1
Vraag
2
Reacties
Willem 66

Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Dolby Atmos en Dolby audio ontbreken bij Netflix op de mini next?

Heb net de nieuwe mini next geïnstalleerd,wat mij opvalt is dat bij Netflix geen enkele film ondersteuning geeft aan Dolby audio en Atmos? Hoort dit zo?..en heel erg jammer dat de next niet blijft zitten achter op de tv met klitterband, hij viel eraf.verder magnifiek beeld!!!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Al geprobeerd via de eARC https://global.techradar.com/nl-nl/news/hdmi-arc-vs-earc-enhanced-audio-return-channel-uitgelegd

Mits er op jouw versterker HDMI zit, trouwens heb er zelf geen ervaring mee.

Heb geen ervaring met mini next, Netflix of Dolby Atmos.

Daar toslink optisch of coax 'n veel mindere bandbreedte heeft ga ik er vanuit dat dit wel met HDMI 2.1 mogelijk wordt.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Al geprobeerd via de eARC https://global.techradar.com/nl-nl/news/hdmi-arc-vs-earc-enhanced-audio-return-channel-uitgelegd

Mits er op jouw versterker HDMI zit, trouwens heb er zelf geen ervaring mee.

Heb geen ervaring met mini next, Netflix of Dolby Atmos.

Daar toslink optisch of coax 'n veel mindere bandbreedte heeft ga ik er vanuit dat dit wel met HDMI 2.1 mogelijk wordt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe staat Dolby in de instellingen Beeld en geluid?

Willem 66
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Nu is het goed.instelling Dolby audio verandert. 

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat zeker ontbreekt op de Next mini is Dolby Vision.

Onbegrijpelijk, want Disney. Netflix, HBO Max, Primevideo gebruiken allemaal Dolby Vision

Willem 66
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Oke dan,want nu wordt bij Netflix films wel Dolby audio en Atmos aangegeven,maar er zijn ook enkele films vanzelfsprekend die niet met dat geluid zijn opgenomen.

j.janssen226

Level 7
  • 142Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Op mijn mini Next staat Dolby Audio ingeschakeld maar ik krijg geen Dolby Atmos geluid op mijn Sonos via de mini Next. Kijk ik dezelfde film via de Netflix app op mijn LG TV, dan heb ik wel Dolby Atmos geluid. Bijvoorbeeld bij de film Me Time.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Dolby Atmos is ook niet hetzelfde als Dolby Digital. Kan de Next mini wel Dolby Atmos geluid weergeven?

Willem 66
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Bij sommige Netflix films bij mij,staat Dolby atmos bij.ik neem aan dat de mini dit geluid ook doorgeeft 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Willem 66  schreef:

Bij sommige Netflix films bij mij,staat Dolby atmos bij.ik neem aan dat de mini dit geluid ook doorgeeft 


Dat is nog de vraag, de Next geeft ook (nog) geen Dolby Atmos door.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

als het goed is laat netflix de speelbare codecs zien die die aankan op het bewuste afspeelapparaat en anders verschijnt het bewuste logo of tekst niet 

j.janssen226

Level 7
  • 142Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Heb nu eARC aangezet op mijn LG tv. En nu heb ik met Netflix wel Dolby Atmos geluid op de Mini Next.

martinlogan

Level 5
  • 64Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

 inderdaad heel jammer , ben jaartje overgestapt kpn box  daar zit wel atmos  op  via de app van netflix , want via een beetje nieuwe tv kunnen ze dat allemaal, nu weer terug bij ziggo de next had wel atmos maar de mini  niet , heel jammer want ik gebruik  de netflix app van de mini wel , voor de  hue sync.

hoop dat ze het doorvoeren anders moeten we weer overstappen

j.janssen226

Level 7
  • 142Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

@martinlogan  Bij mij heeft de Next Mini wel Dolby Atmos bij de Netflix app, zie bericht hierboven.

martinlogan

Level 5
  • 64Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

 ja inderdaad  wat er aan de hand is weet ik niet maar nu heb ik atmos, app is nog wel supertraag, hoop dat ook nog beter word.

 

BBV8

Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

De eARC aangezet, ik heb van de week mijn 49UH850V met een klein defect verkocht en gebruik nu het kleinere broertje de UJ701V en gisteren kreeg ik wel surround geluid via de Hdmi kabel maar vanmorgen na inschakelen weer niet, ook niet toen ik de instellingen correct zette. Gisteren kreeg ik dat voor elkaar na alle hdmi gekoppelde apparaten op mijn Lg tv los te trekken. Dus zal wel meer aan mijn tv liggen dan aan Ziggo. Alhoewel ik ook me aangeleerd had om eerst mijn ziggo next in te schakelen en dan pas mijn tv omdat ik anders 9 van de 10x geen geluid op mijn tv kreeg. Valt allemaal niet mee om alles gewoon werkend te krijgen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic