Streambuster

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dolby Digital Sync Next Box

Beste Ziggo,

Al sinds een jaar of wellicht langer is er al door heeeeeel veel abonnees gemeld dat het geluid door de geluidsinstelling/optie "Dolby Digital" of "Volg signaal"  in het menu van de Next niet synchroon loopt met het beeld, als met gebruik maakt van de optisch uitgang van de tv naar bijvoorbeeld een soundbar + 5.1 opstelling. Dus de Next via hdmi aangesloten op tv en vervolgens optical out van tv naar bv een soundbar of receiver 

Er wordt veel beloofd, (werd al beloofd dat dit in update 4.29 zou worden verholpen) maar nog steeds is dit probleem aanwezig!

Begrijp dat mensen investeren in goed geluid en waar voor hun geld willen. Het zou zonde zijn dat Ziggo door hun kabelontvanger "Next" deze ervaring om zeep helpt door simpel te zeggen; kies dan maar ff niet voor Dolby Digital...." Denk erom dat u hierdoor trouwe klanten (waaronder ik zelf) kan verliezen door dit welbekende probleem. AUB doe er wat aan!!

20 Reacties 20
Ekner

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Streambuster,

 

Mijn probleem is dat het alleen met de Next gebeurd. Vanaf Nvidia shield films, netflix, prime, youtube allemaal goed. Probeer hetzelfde op de Next met Dolby aan .. helaas lipsync probleem. Ik gebruik bewust geen optische kabels want een one connect box met HDMI aansluitingen en HDMI Arc voor de soundbar. En het feit alleen dat het geluid langzamer gaat dan het beeld is eigenlijk al een abnormale.

Het update 4.19 topic staat ook al vol met opmerkingen over dit (nog steeds aanweizge) probleem.

 

Dus als het met de shield en vanaf de TV perfect werkt  maar bij de Next fout gaat kan ik alleen maar concluderen dat de Next het probleem is! (of ze dat bij Ziggo nou leuk vinden of niet)

Uitgelicht topic