mediabox XL al meerdere keren van de stroom afgehaald.

Kan iemand ons helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tonwaal
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Met een beetje hulp van jullie telefonische helpdesk (de installatie van de nieuwe mediabox liep ergens een beetje vast) is het inmiddels gelukt om de nieuwe mediabox te installeren. Alles lijkt nu te werken. Mijn dank voor jullie hulp.

Bekijk in context

23 Reacties 23
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

krijg je een foutmelding ?

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

tonwaal
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik krijg geen foutmelding. Ik kan ook gewoon de opnames afkijken. Vooruit spoelen e.d. kan echter niet. Ook bij On Demand werken ineens niet alle knoppen op de afstandsbediening meer (volgens mijn echtgenote - ikzelf gebruik nooit On Demand). Ik heb een foto bijgevoegd van het aop20210609_121617.jpg

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @tonwaal! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Top dat je ons hier hebt weten te vinden voor raad en daad bij het probleem dat je sinds kort ervaart.

 

Het doorspoelen lukt niet meer begrijp ik ondanks meerdere resets van je mediabox. Is dit aan de orde sinds de recente upgrade van je mediabox of speelde dit probleem daarvoor ook al? Werken overige interactieve diensten als Replay TV, On Demand en het plannen/bekijken van opnames wel zonder problemen?

 

Je AOP ziet er in ieder geval prima uit! Misschien heeft @anoniemforum nog enkele tips in petto voor ons? 🙂

tonwaal
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

De problemen zijn na de update begonnen. De eerste paar dagen na de update ging alles nog goed. Daarna konden we opnames niet meer doorspoelen.

Volgens mijn echtgenote hebben we inmiddels ook problemen met On Demand

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zoals @Erik S  al aangaf ziet het aop er prima uit

 

kun je eens kijken hoe de signaal waarden zijn door te klikken op Menu, ⚙️Tandwiel,  Netwerk, Diagnostiek

tonwaal
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Bij Diagnostiek staat dat de Signaalkwaliteit goed is, en de Internetsnelheid hoog. Verder zie ik daar geen waarden staan.

 

tonwaal
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Bij het terugkijken van een programma blijft overigens de hele tijd

 

"JE KIJKT NU: Mijn opnames: [programmanaam] [tijd]"

 

boven in beeld staan. Doorspoelen en stopzetten tijdens het bekijken van een opname niet. Ons probleem lijkt sterk op het probleem in het topic "Terugkijken opnames werkt niet meer goed na update 4.32", hoewel onze mediabox het (nog) wel doet (en we volgens mij nog wel met de afstandsbediening terug naar Live TV kunnen gaan).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het lijkt erop dat de Mediabox XL de servers niet kan bereiken via zijn eigen modem voor de opnames en on-demand.

 

Ik zie een zwarte kabel uit de wandcontactdoos komen, waar gaat die naar toe?

En waar zit de Mediabox XL op aangesloten?

Kun je van deze situaties een foto hier plaatsen?

tonwaal
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb een foto van de zwarte kabel uit de wandcontactdoos gemaakt, en een foto van de aansluiting in onze huiskamer waar de Mediabox XL op is aangesloten. De aansluitingen in zowel de meterkast als in onze huiskamer zijn overigens allebei door de monteur van Ziggo aangelegd20210611_104733.jpg20210611_104756.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Haal deze splitter er eens tussenuit als je er verder toch niets mee splitst, dan kun je de groen omrande stekker in de wandcontactdoos stoppen, dat scheelt flink wat weerstand en zou het probleem opgelost kunnen zijn.

 

1111.png

tonwaal
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb de splitter weggehaald (zie foto) en Mediabox XL opnieuw opgestart, maar het heeft helaas geen enkel effect. We kunnen opnames nog steeds niet doorspoelen of stopzetten, of terug gaan naar Live TV

20210611_114826.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dan moet een Ziggo moderator nog maar eens meekijken, zij kunnen in je Mediabox XL kijken, mits die bereikbaar is.

tonwaal
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Moet ik daarvoor iets doen? Iemand opbellen of zo?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @tonwaal

Daar hoef je verder niets voor te doen, Bert! had ons een seintje gestuurd met de vraag of we in jouw topic langs wilden komen en hier ben ik dan 🙂 

Ik heb het signaal op de Mediabox XL nagelopen en ik zie dat het signaal niet helemaal optimaal is dus hier moeten we zeker naar kijken. Het is top dat je de splitter er al tussenuit hebt gehad maar ook dan is het signaal nog niet waar deze moet zijn. Is het voor jou mogelijk om te checken of het wel goed werkt als je de Mediabox direct aansluit op de hoofdaansluiting? Ik ben benieuwd wat de resultaten dan zijn. 

tonwaal
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Mijn dank voor je reactie. In tussentijd had ik inmiddels zelf Ziggo al gebeld, en heb ik meerdere moderators aan de lijn gehad. Nadat we o.a. de Mediabox XL terug hebben gezet naar de fabrieksinstellingen, doet hij inmiddels helemaal niet meer. We krijgen een nieuwe mediabox opgestuurd. Helaas wordt dat pas na het weekend.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Dat schiet niet op, van de regen in de drup op deze manier! Je geeft aan dat de mediabox het helemaal niet meer doet, wat zie je precies in beeld staan op het moment? 

tonwaal
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik zie helemaal niets, want de Mediabox XL wil nu helemaal niet meer opstarten. We hebben dit weekend dus geen TV

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vermoed dat hij geen contact kan krijgen met de Ziggo servers doordat het signaal niet optimaal is en dan gaan de fabrieksinstellingen nooit lukken.

 

Kun je de mediabox aansluiten op de 1e aansluiting in de meterkast?

Een lastig dingetje misschien, maar dan kan vrijwel zeker de fabrieksinstelling afgrond worden.

 

Mocht dit te lastig zijn of niet lukken, steek dan de coax kabel in de TV en volg deze stappen, dan heb je in ieder geval TV:

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

tonwaal
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

De fabrieksinstellingen zijn gelukt. Toen ik wat later de Mediabox XL uitzette en weer opnieuw op wilde starten gebeurde er echter helemaal niets meer. De "blokjes" op de Mediabox XL blijven maar heen en weer gaan zonder dat er verder ooit iets gebeurt.

Ik zal proberen om de coax kabel in de TV te steken en de stappen te volgen

Uitgelicht topic