1
Vraag
2
Reacties
Henkschotanus

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Digitale radio

Met behulp van een optische kabel tussen mijn Stereo-installatie en de media-box luister ik naar de digitale radiozenders.  Zonder tussenkomst van de televisie is het echter ondoenlijk om gelijk de juiste zender te selecteren.

 

Zou Ziggo er ook voor kunnen zorgen dat je eenvoudig met alleen de afstandsbediening van de media box gebruik kunt maken van de digitale radio. Ik verwacht dat het een kwestie van software aanpassen is.

 

Het aanschaffen van een digitale radio-ontvanger is een optie maar dan heb je alleen gecodeerde zenders en weer een extra apparaat in de kast.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als het gaat om de mediabox XL met vernieuwde software  dan is er maar één oplossing, de afstandsbediening met voice control vragen. Met een Humax kies je radio en selecteer je vanaf kanaal 801.

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je moet tegen de afstandsbediening de naam van de zender noemen dan zou deze dat kanaal moeten kiezen werkt dat wel? Je kan niet meer voor 801 en verder kiezen met de afstandsbediening.

Gebaseerd op andere topics zou de kanaal aanduiding wel op het scherm van de MB XL moeten verschijnen is dat niet het geval? 

Bekijk in context

Henkschotanus
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het klopt, als je de naam van de zender noemt wordt inderdaad het juiste kanaal gekozen en zie je de naam op de MB XL. Blijft alleen een beetje omslachtig, een afstandsbediening die werkt met knoppen vind ik handiger. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als het gaat om de mediabox XL met vernieuwde software  dan is er maar één oplossing, de afstandsbediening met voice control vragen. Met een Humax kies je radio en selecteer je vanaf kanaal 801.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

helaas verwacht ik niet dat ziggo de software gaat aanpassen zodat de radiozenders weer op een kanaal nummer staan mocht dat toch woorden aangepast dan woord dat gemeld op de community

 

welke mediabox heb je? zoals @RoWi. @al zij kun je wel via voice control

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Afstandsbediening met stemcontrole (ziggo.nl)

 

Heb je de upgrade van de Mediabox XL gedaan, dan kun je deze afstandsbediening nu gratis afhalen in een winkel van Ziggo of Vodafone of voor € 6,95 bestellen.

Henkschotanus
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de reacties. Ik heb de Mediabox XL en afstandsbediening met voice-control maar zonder tussenkomst van de tv kun je niet de juiste zenders kiezen. Zodra je met voice control de radio inschakelt zou je met de knoppen op de afstandsbediening  zenders  moeten kunnen kiezen en zou de mediabox de zenders op het scherm moeten tonen. Helaas werkt het niet zo.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je moet tegen de afstandsbediening de naam van de zender noemen dan zou deze dat kanaal moeten kiezen werkt dat wel? Je kan niet meer voor 801 en verder kiezen met de afstandsbediening.

Gebaseerd op andere topics zou de kanaal aanduiding wel op het scherm van de MB XL moeten verschijnen is dat niet het geval? 

Henkschotanus
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het klopt, als je de naam van de zender noemt wordt inderdaad het juiste kanaal gekozen en zie je de naam op de MB XL. Blijft alleen een beetje omslachtig, een afstandsbediening die werkt met knoppen vind ik handiger. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mede om die reden wil ik de Next en de MB XL niet, hoewel ze ook pluspunten hebben.

pori

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

klopt helemaal. De afstandsbediening met spraak  werkt niet goed. Op de afstandsbediening moet  een keuze knop radio/tv. Dan het juist kanaal intoetsen. Dit is onwerkbaar.

Henkschotanus
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ben ik het helemaal mee eens.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 


@pori  schreef:

klopt helemaal. De afstandsbediening met spraak  werkt niet goed. Op de afstandsbediening moet  een keuze knop radio/tv. Dan het juist kanaal intoetsen. Dit is onwerkbaar.


Die is of was er, echter met de nieuwe software dus de Radio app, werkt het anders.

Dat de vernieuwde XL en de Next geen DVB radio gebruikt is voor mij reden om aan te nemen dat dit ook zal gaan verdwijnen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic