1
Vraag
2
Reacties
TonRe

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Digitale radio

Is er een overzicht van digitale surround versterker/ontvangers die direct geschikt zijn voor het doorgeven van de digitale zenders van Ziggo? 

22 Reacties 22
franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

 "De tv is voor het geluid middels een optische kabel verbonden met de surround versterker" 

Dit is mijn inziens niet de goede manier om aan te sluiten. U dient volgens mij de optische uitgang

van de mediabox te gebruiken en niet die van de TV.  Op de manier zoals u het heeft aangesloten

gaat het audio signaal via uw TV naar uw versterker, dan moet die inderdaad aanstaan. Maar als

U de optische uitgang gebruikt van uw mediabox heeft U dit probleem niet meer.

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@TonRe  schreef:

.... Ontvangst is beter, maar helaas een beperkt aantal zenders.


Over een paar jaar zullen ook de radio zenders niet meer via FM verstuurd worden. Beter dan zoals het nu is zal het niet worden.

Meeste keus is via internet radio. Dat zit op veel receivers en werkt bij mij best goed. Alleen het kiezen van een radio station is lastiger. Dat gaat via het scherm (receiver/tv) of App. 

Zitten momenteel ook kosten aan. Maar die zijn te overzien. En zolang ik geen andere zenders in mijn favorieten lijst wil hoef ik niet jaarlijks een paar Euro te betalen.

 

Radio via FM is over. Dat is duidelijk.

Hier in Brabant nog geen bericht gehad over het verdwijnen. De zenders die we nu via de FM luisteren zullen ook wel via een draad antenne gaan.

 

Misschien tijd om dat te organiseren via een CAI. Dan kunnen de buren ook via die kabel luisteren en hoeft niet iedereen een eigen antenne te plaatsen?

Komt me bekend voor zo'n idee 😉

TonRe
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In Brabant waarschijnlijk nog goede ontvangst van de Belgen. In het midden van het land helaas niet meer. Ben overigens wel benieuwd hoe het in de toekomst zal verlopen in geval van calamiteiten en de bereikbaarheid van inwoners. Een combinatie van stroomuitval met iets anders wat schadelijk is voor mensen is niet ondenkbaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic