H.

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Digitale radio valt regelmatig uit

Ik heb sinds 5 mei een quantis digitaal radio kastje maar die valt regelmatig uit nu is dit probleem al bekend bij Ziggo want de oplossing zou een stopfilter zijn. Nu word in dit forum al in oktober 2021 gesproken over dit probleem en dat de kastjes nu geleverd worden bij Ziggo met dit stopfilter echter bij mij zit hij er niet bij en als ik meerdere berichten lees komt dit ook bij andere mensen voor.

Mijn aansluiting is via de muur doos met een splitter van Ziggo met 1 coax kabel naar mediabox en 1 kabel naar de quantis geluid en signaal goed valt alleen uit voor 1 seconde meerdere malen.

Graag zou ik de stopfilter alsnog opgestuurd krijgen om te genieten van de radio zonder onderbrekingen.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
H.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Madelon

 

Filter is net binnengekomen en signaal is nu goed, dus probleem toch nog opgelost.

Alleen misschien is het handig om voor dat de quantis verstuurd word even te kijken of het stopfilter er wel bijzit want ik ben niet de enigste wie hier een probleem mee had als ik de topics zie op deze community en zou dan ook handig zijn als de reagerende expert en superexperts deze vraag meteen doorzetten naar de klantenservice zo voorkom je toch wel wat irritatie.

Maar ik ben blij alles werkt gelukkig bedankt.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@H. Blijf SVP in je eerdere topic reageren over hetzelfde onderwerp, waar al reacties staan, dat voorkomt vrijwel dezelfde vragen en antwoorden met mogelijke verwarring tot gevolg en dubbele acties.

Dab radio valt uit voor korte tijd - Ziggo Community

H.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Bert  

Ik begrijp je antwoord maar ik hoor geen oplossing voor mijn probleem zowel hier als op mijn vorige topic

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@H. Je weet zelf wat de oplossing voor je probleem is.

 

Als je de Quantis niet bij ziggo gekocht hebt wordt het Retourband stopfilter (natuurlijk) niet meegeleverd.

Je kunt wachten op een moderator of zelf een Retourband stopfilter kopen.

Opgelost: Belangrijke info voor mensen met een Quantis QE317... - Ziggo Community

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@H. . Ik begrijp dat je signaal via de quantis naar de mediabox loopt?  Vorige week contact gehad met een ziggo monteur en het probleem komt (vaak) door het doorlussen. Al eens geprobeerd om ze apart aan te sluiten door bv een splitter??

 

Teun.

H.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Steef 

Toevallig is deze quantis een week geleden bij Ziggo besteld en geleverd en zou deze dus meegeleverd moeten zijn dat zou dus de oplossing zijn.

H.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Teun 

De Mediabox en quantis lopen allebei via een eigen coax kabel via een Ziggo splitter bij de muur doos dus niet doorgelust.

 

H.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Steef 

Ik begrijp zelf ook nog wel als je de quantis niet bij Ziggo koopt dat het stopfilter niet door jullie geleverd word maar als je sinds 2 weken geleden bij Ziggo de quantis besteld en geleverd krijgt en jullie zelf in deze community vermelden dat quantis sinds oktober het stopfilter erbij levert en dat de oplossing is voor het opgegeven probleem. Ik zie ook in een eerder bericht van april iemand met het zelfde probleem daar was ook geen stopfilter bijgeleverd maar daar reageerde ene Maud van Ziggo op en die stuurde dat filter gewoon op en 

dat is het enige wat mijn vraag is. Hopelijk is mijn vraag nu duidelijker.

H.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Teun 

Nee ze zijn niet doorgelust  naar de Mediabox ze zijn allebei apart aangesloten via een splitter en het werkt ook wel alleen valt af en toe het signaal even wat ik lees meerdere mensen ook last van hebben , het probleem is dus bekend de oplossing ook alleen mijn vraag is dat het stopfilter niet bij de Ziggo bestelde quantis meegeleverd is wat volgens een bericht uit oktober wel de bedoeling zou moeten zijn en ik lees ook dat dit al eerder is voorgekomen en dat dan door ene Maud een moderator van Ziggo gewoon zonder problemen nagestuurd word en dat zou ik ook graag willen.

 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @H. 

Ik zie dat de filter inmiddels onderweg is jouw kant op! Laat je even weten of de problemen hiermee verholpen zijn? 😄 

H.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Madelon

 

Filter is net binnengekomen en signaal is nu goed, dus probleem toch nog opgelost.

Alleen misschien is het handig om voor dat de quantis verstuurd word even te kijken of het stopfilter er wel bijzit want ik ben niet de enigste wie hier een probleem mee had als ik de topics zie op deze community en zou dan ook handig zijn als de reagerende expert en superexperts deze vraag meteen doorzetten naar de klantenservice zo voorkom je toch wel wat irritatie.

Maar ik ben blij alles werkt gelukkig bedankt.

Hanskorsten

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Graag ontvang ik ook een filter voor de radio

H.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Hans het is misschien sneller omdat filter aan tevragen via de klantenservice van Ziggo je kan bellen of via de chat ik had hem toen binnen 1 dag binnen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Hanskorsten Super dat je dit forum ook gevonden hebt!Ik heb voor jou ook een filter opgestuurd. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het met de reguliere post in huis. 

Uitgelicht topic