1
Vraag
2
Reacties
ruudfehres

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Digitale radio valt uit op Ziggo Next

Sinds het aansluiten van de digitale radio ontvanger Quantis QE317 alleen maar problemen.

De ontvangst valt regelmatig tot zaak uit, weliswaar maar een tel, dit luistert niet fijn.

Vanaf de splitter naar QE317 "IN", van "OUT" naar Ziggo Next "IN".

Zowel de Next als de QE317 zijn met optical wire (s/pdif cable) ieder op een eigen ingang aangesloten op mijn BOSE Lifestyle V30. 

De ontvangst van de radio valt dus steeds uit, het TV signaal en geluid vallen nooit uit.

 

Wie heeft er een oplossing?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Vandaag de monteur van Ziggo geweest. Hij heeft de AOP vervangen en de nieuwe POA01 geplaatst. Hij heeft ook een nieuwe aansluiting gemaakt voor de Ziggo Connectbox. De Ziggo Next en de Quantis digitale radio ontvanger werken nu perfect (via een splitter aangesloten), de Quantis digitale radio ontvanger valt niet meer uit (tot nu toe 😇).

@Meindert @Willem-A1 @Monica @Ronald B. allemaal hartelijk bedankt voor de antwoorden en geleverde actie.

Ik heb nooit geweten dat dit opgelost kon worden via de Community...Chapeau!

Nieuwe aansluiting.JPG

Bekijk in context

38 Reacties 38
Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Oké...ik had ook al zo'n topic gezien maar dacht dat het alleen gold voor een Mediabox XL.

Dus deze oplossing gaat ook werken bij de Next?

Plaats je het stopfilter dan op de "IN" van de Next of op de OUT van de QE317

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Beste @ruudfehres , als je het antwoord van @Willem-A1 (fUPC) leest dat moet het wel duidelijk zijn 😁

 

"Waarom heb je die onderste 2 "pluggen"  er dan ook bij nodig, male en female ?? Is dat sperfilter niet genoeg ?"

Dat zijn adapters om het filter aan te kunnen sluiten op een coax stekker, en op de coax ingang van de Quantis. Het filter heeft namelijk F-connectors, en die kun je dus niet zo gebruiken, al kan een zijde ervan wellicht wel worden aangesloten bij iemand met een splitter o.i.d. met F-connector aansluitingen. Het sperfilter kan nl. ook op een andere plaats in de kabel naar de Quantis worden opgenomen. 

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Bovendien is je splitter wel ernstig verouderd, probeer ook eens een moderne variant splitter van Ziggo zoals die nu gangbaar is (dus niet dat oude splittertje op je toegevoegde jpeg)

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Dank je @Ronald B. 

Zo kom ik er wel uit (denk ik).

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Kosteloos bij Ziggo....?

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Graag gedaan @ruudfehres 

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Die splitter hoort een beetje bij het AOP punt (aansluitpunt), dus als je een moderator vriendelijk hierom verzoekt dan moet dat volgens mij wel goed komen.  Dat setje (3x) van o.a. die sperfilter (retourbandstop filter) dat is een ander verhaal, maar dat kost ook niet zo veel.

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

@Ronald B. Ik ben redelijk onbekend met de wereld van Ziggo.....waar vind ik die vriendelijke moderator...? 😑

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Een prive bericht sturen aan: @Jacob of @Jiri  of @Alex 

er zijn er nog meer trouwens @Maud die is hier ook veel.

(ze hebben allemaal hun eigen deskundigheid, volgens mij is @Maud van de "toezendingen")

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Naast je profielfoto staat de envelop berichten, daar druk je op.

Vervolgens komt er een mailprogramma in beeld.

Naast POSTVAK IN staat een oranje icon, daar druk je op.

Bericht zenden aan: Jacob of Jiri of Alex of maud (let op zonder de @)

en dan bericht versturen.

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Geweldig! Nogmaals bedankt @Ronald B. 

Zal Maud morgen een net berichtje sturen.

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Top @ruudfehres dan komt het zeker goed !

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@ruudfehres 

je hoeft geen bericht meer te sturen, want door de reactie van @Ronald B. met de @ en namen van de moderators, krijgen deze al een seintje. Het best kun je er dan ook maar één taggen @Ronald B. Maar je kan ook niet zomaar een moderator een berichtje sturen, want dan word men dol van de berichten...

@ruudfehres vroeg voorts:

"Oké...ik had ook al zo'n topic gezien maar dacht dat het alleen gold voor een Mediabox XL.

Dus deze oplossing gaat ook werken bij de Next?

Plaats je het stopfilter dan op de "IN" van de Next of op de OUT van de QE317"

Nee, het geld niet voor de Next, want deze stuurt geen retoursignaal uit via de kabel. En via het Internet kan dat dat geen invloed hebben op de Quantis. Je kan ook storingen hebben door een te laag signaal, of door het modem. Ik weet niet of de Next nu is aangesloten op de coax uitgang va de Quantis, maar het best kun je dat niet doen en deze apart aansluiten. 

De Quantis kan ook last hebben van het modem, maar je plaatst ook dan het stopfilter altijd voor de coax ingang van de Quantis. Deze heeft immers last van het retoursignaal, of kán daarvan last hebben, dus heeft het geen zin deze bv. voor de Next te plaatsen. Bij een XL moet je dat sowieso nooit doen, want anders kan deze zijn retoursignaal, welke deze nodig heeft, niet meer uitsturen. 

Heb je last van storingen kan er eventueel kosteloos een monteur naar je toe welke een retourband stopfilter plaatst, maar dan moeten andere zaken liever eerst zijn uitgesloten. Ligt het aan de eigen installatie kom je nl. voor wat kosten te staan.  

De splitter die je hebt is inderdaad oud, en het is maar de vraag of daar ook niet een oud AOP achter zit, en ik vrees eigenlijk van wel. De splitter en AOP vallen onder Ziggo en worden kosteloos vervangen. Als een filter nodig is, zal Ziggo ook deze gratis plaatsen. Maar dan is het zéker niet raadzaam meer om de Next op de Quantis aan te sluiten. 

Ik ga @Maud nu even op de hoogte brengen en zij kan e.e.a. met je regelen en ook een monteur inplannen. @ruudfehres jij kan het dus gewoon even afwachten. Zij, of een andere moderator komt vanzelf langs in dit topic. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor je bericht @Willem-A1 ...sorry voor de overbodige berichtjes, onwetendheid van deze kant, ben nieuw in de community....

Ik wacht verdere actie af.

 

Fijne avond, 

Ruud

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Geeft niks hoor @ruudfehres 

ik heb er hier al zo'n 11000 reacties op zitten (eerst onder Willem-A, maar toen kregen we klachten van Willem Alexander 😊 maar als je bet nieuw bent is het altijd even zoeken en wennen. 

Maar het komt goed, Ik hoop dat er morgen al een moderator reageert. 

Fijne avond. 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @ruudfehres en van harte welkom op de Community! Vervelend probleem heb je, goed dat je hier om hulp vraagt. @Willem-A1 heeft je al van de nodige tips voorzien (waarvoor dank) en nu is het tijd voor ons om in actie te komen. 

Ik heb je in ieder geval een nieuwe splitter toegestuurd, deze moet binnen 3 werkdagen op de mat vallen. Mocht je de mogelijkheid hebben om de splitter vast los te halen en een foto te delen van het AOP dan heel graag. Dan weten we ook hoe deze eruit ziet en of deze mogelijk verouderd is. Voor het vervangen van het AOP kan dan waar nodig kosteloos een monteur langskomen.  

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Fantastisch @Monica ...alleen kan ik nu nog geen foto sturen....splitter kan er even niet uit i.v.m. thuiswerken...zodra we vanavond klaar zijn zal ik je een foto toesturen.

 

Alvast hartelijk bedankt!

Groet,

Ruud

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

@Willem-A1 , ik zat jou stukje nog te lezen, in het bijzonder dit stuk : Ik weet niet of de Next nu is aangesloten op de coax uitgang va de Quantis, maar het best kun je dat niet doen en deze apart aansluiten. "

Bedoel je met apart aansluiten via een splitter of zo....?

Aansluiting Next-Digitale radio.JPG

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic