Wanneer komt er een update voor de mediabox Next voor ondersteuning van DOLBY ATMOS?
De mediabox Next heeft wel 4K en HDR maar geen ATMOS.
Als dit beschikbaar is dan is de mediabox Next pas compleet naar mijn mening.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het is ook lastig hoe je 4k content moet beoordelen. Idem voor Dolby Atmos als dat er is en je kunt dit met je apparatuur erbij afspelen.
Pffff.
waarom wel 4k en hdr en geen dolby atmos van dnext media box is niet compleet van ziggo ??????? waarom doet its aan de boxsnel voor dat klantenweg gaanbij ziggo
Ligt aan de Broadcom Chip Set die wordt gebruikt in de Next.
Troost misschien: zoveel Atmos is er niet beschikbaar in af te spelen bronnen.
Alleen soms bij Netflix als je een Premium Plan bij ze hebt.
Onze tv bied de mogelijkheid tot atmos via arc maar wat @hanh ook al zegt zoveel is er nog niet in Atmos, en ik heb helemaal geen zin om arc te gebruiken.
Ik denk dat de Next het wel zou kunnen met een 100% passthru optie, maar geeft dit echt zoveel meer waarde?
De Broadcom chip kan het overigens wel doorgeven want in Engeland geeft de box wel Atmos door via DD+ op bepaalde zenders. Alleen niet op Netflix maar dat ligt dan weer aan de app, niet aan de techniek zelf.
De Next zou het wel kunnen via DD+ maar het is door de software nu niet mogelijk. Zolang DD+ uitgeschakeld is en blijft zal Atmos er niet uitkomen. Eerst DD+ weer “aan”. Dat lijkt al moeilijk genoeg voor elkaar te krijgen.
En iets kijken dat Atmos ondersteund via de Next is ook iets dat ik niet snel zou doen. Als je Atmos kunt afspelen dan heb je ook wel andere apparatuur in huis (TV met App) die de stream af kan spelen. Daar zou ik de Next niet eens voor willen gebruiken als die het al kon.
@Conforto Prima info.
Dat maakt mijn opmerking, elders, als zou Atmos niet kunnen met de Broadcom Chipset van de Next, twijfelachtig. Ontleend aan een uitspraak van een Mod, dacht ik echt. Bron niet te vinden, want in detail zoeken is er niet op de Community. We worstelen rustig voort, tot we de waarheid bereiken.
Ik hou me voortaan gedeist op dit punt.
@hanh dat Atmos niet door Broadcom gedaan kan worden wordt door totaal.tv gemeld. Meestal wel goede informatie. Ik heb nergens een bevestiging of ontkenning van een mod gezien. Volgens mij kan het wel.
Zie ook discussie hier: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/geen-atmos-via-next-box-43982?postid=495344
En info hier:https://www.homecinemamagazine.nl/2019/04/ik-wil-dolby-atmos-op-mijn-tv-hoe-navigeer-je-in-het-dolby...
TotaalTV is ongeveer de allerslechtste bron die je kunt gebruiken (dat is één gast die zelf een beetje rondspeurt op het internet en dan maar wat neerkwakt in een artikel alsof hij zelf een scoop heeft), dus als dat de enige bron is die zegt dat de chip het niet aankan kun je dat verhaal naar het rijk der fabelen verwijzen.
Meestal heeft totaal.tv informatie die niet op de Ziggo website geplaatst wordt. Vaak direct van een of andere Ziggo vertegenwoordiger. Daarom noem ik totaal.tv het Ziggo reklame blad. De laastste review was pure reklame voor de Next. De betrouwbaarheid is laag.
De virgin community is leuk om te lezen maar laat alleen maar zien dat de chip Atmos kan. Helaas werkt de virgin box met TiVo voor zover ik weet. Dat is niet te vergelijken met de software op de Next.
Daarom begon ik ook met dat de Broadcom SoC het wel kan maar door de software geblokkeerd wordt. Zolang er geen bitstream mogelijkheid komt kun je Atmos vergeten.
Ik heb de hoop op DD+ op de Next ook opgegeven.
DD+ heeft in een vorige software versie wel gewerkt, maar Ziggo heeft het door een voor mij onbekende reden eruit gesloopt (neem aan dat het veel problemen gaf bij testers?). Het zou fijn zijn als een van de moderators kan vertellen of er überhaupt nog plannen zijn om dit binnen aanzienlijke tijd terug te brengen of dat we hier voorlopig niet op hoeven te wachten.
Zie ook dit topic: https://community.ziggo.nl/community-archief-226/mediabox-next-firmware-update-4-15-sprint-60-geen-d...
@Michael Ziggo is hier al meer over te melden?
Die versie heb ik niet gehad op mijn Next. Heb deze pas sinds eind mei en toen was DD+ er al uit.
Er zijn tig topics met vragen hierover en 0 antwoorden. In jou link wordt gemeld dat het op de radar staat. Dat klinkt voor mij hetzelfde als "het heeft de aandacht".
Tegen de tijd dat ik een Atmos geluids installatie thuis heb ga ik wel weer kijken of de Next dat kan. Als de Next er dan nog is
Via mijn mediaspeler kan ik nu al films afspelen met Atmos geluid (TrueHD formaat). Het wordt alleen door de receiver omgezet naar 5.1 nu. Ik mis alleen de extra speakers.
Ik heb net gebeld en kreeg te horen voor de eerste keer dat het Dolby Atmos signaal/chip in de Nieuwe decoder komt te zitten.Omdat we net pas de Next decoder hebben gaat dat nog lang duren.Dat is heel jammer want dan zou de Next compleet zijn.
Ik heb vanmiddag na vele malen bellen dat de Atmos chip in de nieuwe decoder komt te zitten aangezien de Next er net is gaat dit nog lang duren.
Als ik de next direct op mijn soundbar aansluit krijg ik gewoon het dolby atmos icoontje te zien hoor bij gebruik van netflix. Helaas heb ik door een andere reden de next direct op mijn TV moeten aansluiten en vanuit de TV via ARC aan mijn soundbar moeten koppelen. Helaas kan mijn TV geen Dolby atmos doorgeven dus ben ik nog gebonden aan gewoon 5.1 geluid.
ik ontdekte vandaag (14-11-2021) tot mijn vreugde dat mijn ziggo Next box type 1 (de eerste Next) met de laatste firmware nu bij Netflix app (ik heb daarvan een 4k/atmos abo) nu WEL atmos in DD+ vorm op geselecteerde series/films naar mijn atmos-avr-receiver stuurt. [serie: Locke and Key, S.2 ep 1) Voorheen was dit niet zo. De Netflix app geeft nu 'atmos 'weer bij deze serie en ook mijn receiver geeft daadwerkelijk het atmos indicatie weer. Blijkbaar is er nu wel atmos passthrough gerealiseerd middels firmware update. Te gek.
Bij mij op de mini Next bij de serie Locke and Key, S.2 ep 1 geen Dolby Atmos. Enkel Stereo PCM geluid. Via de Netflix app op mijn LG TV wel Dolby Atmos geluid.
Heb via mediabox next ,netflix met dolby atmos
Intussen wel dolby atmos
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.