Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Digitale radio via Home Cinema Set

Ik heb de Media Box Next en een Philips Home Cinema Set waarvan ik radio ontvang en luister. Let wel Analoog.

Nu moeten we over na Digitaal radio. Wie kan me adviseren wat ik moet doen om uit datzelfde cinema home set radio te blijven ontvangen, maar dan digitaal. Alle buren hier in de straat vinden dit een enorm probleem. Wie kan ons helpen. 

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo legt het volgens mij toch vrij duidelijk uit. Je systeem op de oude manier blijven gebruiken kan alleen met een externe antenne.

Anders moet je je mediabox als radio ontvanger gaan gebruiken.

Of een (dvb) ontvanger kopen of een (dab) radio kopen.

Dab en FM zijn worden via een antenne ontvangen en zijn afhankelijk van goede ontvangst, net zoal vroeger met de TV antenne.

 

Alles over radio (ziggo.nl)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pletzers Welke Philips Home Cinema Set heb je precies?

Met de audio of optische uitgang uit je Next kun je een verbinding maken met je Philips Home Cinema Set en dan de radio afspelen.

De TV kan dan uitblijven en met de stembesturing kies je een ander radiokanaal b.v. radio Omroep Brabant.

Pletzers
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Philips Home Cinema Set HTS7200

En de stembesturing van de Next.? 

Hoe moet ik dit dan doen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je Philips Home Cinema Set HTS7200 heeft een aux ingang en een optische ingang.

 

Dan kun je vanuit de Next een mini jack naar tulp gebruiken, als de aux een tulp ingang is.

Of een optische kabel vanuit de Next naar je Philips Home Cinema Set HTS7200.

 

De voice besturing kun je nu ook gebruiken, zie de uitgebreide beschrijving via de link hieronder: 

Stembesturing met de Voice Afstandsbediening | Klantenservice | Ziggo

Pletzers
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

We hebben een spdif verbinding tussen de Next en de home cinema. Die zat er al. En nu? 

Pletzers
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Moet ik de voice afstandsbediening van de Next of van de TV gebruiken en moet de tv dan constant aan blijven. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://community.ziggo.nl/t5/Suggesties/Radio/m-p/864418#M4190

Gaat het topic hierboven om dezelfde persoon? Zoniet dan is er niks aan de hand, ander het verzoek houd het bij een topic voor het overzicht.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pletzers  schreef:

Moet ik de voice afstandsbediening van de Next of van de TV gebruiken en moet de tv dan constant aan blijven. 


De TV kan dan uitblijven en met de stembesturing kies je een ander radiokanaal b.v. radio Omroep Brabant.

 

De voice besturing kun je nu ook gebruiken, zie de uitgebreide beschrijving via de link hieronder: 

Stembesturing met de Voice Afstandsbediening | Klantenservice | Ziggo

ladykoko

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb een sony suround als ik ziggo aanzwt gaat automatisch tv aan. Ik wil een optische kabel aansluiten op de dony en next. Maar hoe kom ik dan bij de digitale radio zonder dat ik de tv aan moet zetten. Moet ik de sony

op fm zetten audio of???

F858293A-CD3F-42C1-8187-E9685B31C167.jpeg

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@ladykoko Je hebt je eigen topic gemaakt, hou het daarbij, dat voorkomt misverstanden.

 

Digitale radio via sony suround en ziggo next - Ziggo Community

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Daar heb ik reeds geantwoord... @Steefb 

Uitgelicht topic