Vraag
Reacties
Oplossing
procee
Level 5

Digitale tuner Quantis QE317 signaal valt regelmatig weg.

bij mij valt regelmatigs het signaal uit kan een helle morgen oké zijn maar ook 5 x per uur signaal uit val

kabels van Ziggo splitter van Ziggo nog een kabel besteld bij Ziggo maar dan zijn mijn optisch op .

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen
29 Reacties 29
procee
Level 5
Topicstarter

En hier een monteur langs laaten komen

Voor hij doet het wel of niet lijkt mij op dit moment niet nodig het komt met grote tussenpozen  voor

0 Kudos
procee
Level 5
Topicstarter

dinsdag storing  geen signaal.

ook geen TV of internet en geen telefoon.

Ziggo gaf aan dat het probleem snel zal worden op gelost .

en dat was ook het geval petje af hoor .

maar de oorzaak was dat ze bezig zijn bij de hooft kast en de boel open hebben.

storing is verholpen  ook wat het de digitale tuner betreft geen signaal uitval meer.

licht dus niet in de aansluiting in mijn huis.

 

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Duidelijk en fijn dat er geen problemen meer zijn geweest na de storing verholpen was. 

 

0 Kudos
procee
Level 5
Topicstarter

Hallo allen

vanmorgen weer geen signaal storing steeds uitval 

heb nu om te testen de splitter er weer tussen uit gehaald probleem is over .

maar het is niet de bedoeling dat ik elke dag de splitter er FF er tussen uit haal en er weer tussen doe om tv te kijken .

 

 

0 Kudos
procee
Level 5
Topicstarter

Met spliter singaal uitval 

Sonder spliter geen singaal uit val

 

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dag @procee! Helaas, jammer dat je opnieuw signaaluitval had afgelopen weekend. Met de splitter erop is dit iedere keer aan de orde begrijp ik en misschien is daar toch een bepaald defect mee. Ik stuur je daarom voor alle zekerheid kosteloos een nieuwe splitter toe. Het is overigens aan te raden het witte kapje van de splitter te verwijderen. Dit zorgt soms voor problemen. Laat je ons weten hoe het gaat met de nieuwe splitter zodra je die hebt ontvangen en aangesloten?

0 Kudos
procee
Level 5
Topicstarter

Je hoeft geen nieuwe spliter te sturen 

Na lang zoeken naar de oorzaak bleek dat een spliter in meterkast waarschijnlijk de oorzaak   te zijn die met de boven verdieping was verbonden vaste de oorzaak 

Spliter voor boven verwijdert

Daar naa geen probleem meer gehad

 

Bedankt voor het meedenken 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@procee Ik vermoed dat de splitter al onderweg is, dan heb je een reserve, kan goed van pas komen heb ik zelf wel eens ervaren.

0 Kudos
procee
Level 5
Topicstarter

bedankt

 

0 Kudos
procee
Level 5
Topicstarter

ik heb nog een opmerking

wat ik heb ondervonden bij het aansluiten van de digitale tuner is dat bij eventuele storingen wat signaal uit val aan gaat dat je eerst alle aansluitingen splinters en bekabeling controleert tot zelfs in de meterkast .

koppel het los en draai het weer goed vast,

het kan onnodig lijken maar het loste bij mij wel een signaal probleem op .

Rinze