1
Vraag
2
Reageer en help mee
Marco001

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Digitale radio via Horizon box valt steeds even (<1 sec) weg

Vanaf vandaag geen analoge radio dus maar overgeschakeld op radio via de horizon box.

Heel vervelend maar radio valt zo om te zoveel tijd 'even' weg (<1 sec).

Ik doe verder niets, ik zie niets op scherm en komt vanzelf meteen weer terug.

 

Ik heb recent nog monteur over de vloer gehad ivm internetproblemen, opgelost met een nieuwe splitter en nieuwe modem (de witte), alles gecontroleerd en kabels en splitters Ziggo proof.

Is dit probleem bekent en vooral wat is de oplossing???

 

 

 

59 Reacties 59
fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Kijken of er iets los zit bij splitter of kabels. Bij alle stations of het hele geluid en logo in scherm?

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Net alles nagelopen en opnieuw vastgezet. Ik luister vanaf de horizonbox met analoge audiokabel naar versterker. Op het schermpje van de horizonbox zie ik niets maar het is echt een 'dipje'  van niets nog geen seconde, reactiesnelheid duurt langer dan de storing 😉

 

 

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Probeer eens een andere zender en of een andere kabel. Volume knop of afstandbediening en versterker werken goed?

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Zowel bij Radio 10, Q als 538. Versterker, volume etc gewoon goed, AB gebruik ik niet. Als ik afstem op TV -zender is er niets aan de hand

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Marco001! Welkom op de Ziggo Community. 

Wat irritant dat je geluid steeds een seconde wegvalt. Zeker niet fijn. Als je rechtstreeks via de Mediabox XL (Horizon) luistert, heb je dan ook het probleem?

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

marco wat is ''vanaf de horizonbox met analoge audiokabel naar versterker.''  precies?

Versterker is geen radio en wat voor kabel en wat voor radio ?

 

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik luister rechtstreeks via de Mediabox XL. Ik stem dus af via de Horizon Box op radiostation en luister dan via de Aux out op mijn versterker

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nee, dat begrijp ik. Maar precies zoals ik zeg, gaat vanaf de Horizon Box (met 3.5mm Jack in de Aux Out naar tulp stekkers) naar mijn versterker, daar heeft echt niets mee te maken. Ligt echt aan de horizonbox of de verbinding. Horizonbox is met coax (ziggo proof) aangesloten, dus niets van doen met wifi oid.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Tja dan moet de versterker dit veroorzaken toch.

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nee, want de (audio) versterker speelt zonder problemen de TV-kanalen af (en andere externe bronnen) Maar als ik de horizon box op radiokanalen zet valt ie dus uit, zit dus in de horizon box of het ontvangst/signaal

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Marco001 Balen dat je nog steeds de radio hoort wegvallen! Als ik het goed begrijp heb je dit dus echt alleen wanneer je digitale radio luistert via de Mediabox XL via de 3.5 jack in de Aux out naar je versterker? Heb je al eens getest met een andere audiokabel (3.5 audio jack) tussen de AUX Out van de Ziggo Mediabox XL en de versterker om een mogelijke breuk of beschadiging in deze kabel uit te sluiten? 

 

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik luister op dezelfde manier naar het geluid van de TV-zenders en dan heb ik er geen last van, zeker geen draadbreuk oid 

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

En TV geluid  alleen naar versterker opt of jack?

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

ook analoog via jack/tulp kabel, precies hetzelfde

 

ruudenine1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gisteren was ik in de ziggo store en hoorde dat het probleem door heel Nederland is.

ik lees op de topics dat er een Braun ontsporingen filter is van € 9,95 plus nog enkele stekers samen voor € 14,40. Waarom zijn deze niet in de Ziggo Store bekend en te leveren?

 

Marco001
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Ziggo ????

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Marco001 Er kan inderdaad sprake zijn van een signaalprobleem. Alleen hiervoor is het belangrijk dat we eerst een oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluiten. Kun je eens testen of de radiozenders ook storen op het moment dat je het geluid via de TV speakers laat lopen i.p.v. via de versterker (via Aux)? Deel daarnaast anders ook eens een foto van het aansluitpunt. 

Paul S

Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Gezien alle recente klachten over ziggo digitale radio met de de geleverde radio ontvanger, is het verstandig om de bestaande fm-ontvanger te blijven gebruiken met binnen en/of buiten antenne. Ik zelf ben overgestapt op een dab+tuner waarmee ik een uitstekende ontvangst heb. Ik realiseer me, dat dab+ of fm met binnen antenne niet overal even goed zal zijn, maar alles is beter dan afhankelijk te zijn van Ziggo. Het analoge fm-signaal van de kabel halen was niet echt nodig. Niemand zit te wachten op internet snelheden van 1Gbs. 200 tot 300 Mis is meer dan voldoende.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Bij ziggo kun je gratis een FM binnen antenne bestellen, die zou ik dan eerst proberen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic