1
Vraag
2
Reageer en help mee
Marco001

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Digitale radio via Horizon box valt steeds even (<1 sec) weg

Vanaf vandaag geen analoge radio dus maar overgeschakeld op radio via de horizon box.

Heel vervelend maar radio valt zo om te zoveel tijd 'even' weg (<1 sec).

Ik doe verder niets, ik zie niets op scherm en komt vanzelf meteen weer terug.

 

Ik heb recent nog monteur over de vloer gehad ivm internetproblemen, opgelost met een nieuwe splitter en nieuwe modem (de witte), alles gecontroleerd en kabels en splitters Ziggo proof.

Is dit probleem bekent en vooral wat is de oplossing???

 

 

 

59 Reacties 59
John155

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

F7191926-7AF2-4146-977E-B23914C04B8E.jpegC64EE732-D6A1-41E9-96BA-342C341B25CC.jpegIk

8AC29968-1207-4F74-8328-0F4EAE64C779.jpegEBBCA509-89C5-4703-BBA3-337F563DF73D.jpeg

Ik bedoel inderdaad de digitale radio ontvanger van Quantis.

Vriendelijke groet

 

John

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Zojuist is de monteur langs geweest en alles (weer) nagelopen wat pluggen en kabeltjes vervangen..hij is nu nog geen 15 minuten weg en de radio is al weer 3x uitgevallen...

De monteur zei bij weggaan dat nu opgelost moet zijn en het anders de mediabox is, dat die omgeruild moet worden. Ik heb hier voor gebeld maar daar moet ik dan €20 voor betalen @Paul kun jij dat mss voor mij regelen? 

John155

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb pas een nieuwe Mediabox, dus verwacht niet dat daar het probleem in zit.

John

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Onorthodox;  als je een extra splitter hebt, probeer die eens tussen de coax en de media box of de eerste pao en de kabel naar de media box.

Heb je de versterker echt nodig   > 10meter , verwissel de uitgangen eens of probeer media box eens tijdelijk zonder versterker.

Te sterk signaal is net zo slecht als te zwak, nl

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Ronald5 , is het alweer even stil in dit topic. Had je nog gekeken naar de tips van @fred6 ?
En hoe gaat het bij @John155

Mochten jullie nog hulp kunnen gebruiken hierbij, of hebben jullie inmiddels de oplossing gevonden, laat het gerust achter in dit topic 🙂 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Ronald5 en @John155 , kijk even hier: Belangrijke informatie voor mensen met een Quantis QE317 

Er worden namelijk zaken door elkaar gehaald. Bij de Quantis heeft de uitval niets van doen met problemen bij Ziggo en dat is allemaal in mijn topic terug te lezen.

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

 

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik ben er echt helemaal klaar mee, heb nu 4x een monteur over de vloer gehad. Wat de ene plaatste haalde de andere weer weg en de volgende zegt dat aan de (Ziggo) versterker ligt haalt die weg en de volgende zegt dat versterker weer terug moet. Inmiddels 4 verschillende Horizon mediaboxen gehad omdat ik constant error CS 9097 kreeg. Nu een Next box, enige voordeel is dat ie niet zo belachelijk heet wordt en wat sneller is. Maar kan nog steeds niet normaal radio luisteren.. Ziggo bedankt, gewoon ongestoord radio luisteren schijnt niet te doen te zijn met Ziggo, denk dat ik maar overstap op KPN..slechter dan dit kan het niet worden...

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @Marco001

 

Met de Next box verloopt radio anders dan je van ons bent gewend. De radio kanalen vind je niet meer vanaf kanaal 800, maar zijn ingebouwd in een app 'digitale radio'.
Als je op die manier de app opent en de gewenste radiozender selecteert, werkt het afspelen dan wel? Zo niet, wat zie je dan precies?

vegtej

Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De ziggo antenne werkt echter de kwaliteit i sveel lager. Bij mij valt ook het geluid van de radio weg als ik dit via de horizon uitvoer. Dus helaas maar over gegaan naar internet radio.. Wle jammer dat we steeds meer gaan inleveren bij Ziggo.  En om nu weer een losse radio van ziggo te kopen....dat kan toch net waar zijn...

 

vegtej

Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 " Op dit moment zijn er geen problemen bekend m.b.t. het geluid op de digitale radiozenders op zowel de Next als de Mediabox XL"  lees maar eens de ellende op de next waarbij het geluid ook wegvalt..en dat loopt al jaren, Ziggo doet hier niets aan..

 

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik weet dat er nu aan ' app' in de Next zit, anders zou ik ook geen radio kunnen luisteren ;-).

Maar ook via de app valt de radio af en toe een seconde uit, ik zie dan niets vreemds op beeld. 

 

Ik ben nu over op Tune-In, een megavertraging maar wel gewoon non-stop radio luisteren en g... perende ..ganst (geen haperende ontvangst). En als er geen oplossing komt (alleen al een bevestiging dat er een probleem is zou al fijn zijn) snel over op enkel internet van een andere provider!

 

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Marco001, heb je het nog getest via de app en komt het nog steeds voor? Het is geen bekend probleem, anders had ik het direct aangegeven. 

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Zoals ik mijn eerdere post al schreef "Maar ook via de app valt de radio af en toe een seconde uit, ik zie dan niets vreemds op beeld. " valt dus ook uit met de app. Vreemde is dat Ziggo zegt dat het een onbekend probleem is maar ik op internet genoeg posts zie met hetzelfde probleem, ik ben er nu al maanden mee bezig, 4x monteur op visite geweest, geld gekost..ik ben er wel klaar mee. Ik ' zit'  mijn abonnement wel uit en ga over naar een andere provider,

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Mij horizon box XL aan mijn soundbar, jack/jack =aux ,  geeft nooit enige geluids hapering of stop.

U refereert aan heel andere installaties met een aparte en andere ontvanger en versterker.

Is uw installatie en versterker wel goed?

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Heel fijn voor u dat het allemaal werkt bij u, vooral duimen dat het goed blijft en u ongestoord RADIO kunt luisteren want dat is het enige probleem hier (TV is prima). Als u vanaf begin gelezen hebt dan had u kunnen zien dat ik de problemen met 4 verschillende Horizon boxen heb gehad, nu een Next box heb, de monteur 4x is langs geweest, alles 3x opnieuw aangesloten (en (antenne)versterker er tussen en weer eruit gehaald)..maar probleem blijft met verschillende (audio)versterkers, kabeltjes etc. En als u goed googled en ook deze post terugleest ziet u dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem wat de monteurs van Ziggo ook bevestigen in tegenstelling tot de community moderators hier op forum

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Marco001 we willen het euvel wat je hebt ook zeker niet wegwuiven. Punt is dat het niet een algeheel probleem is wat bij velen aan de hand is. De voorbeelden die je noemt zijn, gezien het aantal gebruikers, op dat punt te verwaarlozen. En nee, ik bedoel daarmee nogmaals niet dat het euvel er niet kán zijn. 

Voor ons is het dan ook lastig exact aan te geven waar het hem in zit, als al meer monteurs ter plekke van alles hebben bekeken en/of aangepast.

 

vegtej

Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook het zefde probleem.. ben maar overgestapt op internet radio ( HEOS )...

 

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Als de TV met HDMI niet stoort dan zit het niet in de Horizon XL, lijkt mij.

Net zelf gemerkt dat Ziggo monteurs niets doen aan apparatuur na de box.

Box is goed adieu, terwijl storing blijft en te zien of horen is.

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Marco001 als je weer wat aan een moderator kwijt wilt, tag deze dan even middels het @.  Nu zaten de feestdagen er ook wel tussen, maar er is best weer wat tijd verstreken, en als je even een moderator tagt als je iets wilt opmerken, of op zijn/haar reactie reageert gaat het allemaal wel wat vlotter. Ze komen altijd wel langs in de topics maar soms duurt dat gewoon wat langer. Er wordt natuurlijk ook heel veel geplaatst... 

Groet, Willem
En uiteraard veel succes gewenst. Ik hoop op een snelle oplossing! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic