Dikkedar1944A
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Digitale radio via Horizon

Onder een Andere naam (Dikkedar1944) reeds de vraag gesteld maar kon niet meer inloggen.

Gaat om Digitale Radio wat ik maar niet voor elkaar krijg

Ik heb een dergelijk probleem met een Sony STR-DH550 van alles gedaan maar lukt van geen meter.. optische kabel erin aangegeven dat die gebruikt moet worden maar geen radio. 

nu als ik receiver inschakel valt geluid van tv uit en moet ik de ab weer opnieuw installeren..

ik ben ten einde raad

Wat ik gedaan heb is het volgende: HDMI kabel van Media box Horizon XL aangesloten op receiver ingang CA/SAT. Daarna HDMI out aangesloten op TV. gevolg wel TV geluid (radio1) te horen.

TV uitgezet geen geluid en receiver gaat uit. Op de receiver wel natuurlijk de ingang CA/SAT gekozen.

WAT DOE IK NU FOUT ? Begin behoorlijk te balen ! Vindt het ook een omissie van Ziggo dat er niet beter hulp geboden wordt.

Wie helpt.

6 Reacties 6
Pasi
Expert
Expert
  • 4092Posts
  • 234Oplossingen
  • 1549Likes

@Dikkedar1944A  schreef:

Onder een Andere naam (Dikkedar1944) reeds de vraag gesteld maar kon niet meer inloggen...

Mediabox XL - Sony STR-DH550 aansluiten voor ontvangst digitale Radio.

De beste wijze is natuurlijk MediaBox - HDMI - Sony - Tv, maar het aansluiten op deze wijze gaat met Ziggo apparatuur soms fout, omdat o.a. het beeld en geluid niet makkelijk synchroon te krijgen is.
Op deze wijze is uw Sony wel de spin in het video/audio web, zoals het hoort. Dan kan u b.v. ook een blu-ray speler aansluiten op de versterker en dan begint het beeld- en geluidsspektakel pas echt.

Eigenlijk zou ook m.b.v. een optische kabel  e.e.a. aangesloten moeten kunnen worden. Vanaf de MediaBox met een optische kabel ( vanaf S/PDIF ) naar de optische ingang van de Sony str-dh550.
Ik weet niet of er verschil zit tussen de optische ingangen "In1" en "In2", maar ik zou de mediabox op 'TV' aansluiten.

Dikkedar1944A
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor de zekerheid hier de achterkant van mijn receiver.

Pasi
Expert
Expert
  • 4092Posts
  • 234Oplossingen
  • 1549Likes

**Delete**

Dikkedar1944A
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier de aansluitingen op de TV

Pasi
Expert
Expert
  • 4092Posts
  • 234Oplossingen
  • 1549Likes

Wat gaat er nu exact fout?

Of is het dat de versterker uit gaat, omdat de tv uitgaat? Dat moet u in CEC instellingen van de versterker zoeken, zodat deze niet uitgaat, op het moment dat het signaal van de tv ( via HDMI ) wegvalt.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 546Posts
  • 55Oplossingen
  • 122Likes

We hebben tegenwoordig zoveel inloggegevens, het overkomt ons allemaal wel eens dat we ze vergeten @Dikkedar1944A! Fijn dat het gelukt is om een nieuw account aan te maken. Ik snap dat de frustratie oploopt wanneer je de digitale radio niet aan de praat krijgt. 

Zo te lezen heeft @Pasi je al goed vooruit geholpen. Heb je antwoord op zijn laatste vraag? We blijven graag op de hoogte van de voortgang.