trebor49
Gedreven Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Display lichtsterkte aanpassen op Mediabox XL

De lichtsterkte van het display van de Horizon/Mediabox XL is heel zwak en vanaf 2,5 meter onleesbaar.  Ik zie nergens in de gebruiksaanwijzing een mogelijkheid om dat aan te passen...

Rob E

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46806Reacties
  • 2825Oplossingen
  • 10235Likes

Heb je de oude of de nieuwe software?

In de oude was dit aan te passen, met de nieuwe niet.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46806Reacties
  • 2825Oplossingen
  • 10235Likes

Heb je de oude of de nieuwe software?

In de oude was dit aan te passen, met de nieuwe niet.

Bekijk in context

evelienwierper
Gedreven Ontdekker
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@trebor49  heb ik ook... ik kan vanaf 2,5 meter niet eens het kleurverschil (überhaupt licht) zien onder de Horizon of  hij geel of blauw is (uit/stand-by of aan).

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1036Reacties
  • 90Oplossingen
  • 127Likes

Hai @trebor49 & @evelienwierper

Vervelend dat jullie de display niet meer kunnen lezen!  😞 Zoals @Bert al aangeeft is het met de nieuwe versie niet aan te passen. Jullie hebben beide al de nieuwe versie van de mediabox XL. 

evelienwierper
Gedreven Ontdekker
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hoi @Maud , heb een Horizon. Ik heb bij deze nog nooit t display en/of onderverlichting (blauw aan, geel standby)  kunnen lezen/zien op 2,5 meter.

@Bert heb nieuwe software. 

trebor49
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, de nieuwe software..... Half geweldig, half ramp en als extra bonus van Ziggo zijn alle FM radiozenders verdwenen. Dan moet ik dus 3 audiosystemen aanpassen. Bij mijn hoofdaansluiting in de woonkamer staat een wat oudere Harman Kardon. Die stuur ik dan aan via de ab van Ziggo. Dan moet dus wel de Mediabox aan staan. De oplossing om dat via een digitale radio ontvanger te doen werkt niet goed, want in de hoek van de kamer waar de hele TV/audiolijn staat is er slechte ontvangst.  Zo was ook de gratis antenne zinloos.  De tweede ontvanger, in mijn werkkamer- een AIWA AV-X200, heb ik op een POPYourHIFI (DAB+) aangesloten. Ook daar is de ontvangst niet erg strak. Sta ik op valt het geluid uit......Tot slot mijn slaapkamer. Daar staat o.m. een Jamo DMR70. DE POPYourHIFI wordt daar op niet herkend. De enige oplossing is daar de radio via een Humax ontvanger (Free To Air) te ontvangen.  En daarvoor moet dan de TV aan blijven staan en gaat het geluid via de TV .  Werkt er soms helemaal niets, dan heb ik dan als reserve een Lenco DAB+ speler.

evelienwierper
Gedreven Ontdekker
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@trebor49 hai

heel herkenbaar 😞

Ook hier tv geluid via versterker (Yamaha) en Horizon. Radio kwam via versterker en alleen Horizon. Nu moet ook hier tv aan om het systeem op radio te zetten.

Als je nou alles uit kon zetten terwijl hij op radio stond en dan bij t opstarten gewoon weer met radio zou opstarten was ik al heel blij. Maar als je alles afsluit terwijl het systeem op radio staat dan start alles stug op tv op.....

En nee ik wil geen voice control ab!! (Waar ik ook nog eens €6,95 verzendkosten voor moet betalen) ik bedien mijn hele systeem met de zeer uitgebreide ab van mijn versterker.

trebor49
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De Ziggo AB heb ik voor 2,95 verzendkosten gekregen. Mijn ex heeft hem gratis opgehaald. Is toch wel erg een erg handige aanvulling op het nieuwe systeem. Je kan soms de gekste dingen vragen en zaken die je eerste niet kon vinden staan dan ineens op jouw scherm. Wil je de radio oproepen (met alleen de Mediabox en versterker aan) dan druk op het microfoontje op de ab en vraag dan bij voorbeeld. Radio 4. En dan schakelt de mediabox naar NPO 4

ReJo
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer gaan jullie de software aanpassen zodat het display weer te zien is?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2163Reacties
  • 210Oplossingen
  • 463Likes

@ReJo Welkom terug op de Community! Zie je helemaal niets in het display? De zenders zou je namelijk wel te zien moeten zijn. 'Menu' wordt bijvoorbeeld niet weergegeven, als je in het menu zit. Je ziet de zenders dan nog in het display. Als je de box in Eco-modus hebt staan, dan gaat het display volledig uit in standby stand. 

Mocht je geen zenders in je display zien, laat me dan weten of een reset helpt. Haal je box minstens 30 seconden van de stroom.