1
Vraag
2
Reacties
redflag

Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Digitale uitgang Next werkt niet goed

Hallo, Ziggo

 

Ik heb de volgende probleem Digitale uitgang next werkt niet goed.

Geeft veel storingen ingeluid hikt, stopt helemaal.

Nieuwe digitale kabel andere ingangen versterker gebruikt zelfde resultaat.

De next naar fabrieks instelling gedaan helpt niet.

De media box via tv met HDMI, tv naar versterker digitale kabel goed.

Kan een hardware of software probleem zijn, vooral bij naar radio luisteren is dit lastig.

 

Groeten en bedankt,

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
redflag
Topicstarter
Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Hallo, Ziggo

 

De nieuwe next aangesloten en uitvoerig getest.

Geen audio onderbrekingen meer gehad, met de huidige installatie.

Alles loopt als een zonnetje.

Ik heb de next extra ontvangen staat op de gebruiksaanwijzing.

Heeft dit ergens invloed op, of is dit het zelfde als de ''normale" next?

 

Bedankt,

 

 

 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5999Posts
  • 710Oplossingen
  • 2544Likes

Goedemiddag @redflag

 

Vervelend dat je problemen ervaart met radio luisteren via de Next box.

Heb is me alleen niet helemaal duidelijk hoe je het nu precies hebt aangesloten en hebt ingesteld. Kan aan mij liggen hoor, maar heel duidelijk vind ik het niet.

Kun je nog eens verder toelichten hoe het er bij jou uit ziet? Wellicht dat @Bert je van tips kan voorzien 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@redflag bedoel je met de "digitale kabel" een optische kabel.

Als het zoiets als deze is dan is het eerder hardware dan software, de kans is dat het licht zo gezegd niet goed door komt. 

Screenshot_20210811-151920_Chrome.jpg

redflag
Topicstarter
Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Hallo,

Bedankt voor reactie, heb al een jaar op deze manier aangesloten zonder een probleem.

Gebruik een nieuwe optische audio / SPDIF kabel, kan hier aan liggen helaas niet.

Van uit de digitale uitgang van de next in de digitale ingang versterker.

Verschillende digitale ingangen geprobeerd, in de versterker zonder effect.

Simpel recht aan recht toe heeft altijd zo gewerkt nu niet meer.

Kan dit aan de next liggen?

 

Bedankt en groeten, 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Als ik het start bericht goed heb gelezen, heb je dit probleem zowel bij TV kijken als bij Radio luisteren? Je eigen systeem heeft meerdere S/P-Dif aansluitingen begrijp ik die zullen niet ineens defect zijn. Er is een kans dat de nieuwe kabel een breuk in de vezel heeft hoewel ik die kans klein in schat, dan zou je tussen de TV en de versterker ook problemen hebben. Als je het geluid via S/P-Dif uit de TV naar de versterker stuurt heb je zo lees ik nergens last van. Dan lijkt het dat de S/P-Dif uitgang van de Next defect is geraakt. Past de connector van de kabel goed geen speling en dergelijke?

 

Een software probleem lijkt onwaarschijnlijk je kan enkel tussen DD(Dolby Digital) en Stereo kiezen voor een optische uitgang, als test zet de Next op Stereo only blijft het probleem dan ook optreden?

 

Voor de vorm het tv beeld is goed dit vertoont geen storingen? Er is een kans dat het in de aanvoer van het signaal zit. We kunnen dit mogelijk uitsluiten heb je dit probleem met de audio ook bij het terugkijken van opname's of via Replay en bijvoorbeeld on demand films en series?

redflag
Topicstarter
Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Hallo,

Alleen bij radio/tv via digitaal, staat op stereo only.

Beeld geeft geen storingen en replay ook niet wel audio via S/P-Dif.

Via HDMI goed.

 

Bedankt,

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@redflag  schreef:

Hallo,

Alleen bij radio/tv via digitaal, staat op stereo only.

Beeld geeft geen storingen en replay ook niet wel audio via S/P-Dif.

Via HDMI goed.

 

Bedankt,


Via Replay met gebruikmaking van de S/PDif van de Next heb je dus dezelfde audio problemen? 

@Jamyla op mij komt het over als een defect van de Next.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5454Posts
  • 509Oplossingen
  • 1816Likes

Waar ik nog wel benieuwd naar bent, kun je de kabel nog testen i.c.m. andere apparatuur om te checken of het dan wel werkt @redflag?

redflag
Topicstarter
Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Hallo, Ziggo

 

Naar het testen van andere apparatuur met deze kabel, geen enkele probleem.

Naar het aansluiten op de next weer audio haperingen, en geluid stopt geregeld.

Omdat wij veel radio luisteren is dit zeer vervelend.

Aan gezien analoge radio dit jaar stopt wil ik wel graag dat dit goed werkt.

Wat is de oplossing Ziggo?

 

Groeten en bedankt,

 

 

redflag
Topicstarter
Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Hallo, Ziggo

 

Even een update, vandaag {Zondag} uren radio geluisterd.

Geen haperingen of audio stops gehoord.

Dit was laatste vijf dagen wel het geval, snap er niets meer van.

Cijfertaal is een complexe materie!

Wat is de reden geweest? zegt u het maar.

Ik markeer dit topic niet als oplossing, weet niet hoelang dit goed gaat.

Als ik weer problemen krijg met audio kan ik een moderator dan een privé bericht sturen?

Of gewoon weer een topic starten.

 

Bedankt,  

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Ongevraagde privéberichten wordt niet op prijs gesteld of op gereageerd. Dus of hier weer aan de spreekwoordelijke bel trekken of een nieuw topic openen.

redflag
Topicstarter
Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Hallo Ziggo,

 

Vandaag weer een drama radio luisteren elk uur wel vier, vijf haperingen.

Alleen via de  S/PDif  gebeurd dit.

 

bedankt,

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @redflag en dankjewel voor de update! Ontzettend zuur dat het drama opnieuw de kop opsteekt. Ervaar je dit probleem trouwens ook tijdens bijvoorbeeld het gebruik van Netflix? En heb je nog de mogelijkheid om voor de zekerheid een andere optische kabel te testen? Dit om 100% uit te sluiten dat dit het probleem veroorzaakt. 

 

Mocht dat het niet zijn, ligt de bal bij ons en moeten wij verder in actie komen. 🙂
 

redflag
Topicstarter
Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Hallo,

 

Maakt niets uit gebeurd ook bij Netflix, YouTube.

Diverse kabels gebruikt zelfde resultaat.

Vandaag weer random onderbrekingen 3x,2x,5x per uur geen peil optrekken.

 

Bedankt voor jullie tijd,

  

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5999Posts
  • 710Oplossingen
  • 2544Likes

@redflag

 

We gaan je een nieuwe Next box toesturen die je kan testen met de huidige installatie.

Laat je weten of de nieuwe box de oplossing is geweest?

Ik stuur je een bevestiging via e-mail en PostNL zal het pakket binnen 3 werkdagen bij je bezorgen.

redflag
Topicstarter
Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Hallo,

 

Bedankt, ga ik zeker doen.

 

Groeten,

redflag
Topicstarter
Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Hallo, Ziggo

 

De nieuwe next aangesloten en uitvoerig getest.

Geen audio onderbrekingen meer gehad, met de huidige installatie.

Alles loopt als een zonnetje.

Ik heb de next extra ontvangen staat op de gebruiksaanwijzing.

Heeft dit ergens invloed op, of is dit het zelfde als de ''normale" next?

 

Bedankt,

 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Next Extra?? Vreemd, mogelijk gaat het om de handleiding die zakelijke klanten ontvangen bij een tweede Next.

Zover ik goed op de hoogte ben is de Next gewoon de Next, de term extra die bij de MBXL Extra werdt gebruikt lijkt mij niet van toepassing.

 

Ik ben wel benieuwd wat een moderator hierover kan melden. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Ik heb het moderatieteam alvast een seintje gegeven. 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1577Likes

@redflag en @RoWi. het gaat om exact dezelfde hardware met dezelfde werking. Het begeleidend schrijven heeft te maken met de keuzes die wij invoeren bij het sturen van een test box. In dit geval vervangt de nieuwe box de oude niet maar ze zijn ingeregeld om tijdelijk naast elkaar te fungeren. Laat na het weekend weten of alles naar wens is, dan pas kan een collega regelen welke box retour gaat naar ons.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic