1
Vraag
2
Reacties
poerlemans

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dolby Digital standaardkeuze maken op Pace mediabox

Bij het kiezen van een TV kanaal wordt standaard het z.g.n. "origineel" geluid weergegeven. Ik zou graag bij het kiezen van een kanaal het Dolby Digital geluid willen weergeven. Nu moet ik dit altijd handmatig via de "i"-toets kiezen.
Is deze voorkeur in te brengen bij de Pace DCR-7111 mediaplayer?
32 Reacties 32
poerlemans
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb misschien niet voldoende geduld, maar ik vraag me nu af of dit topic (dat blijkbaar in het verleden ook bediscussieerd is) nog boven water gehaald kan worden. Ik begrijp dat Willem-A dat zou nagaan. Ik ben benieuwd!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17406Posts
  • 727Oplossingen
  • 4132Likes
poerlemans en Willem-A Goede avond,

Ik heb de vraag en link even elders geplaatst/na - gevraagd in de hoop een sneller antwoord. Gr Rob
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag poerlemans

er word aan gewerkt. Maar ook ik ben wel benieuwd, zeker daar er ook nog niet door anderen is gereageerd. Maar ik weet zo ook niet wie er een pace in huis heeft. Maar ik hoop dat robbo succes oogst.

Nog even afwachten dus, en ik hoop, net als jij, op een goede afloop. Bij andere modellen vind je het zo terug via het menu, maar dat lijkt hier anders te zijn. En van de handleidingen word je niet echt wijzer. En zoals je ziet ligt mijn hart meer bij de Humax modellen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Hey all. Het topic is bij deze weer "open" gezet.

Het antwoord daar is echter niet heel bevredigend, ben ik bang 😞

Quote van Serkan Ziggo
Ik heb het zojuist getest op onze Pace DCR en het klopt wat je zegt. Het is niet in te stellen zodat hij standaard op Dolby Digital blijft staan. Na iedere zenderwijziging zal deze decoder terugkeren op stereo. Dit heb ik inmiddels ook bevestigd gekregen en het antwoord is dat het inderdaad op deze manier werkt.

Ik heb hetzelfde getest op de Horizon Mediabox en daar onthoud hij het wel per zender. Stel ik zet NPO1 op Dolby Digital, dan blijft het ook zo. Als ik RTL4 stereo instel, dan blijft hij dit ook onthouden.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Lycke Ziggo

bedankt! Ik zag het antwoord van Serkan. We weten nu dus wat meer, maar het zal inderdaad niet zijn wat poerlemans graag had willen horen. Ook best wel vreemd dat het niet kan. Elke keer opnieuw instellen is natuurlijk niet gebruiksvriendelijk.

Nu is het aan hem of hij nog verder wil met deze box of voor wat anders wil kiezen. In ieder geval bedankt Lycke Ziggo!
poerlemans
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dag Lycke Ziggo en Willem-A
Dit is inderdaad een erg teleurstellend antwoord. Ik had zelf verwacht, dat er via de firmware aanpassing een oplossing was. Dat is dus niet zo.
Ik vraag me nu af of er een alternatieve mediabox beschikbaar is (voor fUCP-gebied) die dit probleem niet heeft. Voor mij is het van belang dat het geluid juist ingesteld is bij het wisselen van kanaal. Graag hoorde ik van jullie welke mogelijkheden ik heb om eventueel van mediabox te wisselen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17406Posts
  • 727Oplossingen
  • 4132Likes
poerlemans Dat is dus oa de mediabox xl. Dan wordt vermoedelijk wel je abonnement aangepast. zie: https://www.ziggo.nl/pakketten?gclid=EAIaIQobChMI7LaUxp2i3gIVWOJ3Ch0R-gkzEAAYASAAEgLYxvD_BwE&gclsrc=aw.ds
poerlemans
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Als ik over zou moeten gaan op een Complete abonnement vanuit het Start abonnement dat ik nu heb afgesloten, krijg ik extra's waar ik niet op zit te wachten:

  • Ik ben nu tevreden met de Internet snelheid (en mijn huisgenoten ook).
  • Ik heb er geen behoefte aan om programma's op te nemen.
  • Ik zal waarschijnlijk ook vrijwel geen gebruik maken van extra Films en Series

Conclusie: een alternatieve mediabox, waarbij ik Dolby Digital als standaard kan instellen zou voor mij voldoende zijn.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag poerlemans

dan verval je al in de XL als je alle zenders wilt ontvangen welke in je pakket zitten. Ook een CI module is nog een oplossing, maar dat moet je Tv dan wel ondersteunen en ook dan is het pakket aan mogelijkheden natuurlijk beperkter als met de XL.

Voor alleen de vrije zenders zou je nog naar een Humax toe kunnen, maar ik betwijfel of dat een optie is in dit geval.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PS: ik zie net de andere reacties, dus een XL word het dan waarschijnlijk ook niet. Dan word het dus wat moeilijk, maar zijn de opties welke over zijn reeds genoemd.

"Conclusie: een alternatieve mediabox, waarbij ik Dolby Digital als standaard kan instellen zou voor mij voldoende zijn."

Dat zou dan een Humax 5500c kunnen zijn, maar dan alleen voor de vrije zenders. Of een ander model, welke je bv. op marktplaats kan vinden, maar daar je zegt niet op te gaan nemen met de box is dat wellicht ook wat zonde, al kost een Humax 5300c daar niet al teveel. Deze kan dus ook zonder smartcard worden gebruikt. Maar ook dan dus alleen voor de vrije zenders:

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ en kies voor: Zonder smartcard (Kabel TV)
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1962Likes
poerlemans We bieden drie opties aan, deze vind je ook op onze website:

  • De Mediabox, in jouw regio is dat de Pace mediabox
  • Een CI+ module, daarvoor moet je TV wel geschikt zijn en in jouw regio is daarop geen interactieve tv (OnDemand) mogelijk
  • De Mediabox XL, deze biedt meer mogelijkheden en zit in een hoger abonnement
poerlemans
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mark Ziggo :
Ik heb bij het afsluiten van het Ziggo abonnement (dat nu zo'n twee weken loopt) zowel een CI+ module als een mediabox in mijn abonnement opgenomen.
DE CI+ module voldoet redelijk goed (hij kan wel eens kuren hebben maar bij voorzichtig gebruik gaat het goed).
De Pace mediabox voldoet, om de hier genoemde reden, niet aan de verwachting. Mijn vraag is nu aan Mark Ziggo : kan ik mijn abonnement nu aanpassen en de Pace mediabox terugsturen?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1962Likes
Dat kan, daarvoor kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Ze zullen je Internet & TV pakket met mediabox omzetten naar Internet & TV pakket met CI+ module. Je huidige CI+ module blijft daarbij gewoon werken en je krijgt een nieuwe CI+ module erbij. Of je kunt er nog voor kiezen om de extra CI+ module te beëindigen als je er maar 1 hoeft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic