1
Vraag
2
Reacties
Yrrah SreteP

Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Digitale radio stoort en valt regelmatig uit of geeft geen signaal.

Een paar maand de Quantis QE317 van Ziggo  in bezit, bij aanzetten 'boot' doet íe het even goed maar naar een uurtje begint deze te storen of valt helemaal weg. Is nog nooit stabiel geweest, had stille hoop dat door de aanschaf Mediabox Next en de vervanging van het oude modem door Compal ConnectBox het stabiel zou worden... Maar neen, de QE317 valt nog steeds weg of geeft een gestoord signaal weer. De volgende waarden zijn bekend: wanneer de QE317 in de oorspronkelijke situatie staat:  C/N: 33db level 55dbmicroV , sluit ik 'm even 'direct' aan met een korte 75 ohm kabel dan de volgende waarden: C/N: 33 level 56 dbmicroV ( bij 256 QUAM) dus de kabel is goed. NB: de korte 75 ohm kabel geeft ook verstoring en uitval. Situatie is (braun) POA-3IEC-NL zit op de kabeldoos uit de 'muur', hierop modem aangesloten en een POA-1001-B, hierop dus de QE317 en de TV . TV heeft nog nooit problemen gehad. Is een filter: M-HPF-85 de oplossing? en hoe verkrijg ik deze van Ziggo (Het is inderdaad lastig dat je voor 'radio' geen directe melding kan maken ....., dus help.

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 512Posts
  • 66Oplossingen
  • 197Likes

@Yrrah SreteP daar ben ik dan 😄 

Ik heb een nieuw setje aansluitmaterialen jouw kant op gestuurd

Bekijk in context

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Met dank aan beiden, de radio-ontvangst blijft stabiel, get zat'm dus in de POA-3IEC-NL te vervangen door de  POA-01-B en andermaal op één output daarvan nog 'n POA-01-B., en op de andere output de Quantis aansluiten . Op de tweede van de  POA-01-B zitten nu  het modem met de bijgeleverde rood/groen F connector kabel  en de 'normale' TV aansluiting.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

Mogelijk is de 1e wandcontactdoos waar Ziggo je huis binnenkomt aan vervanging toe, veel aansluitingen die ouder dan 8 jaar zijn, zijn aan vervanging toe.

Is de aansluiting de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Zo ja, kun je er een foto hier van plaatsen?

Zo nee, kun je ook een foto hier plaatsen van de 1e plaats waar Ziggo binnenkomt?

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bert,

Bij deze dit is het enige punt waar de aansluiting binnen komt, wil je ook nog het 'binnenwerk' die is niet spannend dat is een standaard RTV aansluitpunt., met een groen kabel als binnenkomer.

Wat is wijsheid nu, de monteur laten komen ...

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

Kun je al eerste die 2e splitter ertussenuit halen en kijken hoe het gaat?

Die heeft nu maar 1 uitgang in gebruik en die geeft een flinke weerstand op het signaal.

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Bert,

heb ik ook  al gedaan die geeft het zelfde euvel en inderdaad het signaal is dan inderdaad wat sterker 60 dbmicroV met een standaard 75 ohm kabel, maar valt en stoort dus ook weer weg...

Zeg het maar ....

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

Ik ken de Quantis te weinig om daar iets zinnigs over te zeggen.

Mogelijk help het als je die oude 3 wegsplitter ertussenuit haalt en de 2 weg splitter gebruikt met een nieuwe kabel naar je modem, die een Ziggo moderator je toe kan sturen.

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Bert,

Dan moet ik dus een nieuwe tweewegsplitter hebben i.p.v. POA-3IEC-NL zegt jij , want het modem moet wel blijven draaien 😉.  Ik heb dus drie aansluitingen in gebruik: 1x Quantis, 1x TV en 1x modem, of bestaat er ook een 'driewegsplitter' met 2x 'tv' en 1x modem ..... .

Kortom wat kan ik nu zelf doen? Een Ziggo moderator inseinen, hoe doe ik dat? Of toch een monteur langs laten komen die dit hele verhaal terug kan lezen? Of werkt dat niet zo?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

@Yrrah SreteP Er is geen verschil meer tussen TV en modem uitgangen op een splitter.

De splitter die onder die 3 weg splitter hangt, moet dan in de wandcontactdoos met een nieuwe kabel naar je modem en een kabel naar de TV kan daar gesplit worden voor de TV en de Quantis.

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Bert, 

dat wordt dus 2x POA-1001-B, met een nieuw modem kabeltje, hoe kom ik daaraan, als dat de oplossing zou zijn?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

Een Ziggo moderator kan je gratis een modem kabel toesturen, mogelijk ook een splitter.

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ok, en hoe kom ik in contact met een moderator??

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

Die komen hier vanzelf langs 🙂

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

ok, wait and see dus 🙃, dan doe ik dat

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 512Posts
  • 66Oplossingen
  • 197Likes

@Yrrah SreteP daar ben ik dan 😄 

Ik heb een nieuw setje aansluitmaterialen jouw kant op gestuurd

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Madelon,

Dank je wel, we gaan met genoegen kijken of dit soelaas biedt.

Je hoort van me of het werkt,

Groet

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Madelon,

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar het is mij onbegrijpelijk waarom je dit toe hebt laten sturen: 

een coax F-4G kabeltje, met bajonet connectoren terwijl het modem een buitendraads F conector heeft, net als de POA-3IEC-NL., dus dat past niet , en een extra POA-01-B (maar daar zit geen F connector op.  De RF kabels snap ik nog, maar heeft hier geen zin omdat de RF kabels in de muur heb zitten, de Quantis staat in een andere ruimte. Maar die kabel (in de muur) kan de pret niet drukken want ik heb maar zeer gering db verlies over die kabel.  

Niettemin ben ik zelfs weer eens gaan nadenken, zeker met de opmerkingen van Bert (ik zit vast aan die buitendraadse F-connector van het modem) dat er te veel signaal verlies is: dus heb ik nu de POA-3IEC-NL verwisseld door de POA-01-B en de hele reutemeteut weer aangesloten en de Quantis op een   POA-01-B aansluiting, en op de andere POA-01-B aansluiting de POA-3IEC-NL. De Quantis geeft nu een 59dbµV  volt aan i.p.v. voorheen 55dbµV. Hij geeft nu al een uurtje stabiel geluid, maar ik laat'm voor de zekerheid nog in de duurproef staan. NB: TV en modem ook no-problem op deze manier. Laat morgen weten hoe het na een redelijke tijd is gegaan.

Groet

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

@Yrrah SreteP Wat voor kleurcode kabel heb je ontvangen?

Met groen / rode omrande stekkers?

Een rood stekker past in ieder geval op je modem, dat is een F-connector mail die over/in de F-connector female past, je schuift die over de aansluiting van het modem.

De groen omrande stekker past op de POA-01 B.

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb twee rode jackets ontvangen dus ik snapte het niet 😔, maar die rood / groene heb ik nog in mijn voorraad, dat laatste ga ik nu proberen (incl. de xtra POA -01-b) , mij dank voor de tip 😁

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Nu 60dbµV op de Quantis, morgen even in 'duurproef', maar ziet er goed uit, ik laat weten of het zo blijft.

Yrrah SreteP
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Met dank aan beiden, de radio-ontvangst blijft stabiel, get zat'm dus in de POA-3IEC-NL te vervangen door de  POA-01-B en andermaal op één output daarvan nog 'n POA-01-B., en op de andere output de Quantis aansluiten . Op de tweede van de  POA-01-B zitten nu  het modem met de bijgeleverde rood/groen F connector kabel  en de 'normale' TV aansluiting.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic