1
Vraag
2
Reacties
ruudfehres

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Digitale radio valt uit op Ziggo Next

Sinds het aansluiten van de digitale radio ontvanger Quantis QE317 alleen maar problemen.

De ontvangst valt regelmatig tot zaak uit, weliswaar maar een tel, dit luistert niet fijn.

Vanaf de splitter naar QE317 "IN", van "OUT" naar Ziggo Next "IN".

Zowel de Next als de QE317 zijn met optical wire (s/pdif cable) ieder op een eigen ingang aangesloten op mijn BOSE Lifestyle V30. 

De ontvangst van de radio valt dus steeds uit, het TV signaal en geluid vallen nooit uit.

 

Wie heeft er een oplossing?

 

38 Reacties 38
ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

@Monica hier de foto(s) van mijn AOP.

Het losse kabeltje is nog uit de tijd dat ik analoge TV op de slaapkamer had (ooit in het verleden door iemand van UPC gedaan toen ik een van het vroegere model mediabox had).

 

AOP.JPG

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@ruudfehres het AOP is verouderd. Tegenwoordig plaatst men eengaats AOP's waarop dan de POA01 splitter word gedrukt.


Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@ruudfehres schreef:

"ik zat jou stukje nog te lezen, in het bijzonder dit stuk : " Ik weet niet of de Next nu is aangesloten op de coax uitgang va de Quantis, maar het best kun je dat niet doen en deze apart aansluiten. "

Bedoel je met apart aansluiten via een splitter of zo....?"

Kijk eerst maar even of dit goed werkt, maar als er al een retour stopband filter voor de Quantis word gezet, moet je eigenlijk de Next sowieso niet meer aansluiten op de Quantis. 

Anders kun je, als apparaten dichtbij het AOP staan, ook kiezen voor een ander splitter op het AOP, nl. de POA03upc. Deze heeft 3 uitgangen. Alleen heeft Ziggo deze niet, en die zal je dan dus zelf moeten kopen. Kijk dan wel even naar de laagste prijs, want dat scheelt soms nogal. Eventueel kun je ook een 2e POA01 achter de apparaten plaatsen. Heb ik ook gedaan, maar dan met een POA03, wat prima werkt als het signaal in orde is. 

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

@Willem-A1 ik heb nog geen retour stopband filter.

Ik ben nogal visueel ingesteld, zou je dit (als je wilt natuurlijk) eens in een schema willen zetten, zowel met een POA01 als met een POA03upc.

Dan wordt het voor mij duidelijk wat je precies bedoeld.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@ruudfehres 

dat kan nog wel als dit niet zo werken. het is ook maar sterk de vraag of je een dergelijk filter nodig hebt. En zo wel, komt een monteur deze aansluiten. Dan is het filter ook gratis. 

Kijk eerst maar even hoe het straks gaat met de POA01. 

PS: er komt sowieso wel een monteur voor het AOP. Ook dat is gratis en dan zal deze ook andere zaken even nakijken. 

@Monica wil jij een monteur naar @ruudfehres toesturen voor vervanging van het AOP en controle van de installatie? 

Groet, Willem

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Top, bedankt maar weer tot zover.

Fijne avond.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Fijne avond @ruudfehres 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemiddag @ruudfehres , ik heb nav dit topic en het advies van @Willem-A1 een monteur voor je ingepland om de hoofdaansluiting te vernieuwen.
Je krijgt straks van mij instructies + de het tijdstip via een bevestiging in de mail.


Kun je niet op het ingeplande tijdstip? Geen probleem. Via je eigen MijnZiggo account kun je eenvoudig deze afspraak verzetten naar een tijdstip dat wel uitkomt. 

Laat je ons weten hoe het is gegaan en wat je ervaringen zijn?

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Goedemorgen @Meindert en @Monica .

Ik heb de POA ontvangen.

Alleen begrijp ik niet hoe de monteur dit verder gaat aansluiten op een nieuwe AOP.

