1
Vraag
2
Reacties
Ton18

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Disney+, waar blijft de app.

Ondertussen heeft 8% van de Nederlandse huishoudens een abonnement op Disney+. Waar blijft de app voor Ziggo Next? Geef eens een planning zodat we kunnen besluiten of we wel bij ziggo moeten blijven.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Ton18 en welkom op de Community, 

Op dit moment is helaas nog niet bekend of en wanneer de Disney Plus app beschikbaar zal zijn op de Ziggo Mediabox XL & Next. Zodra hierover meer bekend is laten wij het uiteraard via de bekende kanalen weten.

Bekijk in context

11 Reacties 11
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nu niet, dan niet, nooit niet, of als Pasen en Pinksteren op één dag vallen.

Nu serieus die planning valt niet te geven, als deze er al is, het hangt ook van Disney af of zei de app wel beschikbaar willen stellen. 

8% is natuurlijk peanuts plus is dat verdeeld over alle providers. Geen enkele Nederlandse provider heeft de Disney app beschikbaar op hun hardware, anders is mij dat ontgaan.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Ton18 Geen enkele provider in Nederland heeft die App op de box. Dit ligt aan Disney. 8% verdeeld over alle providers is wel weinig, daarnaast hebben veel klanten in fZiggo gebied vaak niet eens een box van Ziggo, maar eentje in eigendom. Dat maakt het voor Ziggo ook niet echt aantrekkelijk om bij Disney te pushen, de meeste tv klanten zitten in Nederland bij Ziggo. Dat maakt dat de rest verdeeld is over alle andere providers, dat is ook te klein om bij Disney het voorelkaar te krijgen 

Ton18
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Keek eerst met CI+ module en had alle apps, ook die van Disney+ gewoon op de tv. Nu op aanbeveling van ziggo naar mediabox next gegaan en zijn dan de Disney+ app en bv ook de webbrowser, die gewoon in een Samsung tv zit, kwijt

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Zit er wel een een Coax en/of UTP/wifi nog gekoppeld in de tv? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Ton18 wrote:

Keek eerst met CI+ module en had alle apps, ook die van Disney+ gewoon op de tv. Nu op aanbeveling van ziggo naar mediabox next gegaan en zijn dan de Disney+ app en bv ook de webbrowser, die gewoon in een Samsung tv zit, kwijt

Daar geef je het al aan je gebruikte de app op je TV zelf. Die apps op je TV heb je gewoon nog steeds beschikbaar, ik vraag me af waarom je dit hebt gedaan? Ziggo heeft je gewoon weg een duurder abonnement aangepraat.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Template wrote:

@RoWi. Zit er wel een een Coax en/of UTP/wifi nog gekoppeld in de tv? 

Hoe bedoel je? Een televisie zonder coax heb je niks aan, zeker niet als deze een DVB tuner en CI module heeft.

Een monitor (computer scherm) heeft dat niet nodig.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. De tv werkt via de mediabox als je geen Coax kabel en internet aansluit erop. Dan moet je via de mediabox kijken. Alleen als je de App van Disney+ wil blijven gebruiken en de zenders via DVB-C moet je wel Coax en internet erop aansluiten 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik las het blijkbaar verkeerd.

De TV voor de apps verbinden met het internet is wel nodig, liefst bedraad als het niet anders kan via wifi.

Met een Next is een CI module en coax naar de tv  overbodig.

Ton18
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@RoWi. @Template  waar zit dan nog het voordeel van de next, ik zie alleen dat het iets eenvoudiger is om programma’s terug te kijken. Met de CI+ module, veel meer apps ter beschikking, direct toegang tot een webbrowser en betere beeldkwaliteit. Ik ga de next weer afsluiten denk ik.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ton18  de apps op jouw smart TV hebben niks met de CI module te maken. De meerwaarde van de Next (TV Max) is het kunnen gebruiken van Replay op de Mediabox, je krijgt extra TV kanalen en een uitgebreider on demand aanbod, Movies&Series XL zit bij de prijs inbegrepen, verder pauzeren en cloudopname's en mogelijk vergeet ik wat opties.

Maak je daar geen gebruik van dan heeft de Next (TV Max of Compleet) weinig meerwaarde.

Wat ik al schreef de apps van je Smart TV heb je evengoed ter beschikking, als de TV een internet verbinding heeft. Ik heb TV Start met een Humax ik kies dan of voor de HDMI bron waar deze aan zit, of een app op de TV zelf.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Ton18 en welkom op de Community, 

Op dit moment is helaas nog niet bekend of en wanneer de Disney Plus app beschikbaar zal zijn op de Ziggo Mediabox XL & Next. Zodra hierover meer bekend is laten wij het uiteraard via de bekende kanalen weten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic