Vraag
Reacties
ApMeij
Level 5

Diverse feedback mediabox next opname

Hallo Ziggo vrienden,

Even een mailtje over de Mediabox Next. Ik kan niet zeggen dat ik hier helemaal tevreden over ben.
Het beeld kwaliteit is perfect, de bediening met de afstandsbediening is ook goed , op enkele dingen na.
Om het afspelen van een opgenomen programma te stoppen , is er geen stoptoets (toets met vierkantje). Dit is erg lastig omdat je nu niet in het menu kan blijven. Je moet nu steeds opnieuw naar het menu, als je via returntoets het afspelen van een opgenomen programma wil stoppen, bv om op een ander tijdstip verder te kijken.
Ook kan je niet een afzonderlijk ingesteld programma voor opname annuleren, het is eenmaal ingesteld dit doorlaten gaan of alles annuleren. Hand matig een opname instellen is ook niet meer mogelijk, dit kan alleen via de tv gids en als je een terugkerend programma voor opname hebt ingesteld , worden de herhalingen ook opgenomen, dat is niet de bedoeling. Wat ik helemaal niet leuk vind is, dat als je een opgenomen programma heb bekeken deze van de lijst "bewaard " is verdwenen. Ik keek sommige opnames soms wel menig keer en bewaarde deze maanden. Dit is nu niet op de Mediabox Next niet mogelijk. Tenminste , ik kan ze niet meer terug vinden. Ook is het erg jammer dat de box geen eigen schijf meer heeft. Je bent nu volledig afhankelijk van de cloud en daar heb ik een hekel aan.
Alle vernieuwingen zijn duidelijk dus geen verbeteringen. Dan was de "oude "box voor wat de opnames betreft , veel beter. Erg jammer dit.
Zo gauw ik nog iets vind, meld ik dit weer !

Met vriendelijke groet,

Ap Meijering
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
3 Reacties 3
Steefb
Level 20
ApMeij wrote:
. Wat ik helemaal niet leuk vind is, dat als je een opgenomen programma heb bekeken deze van de lijst "bewaard " is verdwenen.

De opnames worden niet automatisch verwijderd.

Kijk eens onder > Home > Bewaard > Opnames > Je Opnames > Meer.
ApMeij
Level 5
Topicstarter
Gevonden, bedankt ! Wel een beetje vreemd dat dit niet in de handleiding staat, of ik heb het (nog) niet gevonden. Eén probleem opgelost !
Tevens heb ik daar ook een andere oplossing van één van mijn aangekaarte problemen gevonden , te weten :
Het annuleren van een enkele , voor opname ingesteld programma .
Dat staat er onder:

home - bewaard - ok - geplande opnames.
0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator
Goedemiddag ApMeij ,

Goed dat je even een topic hierover bent gestart! We ontvangen altijd graag feedback natuurlijk. Ik zie dat je voor twee punten inmiddels een oplossing/workaround hebt gekregen. Goed op weg dus 🙂

Wat betreft de stopknop; die is er inderdaad niet. Je kunt wel een programma stoppen (pauzeren) door middel van de play/pauze-knop. Afhankelijk van wat je daarna wil, kun je in één keer terug naar live televisie (tv-knop met een pijltje erom) of de return-toets zoals je zelf aangeeft.

De herhalingen kunnen incidenteel voorkomen. Dit heeft te maken met achterliggende 'codes' voor een programma. We doen ons best dit zo veel mogelijk te voorkomen. Aan de cloud zitten ook ontzettend veel voordelen. De Next is onder andere een stuk kleiner en stiller omdat hij juist geen fysieke harde schijf heeft. Het is daarbij ook makkelijker support te leveren op een bepaalde opname/vraag vanuit de cloud.

Ik lees gelukkig ook dat je tevreden bent over de kwaliteit en de afstandsbediening. Ik hoop dat je langzaam maar zeker aan alles kunt wennen en optimaal kunt genieten van je nieuwe Mediabox. Als je nog iets anders hierover wil delen, zie ik het graag!
0 Kudos