Zoals ik het nu bekijk snap ik niet hoe de Connectbox wordt aangesloten met de nieuwe POA....?

(Mijn aansluiting dateert uit 1990, toen hadden we nog CAI en kwam alles in de woonkamer binnen)

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@ruudfehres de splitter die links op de foto is te zien, is oud, en gaat eraf. De POA gaat dan op het nieuwe AOP. 

WillemA1_0-1636113536483.jpeg

 

Voorts zijn er nieuwe kabels waarmee het modem wordt aangesloten. Die kabel kan op de POA en wordt niet meer op het modem vastgeschroefd, maar erop gedrukt. Er zit een veer in waarmee de stekker vast komt te zitten. 

De aansluiting in de kamer kan ook worden vervangen, maar dat zal voor eigen kosten zijn. Maar daar moet ook een nieuwe op. 

Komt absoluut goed. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics. 

 

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Vandaag de monteur van Ziggo geweest. Hij heeft de AOP vervangen en de nieuwe POA01 geplaatst. Hij heeft ook een nieuwe aansluiting gemaakt voor de Ziggo Connectbox. De Ziggo Next en de Quantis digitale radio ontvanger werken nu perfect (via een splitter aangesloten), de Quantis digitale radio ontvanger valt niet meer uit (tot nu toe 😇).

@Meindert @Willem-A1 @Monica @Ronald B. allemaal hartelijk bedankt voor de antwoorden en geleverde actie.

Ik heb nooit geweten dat dit opgelost kon worden via de Community...Chapeau!

Nieuwe aansluiting.JPG

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@ruudfehres dat is nog eens goed nieuws! Mooi dat je de oplossing deelt én helemaal happy bent met de manier van aanpakken. 

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Nog even een kleine kanttekening:

 

Allereest wil ik nogmaals vermelden dat ik zeer tevreden ben over de oplossing van het probleem (Quantis valt vaak uit icm Next).

Maar het is toch een logisch gevolg dat de kabels niet meer passen als de monteur de AOP en de POA vervangen heeft?

Waarom moet ik dan alsnog €50 betalen?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @ruudfehres inderdaad zijn ook andere kabels nodig bij een andere splitter (POA) want deze heeft 2 identieke aansluitingen waarop de kabel voor het modem moet worden aangepast. En je kan de POA01 en de kabels normaliter gratis ontvangen via Ziggo. Nu kan ik niet inzien wat er precies bij je is gedaan, maar ik zal @Jacob vragen hoe dit zit en of je inderdaad wel moet betalen voor deze dienst. Hij of een andere moderator kan inzien wat is gedaan en daarop acteren.  

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

@Willem-A1 dank je.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Graag gedaan @ruudfehres Ik hoop dat de rekening niet hoeft te worden betaald/terug betaald wordt. Maar ik kan dat slecht hopen en niet bevestigen. 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @ruudfehres. Ik kan mij wel voorstellen dat je hier wat vreemd van opkeek. Ik heb de bon gecheckt en ben het met je eens dat het in dit geval niet logisch is. Normaal gezien ligt onze verantwoordelijkheid enkel bij het binnenkomende signaal, de hoofdaansluiting en de apparatuur die van ons wordt afgenomen. Eigen kabels en apparatuur vallen onder de zogenoemde 'klantverantwoordelijkheid', al kunnen we kabels inderdaad vaak wel kosteloos nasturen. Als ik mij niet vergis, hadden we je ook al een splitter toegestuurd vorige week. In theorie ligt de verantwoordelijkheid in dit geval dus aan beide kanten, maar om jou dan de hele rekening te sturen lijkt mij niet fair. Ik heb de kosten daarom voor je vergoed. 🙂 

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Goedemorgen @Monica, geweldig dat jullie dit doen. Ik ben zeer tevreden hoe Ziggo hier mee omgaat. Klantvriendelijkheid ten top! Hartelijk dank voor deze service. Fijne dag nog.

 

Vriendelijke groet,

Ruud

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank @Monica Top!

 

Fijn he @ruudfehres !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic