1
Vraag
2
Reacties
NLRRI2

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Digitale radio via tv luisteren

Nu kan ik alleen nog maar digitaal radio via tv luisteren. Kan ik mijn dure installatie hiervoor wegdoen. Belachelijk en tijd voor een andere provider

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Trined of Jonaz, die hebben een dusdanig klein levergebied dat deze er ongetwijfeld niet in zitten.

Bij de rest ontkom je niet aan radio via de mediabox zo simpel is het.

 

@NLRRI2 heeft die dure installatie geen aansluitmogelijkheden zoals een optische ingang? Dan kan je het geluid van zowel de radio als de TV kanalen via de installatie ten gehore brengen.

 

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een andere provider heeft al veel langer geen analoge radio meer of nooit gehad, op een paar kleintjes na.

 

@NLRRI2 Ik heb al jaren een Humax 5300c aan de kabel hangen met een optische kabel naar mijn dure installatie en dat klinkt beter dan analoog, vandaar.

 

Met onderstaand, niet zo dure, apparaat kun je ook via tulp stekkers of met een optische kabel je dure installatie blijven gebruiken.

Digitale radio ontvanger | Ziggo

 

Bert_0-1625860991070.png

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Zoals welke bijvoorbeeld.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Trined of Jonaz, die hebben een dusdanig klein levergebied dat deze er ongetwijfeld niet in zitten.

Bij de rest ontkom je niet aan radio via de mediabox zo simpel is het.

 

@NLRRI2 heeft die dure installatie geen aansluitmogelijkheden zoals een optische ingang? Dan kan je het geluid van zowel de radio als de TV kanalen via de installatie ten gehore brengen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een andere provider heeft al veel langer geen analoge radio meer of nooit gehad, op een paar kleintjes na.

 

@NLRRI2 Ik heb al jaren een Humax 5300c aan de kabel hangen met een optische kabel naar mijn dure installatie en dat klinkt beter dan analoog, vandaar.

 

Met onderstaand, niet zo dure, apparaat kun je ook via tulp stekkers of met een optische kabel je dure installatie blijven gebruiken.

Digitale radio ontvanger | Ziggo

 

Bert_0-1625860991070.png

 

c-w

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nu ziggo stopt met FM radio en F1 is er geen reden meer om niet over te gaan stappen. Ze gooien hun eigen glazen in en verkwanselen hun concurrentiepositie.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@c-w  schreef:

Nu ziggo stopt met FM radio en F1 is er geen reden meer om niet over te gaan stappen. Ze gooien hun eigen glazen in en verkwanselen hun concurrentiepositie.


Het is een logische keuze.

Als Ziggo analoge TV en analoge FM radio niet afschakelt, kunnen ze niet omhoog met de internet upload.

Grofweg 3 miljoen mensen gebruiken internet en grofweg de helft wil een hogere upload en maar 300.000 of minder gebruiken analoge radio.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

En onlogisch is dat Ziggo woordvoerders in de media uitspraken doen dat 50 Mb upload genoeg is.

c-w

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het zou pas logisch zijn als ze bij het afsluiten van deze diensten ook de prijzen omlaag zouden brengen.
Jaren geleden was je verplicht om een basisprijs van 18 euro betalen voor de analoge diensten. Daarbovenop kwam internet en digitale TV. Nu ze stoppen met die analoge diensten, hoor je Ziggo daar plotseling niet meer over. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@c-w 

Analoge basis TV met 24 zenders voor € 18,00 = digitale basis Kabel TV geworden met 53 zenders voor € 20,95.

Kabel TV: voordelig tv kijken | Ziggo

 

Als ik je gedachtegang goed volg, dan zou de prijs van basis Kabel TV flink hoger moeten zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@c-w 

Analoge basis TV met 24 zenders voor € 18,00 = digitale basis Kabel TV geworden met 53 zenders voor € 20,95.

Kabel TV: voordelig tv kijken | Ziggo

 

Als ik je gedachtegang goed volg, dan zou de prijs van basis Kabel TV flink hoger moeten zijn.


Dat begrijp ik toch anders. Die € 18,00 zou juist van de prijs af moeten 😛

Als ik de gedachtegang van @c-w  goed volg in mijn geval €54,00 TV Start + internet start minus € 18,00 is € 36,00.

 

Ik vermoed dat c-w hierbij nog van het oude vastrecht uitgaat en stamt dat nog uit het gulden tijdperk ergens in de vorige eeuw. Dat had je bij een ptt lijn ook uit mijn hoofd 64 gulden per kwartaal, puur voor een telefoon aansluiting daar boven op nog de belkosten en later het internet abonnement.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Als ik je rekensom doortrek, dan zou bij Max het Complete pakket in mindering moeten worden gebracht, dat zou ik wel fijn vinden.🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. Als ik je rekensom doortrek, dan zou bij Max het Complete pakket in mindering moeten worden gebracht, dat zou ik wel fijn vinden.🙂


Neen, enkel de € 18,00 voor het uitschakelen van de analoge TV en FM radio. Maar mogelijk kan en wil @c-w ophelderen hoe hij/zij dit bedoelde. Feitelijk moeten we nog steeds verplicht KabelTV a 20,95 afnemen, anders heb je geen internet. We weten allebei dat het product wat Ziggo nu aanbied als Internet only onjuist is, je hebt nog steeds toegang tot kabelTV. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic