1
Vraag
2
Reacties
Steffan89

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Digitale tv met een internetkabel in plaats van coax

Zou ik een digitale ontvanger kunnen installeren via een internetkabel? Zodat ik daar ook digitale zenders kan bekijken
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Er zijn mogelijkheden om coax over UTP te laten lopen:
https://www.hdbtconnect.nl/blogs/product-uitgelicht/muxlab-500306-kabeltv-over-utp

Ik heb dit zelf niet, hopelijk komt er hier iemand langs die je er meer over kan vertellen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Dat hangt van je provider af. Ziggo gebruikt de coax kabel, bij KPN kijk je via internet.
Steffan89
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
maar Heeft ziggo dan helemaal niks dat je zonder coax kunt kijken? Ook niet via een CI module?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Een CI+ module van Ziggo heeft ook een coax verbinding nodig.
Alle live digitale zenders komen via de coax kabel bij Ziggo.
(behalve één zender 4K bij de Next komt via een internet verbinding)

Afhankelijk van welke mediabox heb je wel internet nodig om on-demand te kunnen kijken of bewaarde programma's in de cloud en replay van programma's.

Heb je helemaal geen coax kabel in je huis liggen?
Zit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt in de meterkast of in de woonkamer?
Steffan89
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nouw op zolder heb ik geen coax kabel liggen maar wel internetkabel en als ik de digitale ontvangers kijk aan de achterkant zie ik wel een internet in gang dus dacht misschien kan dat wel
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Steffan89 wrote:
Nouw op zolder heb ik geen coax kabel liggen maar wel internetkabel en als ik de digitale ontvangers kijk aan de achterkant zie ik wel een internet in gang dus dacht misschien kan dat wel


Je kan evt natuurlijk ook een kleine PC op zolder zetten en via Ziggogo kijken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Er zijn mogelijkheden om coax over UTP te laten lopen:
https://www.hdbtconnect.nl/blogs/product-uitgelicht/muxlab-500306-kabeltv-over-utp

Ik heb dit zelf niet, hopelijk komt er hier iemand langs die je er meer over kan vertellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic