keesbecker1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Digitale radiozenders 801 e.v. verdwenen na update 13-4-2021

Na telefonisch contact met de KS van Ziggo werd me te verstaan gegeven dat het niet meer mogelijk is om NPO Radio 1 en alle andere digitale zenders met de nummers 801 en verder via de Mediabox op te roepen. De tv hoefde daar niet voor aangezet te worden. Alle 800 (radio)zenders zijn met de update van afgelopen week verdwenen van het Ziggo Zender Overzicht. Nu moet ik steeds de tv opstarten en via het menu TV &Replay op de radio-app klikken. 

Vervolgens kan ik pas een radiozender kiezen uit een aantal icoontjes.

Dat is omslachtig. 
Ik meen dat de 800-radiozenderreeks verplaatst is naar 1801, 1802 etc. Maar mijn mediabox gaat niet verder dan 999. Verzoek aan Ziggo dit te corrigeren. Wie heeft een tip?

23 Reacties 23
TonHu

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb deze vraag ook gesteld, niet alleen omslachtig maar ook nog eens extra energieverbruik en eerder aan een nieuwe tv .

reactie helpdesk ziggo : dit is vooruitgang  en de tweede oplossing : geen radio meer luisteren dan maar. Oplossing laat denk ik op zich wachten

cheered

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dezelfde ervaring - een radio zender opzoeken is nu bijzonder omslachtig geworden. Tien handelingen op de afstandsbediening ipv drie is verre van een verbetering. Verzoek dit te corrigeren? 

JanZ

Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja tip is de nieuwe Voice remote op te halen in een Vodafone winkel en dan kan je gewoon tegen je remote zeggen NPO Radio 2 , 538,  etc werkt super ! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @keesbecker1 en welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart. Het klopt dat je met de Mediabox Next niet meer d.m.v. kanaalnummers af kunt stemmen op radiozenders. De digitale radiozenders zijn namelijk te beluisteren via de Radio App op de Next. en de Ziggo Mediabox XL (nieuwe software) Met de Voice remote kun je zoals @JanZ ook al aangeeft wel heel makkelijk gelijk naar de gewenste radiozender gaan door op de Voice knop te drukken en de zendernaam in te spreken. De Next schakelt dan gelijk naar de gewenste radiozender. Heb je geen Voice afstandsbediening omdat je de Mediabox XL hebt, dan kan ik deze kosteloos toesturen. 

cheered

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Paul,

 

Als ik je goed begrijp kun je mbv een voiceremote direct de TV besturen en eventueel op een radio kanaal zetten? Dat zou dan idd een passende oplossing zijn. Wij hebben hier ook een Mediabox XL. Ik lees je reactie of mijn aanname klopt.

 

Groet Tjeerd

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@cheered Wat je aangeeft klopt inderdaad. Met de Voice Control afstandsbediening kun je gelijk d.m.v. voicebediening ervoor zorgen dat de Mediabox XL naar het gewenste radio kanaal gaat. De Mediabox XL dient uiteraard wel de nieuwe update geinstalleerd te hebben. Ik zorg ervoor dat je kosteloos een toegestuurd krijgt. Binnen 3 dagen ontvang je deze dan in huis.

cheered

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul afstandsbediening ontvangen, works like a charm!

Dank voor de service.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@cheered Ah kijk aan! Die heb je snel binnen gekregen zeg. Top dat de afstandsbediening naar volle tevredenheid werkt! 😉 Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden. 
Prettig weekend! 

Herman99

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja hoor, nog een afstandbediening erbij. Om radio te luisteren moet ik eerst de Mediabox aanzetten, wachten, versterker aanzetten, en dan met zeggen dat welke radiozender ik wil luisteren. Wat een ellende, dat stond er niet bij in de promotie van de software update. Ik vind dat Ziggo naar elke klant met een XL box zo'n afstandbesturing zou moeten toesturen. We missen nu opeens een stuk functionaliteit van de oude box en nu moet de klant maar achter de oplossing aan gaan bellen of naar een winkel gaan. Goede service Ziggo.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Terechte opmerking, @Herman99 
We zijn hier achter de schermen ook wel mee bezig. Zodra hierover iets concreet wordt, zullen wij dit uiteraard aankondigen.

Nu moet het nog even op eigen initiatief. Ik heb een afstandsbediening met Voice Control voor je besteld 🙂
Per mail volgt nog even een bevestiging.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gewoon de 801 kanalen weer beschik maar maken, uiteindelijk zijn deze voor de klanten zonder Next of vernieuwde MBXL  ook gewoon beschikbaar.

Herman99

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jiri Z,

Dank voor het oppakken van mijn vraag en het bestellen van de Voice Control voor mij. Ik heb nog wel een vraag over deze Voice Control. Waar vindt de vertaling plaats van mijn stem naar een selectie van een radiokanaal? Is dat in de Voice Control, de Mediabox of gaat mijn geluidsopname naar een Ziggo server die dan mijn Mediabox aanstuurt? Ik vind de oplossing zoals in de Amazon en Google speakers, waarbij de audio direct naar die bedrijven gaat, echt heel eng en ben niet van plan om het batterijtje in de Voice Control te stoppen als Ziggo eenzelfde oplossing gebruikt. M.a.w. welke garantie heb ik dat ik nu niet een "spion" thuisgestuurd krijg die de hele dag mijn huis afluistert?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Herman99  schreef:

 M.a.w. welke garantie heb ik dat ik nu niet een "spion" thuisgestuurd krijg die de hele dag mijn huis afluistert?


 

De stembesturing op deze afstandsbediening werkt alleen als je de knop op de afstandsbediening indrukt.

Hij luistert dus niet constant, dat zou overigens ook batterijen vreten

appiejeanet

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas hebben wij niet een afstandsbediening met voicecontrol.

Kan deze naar ons opgestuurd worden?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Leuk dat je onze Ziggo Community hebt weten te vinden, @appiejeanet. En leuk dat je interesse hebt in de Voice-afstandsbediening, die ik je van harte gun.


Wel even een klein feitje: de Voice Afstandsbediening werkt alleen met een mediabox die de nieuwe software heeft, of met de Mediabox Next. Heb je deze in je bezit? In je profielgegevens zag ik je adres niet terug, dat kan je nog aanpassen zodat ik met je pakket kan meekijken 🙂

dadyo

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jacob , Ik heb via kanaal 925 (en via dit topic) ook begrepen dat ik niet de enige ben waar de radiokanalen vanaf 800 niet meer werken en wil ze ook graag terug. Ik weet niet of je daar invloed op hebt, het zou fijn zijn als de gewone kanalen terugkomen. Gewoon 3 cijfers intikken lijkt me een stuk handiger dan de voice-oplossing en ik ben benieuwd hoe ik door radiozenders moet zappen. 
Maar voor nu zou ik dan ook graag voice-oplossing willen gebruiken.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@dadyo ga er maar van uit dat die optie niet terug komt!! Al laat ik me graag verbazen, de moderatoren kunnen onze wensen doorgeven echter de beslissing wordt elders gemaakt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@dadyo, ik snap je punt. En ik gun het je ook van harte. Maar zoals @RoWi al aangeeft, dit proces kan ik niet aanpassen of terugdraaien. 

Welke Mediabox gebruik je precies? Dan kan ik kijken of de afstandsbediening met voice-functie ook voor jou te bestellen valt! 🙂

dadyo

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Jacob , wij hebben de Mediabox XL (toen we hem kregen heette die Horizon Mediabox).

Uitgelicht topic