Leuk die hulp bij het opsporen van problemen.
Start hier https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/tv-hulp-advies#/
--> Los zelf je problemen op. Beantwoord een paar vragen en krijg advies op maat. Klik op "Aan de slag"
--> Wat is er aan de hand. Klik op "mijn zenders" (want daar heb ik een probleem mee) en "Ga verder"
--> Kun je naar de zender zappen en krijg je de zender in beeld? Klik op Nee want ik krijg de zender niet in beeld
--> Hoe kijk je TV? Klik op "Met een CI+ module of andere mediabox" want zo kijk ik. Klik op ga verder
--> Zenders missen of worden overgeslagen. Klik op "hulp bij ontbrekende zenders" (enige optie)
--> Los zelf je problemen op. Beantwoord een paar vragen en krijg advies op maat. Klik op "Aan de slag"
We zijn weer terug bij stap 1!!!
Kom hier niet verder mee. Zoals ik al aangaf krijg ik de zaak wel weer werkend maar het is volgens mij niet de bedoeling dat ik regelmatig de CI+ module opnieuw moet plaatsen, de TV spanningsloos maken en opnieuw aanzetten, de zenders opnieuw moet laten instellen door de TV o.i.d. om de zaak weer te laten werken.
Waar het mij om gaat is, zijn er andere gebruikers die een zelfde soort ervaring hebben met kijken via CI+ module of bijvoorbeeld dezelfde of vergelijkbare Sony TV.
Ik kan me ook voorstellen dat er gewoon iets fout gaat met de interactie tussen de TV en Ziggo, want die zal er telkens zijn als ik de TV inschakel vanuit standby stand. Ik krijg namelijk (als het goed gaat) heel even een rood rondje met de tekst AAN rechtsonder in beeld. Dit wordt onmiskenbaar door Ziggo aangestuurd. Dit zag ik ook bij mijn oude (Samsung) TV.
Maar misschien is het wel een instelling. Ik kwam bijvoorbeeld bij geavanceerde instelling mbt CAM module de instelling "RSD detection" tegen die op OFF staat. Misschien moet die bijvoorbeeld wel op ON staan? Ook zie ik ARC: 0 en CCL refresh: 0. Zijn dit de goede waarden?