1
Vraag
2
Reacties
Henk44

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Digitale radio werkt (nog) niet

Ik heb mijn mediabox Next aan mijn tuner/versterker aangesloten met een optische geluidskabel. Nu kan ik alleen radiozenders horen als mijn tv aanstaat. Zodra ik de tv uit zet hoor ik geen radio meer. De mediabox staat wel aan.

Ik zou eventueel een hdmi-kabel kunnen gebruiken maar de mediabox Next heeft slechts één hdmi kabel en die gaat al naar de tv.

Dus hoe los ik dit op?

groet

Henk

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Henk44
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels is het gelukt met een kabeltje waar aan de ene kant tulpstekkers aan zitten en aan de andere kant een 3,5 plugje. De tulpstekkers gaan in de tuner/versterker die je op AUX zet en de 3,5 mm plug gaat in de NEXT-box. Nu kan ik radio luisteren met stembediening zonder dat de tv aan moet staan.

1200x768.jpg

Bekijk in context

6 Reacties 6
Henk44
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik bedoel slechts één hdmi slot op de mediaox

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Henk44 . Ik vermoed dat je de optische kabel op je tv hebt aangesloten?? De optische kabel moet wel rechtstreeks in de next box.

 

Teun.

Henk44
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee, dat kabeltje heb ik juist UIT de tv gehaald en aangesloten op de Nextbox

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Het lijkt er op dat je niet de optische ingang gebruikt als je de radio van de Next wilt gebruiken. De tv zou daar helemaal los van moeten staan. Ik denk daarom dat je radio luistert via de Next via de tv anders zou het geluid gewoon moeten blijven. Tenzij de TV je receiver uitzet als je die uitzet.

Ga als proef de radio luisteren zoals je dat denkt te doen via de optische aansluiting en verwijder dan de optische aansluiting uit de Next. Dan moet het geluid verdwijnen. De tv kun je gewoon aanlaten.

 

Als ik die test doe dan verdwijnt het geluid zoals verwacht. Zet ik dan echter mijn tv uit dan gaat de receiver ook uit. Dat is een voordeel en nadeel van hdmi-cec bij mij.

McRW

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

hdmi-cec. kan je ook uitzetten hoor.

Henk44
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels is het gelukt met een kabeltje waar aan de ene kant tulpstekkers aan zitten en aan de andere kant een 3,5 plugje. De tulpstekkers gaan in de tuner/versterker die je op AUX zet en de 3,5 mm plug gaat in de NEXT-box. Nu kan ik radio luisteren met stembediening zonder dat de tv aan moet staan.

1200x768.jpg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic