1
Vraag
2
Reacties
procee

Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Digitale tuner Quantis QE317 signaal valt regelmatig weg.

bij mij valt regelmatigs het signaal uit kan een helle morgen oké zijn maar ook 5 x per uur signaal uit val

kabels van Ziggo splitter van Ziggo nog een kabel besteld bij Ziggo maar dan zijn mijn optisch op .

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Je hoeft geen nieuwe spliter te sturen 

Na lang zoeken naar de oorzaak bleek dat een spliter in meterkast waarschijnlijk de oorzaak   te zijn die met de boven verdieping was verbonden vaste de oorzaak 

Spliter voor boven verwijdert

Daar naa geen probleem meer gehad

 

Bedankt voor het meedenken 

Bekijk in context

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

ik heb nog een opmerking

wat ik heb ondervonden bij het aansluiten van de digitale tuner is dat bij eventuele storingen wat signaal uit val aan gaat dat je eerst alle aansluitingen splinters en bekabeling controleert tot zelfs in de meterkast .

koppel het los en draai het weer goed vast,

het kan onnodig lijken maar het loste bij mij wel een signaal probleem op .

Rinze

Bekijk in context

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Quantis op aangesloten zit?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hoi @procee en welkom op onze Community! 

Super irritant dat je vaker problemen ervaart met je diensten. Begrijp ik het goed dat dit zowel met internet als tv gebeurt? Ik ben net als Bert benieuwd naar de foto's van de aansluitingen, we zien deze graag verschijnen om je goed verder te kunnen helpen. 

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Het is alléén met de digitale tuner 

De mediabox xl en modem doen het zeer goed

Het is van dag tot dag dat dit voor

kompt

Vandaag weer singaal uitval wordt ook aangegeven in het displee van de radio tuner

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

20210619_122309.jpg

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

20210619_122316.jpg

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

20210621_175823.jpg

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

20210621_175823.jpg

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

20210619_122316.jpg

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Singaal  uitval  varieert  van 1 seconde  tot 6 seconde 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Dankjewel voor de foto's! Kun je de coaxkabel eens rechtstreeks op de wandcontactdoos aansluiten, zonder de splitter (POA -01-B)? Hoe gaat het dan?

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Op dit moment heeft het geen zin

Heb op dit moment geen zingaal verlies

Maar 2x inde morgen

Als het weer veel voor komt zal ik het proberen

Snap wat je wilt testen

Spliter is geleverd door ziggo

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aha, duidelijk! Ik hoor het graag als je het getest hebt, dan gaan we vanuit daar verder kijken. In ieder geval fijn dat je nu geen problemen ervaart. 

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Als het zich weer erg  voor doet hoor je van mij

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

26-06-21 smorgens weer uitval van het singaal

Coax rechsteeks zonder spliter gedaan 2 uur geen probleem gehad 

Hier na nieuwe zelfde spliter geplaats

Nog  geen singaal uitval gehad.

We wachten af hoe het verder gaad 

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Zie 26-06-21

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

maandag morgen 

heb geen last meer van signaal uit val .

heb een nieuwe identieke spitter geplaatst  en op dit moment geen uit val meer.

bedankt voor jullie inzet.

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

hallo allen zondag morgen 11-06-21 helaas wederom signaal verlies we wachten het ff af over de helle dag 

dit is pas weer na twee weken ? 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Zuur dat de problemen weer opspelen @procee! In dit geval lijkt het mij verstandig dat er een monteur bij je langs komt. Welke voorwaarden er precies gelden, lees je hier. Indien akkoord, horen we graag van je op welke dagen en dagdelen de monteur welkom is. De beschikbare dagdelen zijn 08.00 - 13.00 en 12.00 - 18.00 uur. 

procee
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

ik wacht nu ff af probleem komt willekeurig voor van d

ag ook een paar keer

heb sterk het vermoeden dat het niet aan de bedrading licht 

twee weken totaal geen probleem  en ja hoor daar is het weer .

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic