1
Vraag
2
Reageer en help mee
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

Discovery World stopt

Opnieuw stopt een zender in de Benelux met lineaire verspreiding. Dit keer trekt Discovery de lineaire stekker uit de zender Discovery World.

Discovery World wordt door veel Nederlandse tv-distributeurs in aanvullende tv-abonnementen aan klanten aangeboden. Dit is onder meer bij de drie grootste tv-distributeurs ZiggoKPN en T-Mobile het geval. Discovery World is bij alle distributeurs in Nederland en België nog tot en met 31 december te bekijken. Daarna valt het doek voor de lineaire verspreiding van dit digitale themakanaal van Discovery Networks. Dit wordt door Isabel van Enckvort van Discovery Benelux aan Totaal TV bevestigd. In de komende dagen gaan distributeurs hun klanten over het stoppen van de tv-zender informeren.

Lees verder (Bron: Totaal TV): Zender minder bij Ziggo en KPN: Discovery World stopt | Totaal TV 

7 Reacties 7
martwoutnl

Level 15
  • 1368Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Ik moet zeggen dat ik deze zender bijzonder weinig keek. Vaak was het echt oude programma's. Maar het is wel weer de zoveelste die verdwijnt (alhoewel Ziggo bij deze 0,0 invloed heeft). Hopelijk vervangt Ziggo hem met een vergelijkbaar kanaal.

paull

Level 6
  • 106Posts
  • 1Oplossingen
  • 85Likes

Zoals gebruikelijk staat het schrappen van een zender weer helemaal onderaan in de ZIGGO Nieuwsbrief in een drieregelig bericht. Zo'n bericht waar je, als je zoals ik helemaal geen zin hebt om uitgebreid te lezen over Zorgeloos winkelen en Veilige wachtwoorden en dus die nieuwsbrief even snel scant, 9 van de 10 keer overheen leest.

Ik neem aan dat er voor Discovery World weer niets terug komt? Want “Nee, het ligt echt aan Discovery, daar kunnen wij van ZIGGO niks aan doen.” En over vier weken krijgen we natuurlijk een nieuwsbrief die groot opent in vier kleuren met uitbreiding van het zenderpakket met een nieuw kanaal geheel gevuld met kleuterhiphop of zoiets.

JAC00088

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Een mooie gelegenheid om deze te vervangen voor de nieuwe dienst discovery+ die in januari wordt gelanceerd lijkt me. Mooie app op de mediabox, en onderdeel maken van het pluspakket. Of voor een mooie prijs als extra dienst. ?. 

martwoutnl

Level 15
  • 1368Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes
JAC00088 wrote:

Een mooie gelegenheid om deze te vervangen voor de nieuwe dienst discovery+ die in januari wordt gelanceerd lijkt me. Mooie app op de mediabox, en onderdeel maken van het pluspakket. Of voor een mooie prijs als extra dienst. ?. 

 

Er is al een on demand-dienst: Dplay. Alleen nog geen app op de Next.

JAC00088

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes
martwoutnl wrote:
JAC00088 wrote:

Er is al een on demand-dienst: Dplay. Alleen nog geen app op de Next.

Klopt.. ik weet dat er een dienst is.. Dplay stopt overigens en wordt discovery+. Ik zou alleen graag zien dat dat soort diensten ook via Ziggo wordt aangeboden en via hun te abonneren en op te zeggen is. Zodat je 1 overzicht hebt en 1 factuur. En volgens mij ook een mooie kans om klanten te houden.. daarnaast is het voordeel van de klant dat je geen nieuwe/ meerdere apparaten hoeft te hebben/ aan te schaffen. 

martwoutnl

Level 15
  • 1368Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Inmiddels het verhaal gelezen via https://www.totaaltv.nl/nieuws/dplay-wordt-discovery-inclusief-eurosport/ , Ik denk niet dat het als dienst erbij komt, maar de app op de Next zou wel handig zijn. Ik heb Dplay (niet lid) momenteel alleen op de Apple TV.

WOLFRAAM

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Jammer, keek er graag naar. Misschien bestaat het nog maar moet je er weer extra voor betalen 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic