dirk2

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Digitale radio signaalonderbrekingen

Goedemorgen,

 

Sinds 4 maanden heb ben ik overgeschakeld naar digitale radio. Daartoe is bij mij een Quantis QE317 geplaatst.

Ik heb al die maanden alleen maar problemen. Ondanks diverse bezoeken van monteurs/medewerkers van Ziggo.

Zodra ik mijn tablet of telefoon gebruik wordt comstant het signaal van de radio onderbroken. Wat natuurlijk vreselijk irritant is. Het modem is aangesloten door een monteur. De diverse aansluitkabels lagen er ook al, onder de vloer. Al snel deede het euvel zich voor. Meermaals gebeld met Ziggo. Diverse malen op hun aanwijzing de fabrieksinstellingen weer ingesteld. Maar dat werkte niet. 

Weer een monteur op bezoek. Enkele wijzigingen in de bekabeling aangebracht. Geen resultaat. 

Daarna weer een andere monteur. Toen bleek dat de coaxkabel te dun was. Zodoende stoorde de wifi- signalen op de ontvangst. Omdat er toch nog een dikkere kabel naar boven lag, die verplaatst naar beneden en aangesloten op het modem. Nu zou het moeten gaan. Ook nog andere connectors aan de kabel gemaakt. Deze zijn niet zo gevoelig volgens monteur.

Alleen de onderbrekingen blijven. "geen signaal" geeft het modem aan.

Zodoende blijft het probleem zich voordoen. 

Zijn er anderen die dit probleem ook kennen? En hebben die wel een oplossing?

 

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @dirk2, je wilt ongestoord radio kunnen luisteren, dat begrijp ik heel goed! Ik zie dat @Willem-A1 en @Bert al het nodige met je hebben nagelopen en uitgezocht! De monteur die is geweest, was een installatie monteur, deze meten het signaal minder vaak uit zoals @Bert al aangeeft. Ik heb een netwerk monteur ingepland om het een en het ander uit te zoeken. De monteur staat ingepland op  vrijdag 14-01-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak heel makkelijk verplaatsen via jouw mijn Ziggo account. 

 

Hou je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

dirk2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Goedemiddag Bert, Willem-A1 en @Lotte,

 

Vanmorgen is de monteur geweest met de juiste apparatuur. 

En tot nu toe doet alles het prima. Een hele opluchting. 

Allemaal bedankt voor de medewerking en bemoeienissen. 

Fijn gegaan zo.

 

 

Groeten

Dirk2

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

dirk2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Goedemiddag Bert,

 

Op de foto links aansluiting van radio (beneden) en TV (blauw)

Andere aansluiting (rood) Wifi naar Connect Box

Succes

Dirk2

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@dirk2 schrijft:

"Alleen de onderbrekingen blijven. "geen signaal" geeft het modem aan".

Ik heb het gevoel dat de Quantis dit aangeeft. Klopt dat gevoel? Zo ja, was er een retourband stopfilter in de doos aanwezig bij de Quantis? En zo ja, is deze ook gebruikt, of heeft een monteur deze geplaatst? Ik denk van niet als ik het zo lees. 

De mediabox XL kan het signaal op de Quantis verstoren, maar ook het modem. Het kan prima zijn dat dit nu is wat er gebeurt. Ik ga er nu dan ook vanuit dat het filter niet achter de Quantis is geplaatst (tussen de coax kabel en de Quantis) en een monteur kan deze alsnog kosteloos plaatsen. Maar laat even weten hoe de situatie is. 

Kijk ook even hier: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Belangrijke-info-voor-mensen-met-een-Quantis-QE317-digitale/t...

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

dirk2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Goedenavond Willem-A1

Er is niets geplaatst tussen de coax kabel en de Quantis.

Ik weet ook niet meer of de stopfilter in de doos gezeten heeft.

De monteur heeft hem toen in ieder geval niet geplaatst.

Moet ik zelf contact opnemen met Ziggo?

 

Groeten

Dirk2

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @dirk2 daar was ik dus al bang voor. Je Quantis gaat nu reageren op de retoursignalen van je modem. Zet even je gegevens in je profiel (alleen zichtbaar voor moderators) dan zal ik moderator @Paul vragen een monteur voor je in te plannen. Maar kijk ook even in de doos van de Quantis. Tegenwoordig zou het filter erbij moeten zitten, maar ja, of dat ook altijd zo is...

Paul of een andere moderator komt vanzelf langs in dit topic en regelt het verder met je. 

@Paul je bent ervan op de hoogte dat ook het modem het signaal op de Quantis kan verstoren? Anders ben je dat nu ... 😁

Willem

dirk2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Willem-A1

In de doos zit niets. 

Ik wacht de reactie van Paul af.

Mijn telefoonnummer wordt niet om gevraagd in profiel.

Maar ik denk dat ze dat bij Ziggo wel hebben.

 

En Paul, kan ik aan dat modem dan eventueel ook nog wat doen?

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag Dirk, dat is jammer. Dan dus een monteur. Dat is gratis. Anders moet je het filter zelf bekostigen. Toch zonde, als dat niet nodig is. Maar het komt in orde. Een moderator kan je gegevens zien, en daar eventueel nog wat over vragen. 

Als verder alles goed werkt, denk ik dat je weinig hoeft te doen v.w.b. het modem, maar @Bert kan ook wel zaken zien in de waarden daarvan. Maar als je verder geen issues ondervindt, en het alleen de Quantis is die uitval/storingen vertoont, moet er gewoon een filter achter. Jammer dat de monteur dat niet heeft gedaan, want de uitval is meestal meteen aanwezig. 

@Bert kan jij anders nog even naar de waarden van het modem kijken van @dirk2 ?

dirk2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Prima geregeld. Jammer dat de monteur het niet gelijk gedaan heeft bij de aanleg.

Hebben we al 4 maanden chagrijn.😊

 

Ik wacht verdere reactie vanuit Ziggo af.

In ieder geval hartelijk bedankt.

 

 

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Nu snap ik dat er ook nog geen filter in de doos zat, maar ook waarom de monteur die destijds niet heeft geplaatst... 4 maanden geleden was nog niet bekend wat nu bekend is. Ik heb in oktober het topic erover aangemaakt. Eerder kwam dit wel voor maar werden er doorgaans nog geen maatregelen getroffen. 

Je hebt installatiegarantie. Nu hopen dat dit niet te lang terug is, maar dat is aan de moderator. 

Komt vast goed.


dirk2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

👍👍🤜🤛

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@dirk2 @Willem-A1 Ik zie flink wat storing in de binnenkomende signaal modem waarden met veel niet te repareren data pakketten wat zeker uitval in een stream kan veroorzaken.

 

@dirk2 Kun je hier uit je modem de upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Dan kan een Ziggo moderator eens meekijken in de achtergrond of die storingen daar ook te zien zijn en wat er precies moet gaan gebeuren om ze kwijt te raken.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank @Bert Er is een monteur bij hem geweest. Betekent dit dat deze dit heeft gemist, of later is opgetreden? In ieder geval moet er een retourband stopfilter bij @dirk2 worden geplaatst. Moet de monteur dan ook andere zaken nog nazien of is dat aan een moderator? 

dirk2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Goedemorgen,

 

Hier de gevraagde gegevens.

Ik hoop dat dit voldoende is

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@dirk2 @Willem-A1 Niet alle monteurs kijken naar deze waarden of (kunnen) meten hoe het signaal binnenkomt of het is later ontstaan, niet te zeggen.

Mogelijk moet er nu een netwerkmonteur naartoe, een Ziggo moderator kan dit bepalen.

Een moderator kan in de achtergrond kijken of het van buiten komt en/of dat het een monteur metingen moet gaan verrichten.

 

Ik zie een berg T4 fouten, die zouden 0 moeten zijn, dat veroorzaakt uitval en veel T3 fouten, die zouden vrijwel 0 moeten zijn.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @dirk2, je wilt ongestoord radio kunnen luisteren, dat begrijp ik heel goed! Ik zie dat @Willem-A1 en @Bert al het nodige met je hebben nagelopen en uitgezocht! De monteur die is geweest, was een installatie monteur, deze meten het signaal minder vaak uit zoals @Bert al aangeeft. Ik heb een netwerk monteur ingepland om het een en het ander uit te zoeken. De monteur staat ingepland op  vrijdag 14-01-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak heel makkelijk verplaatsen via jouw mijn Ziggo account. 

 

Hou je ons op de hoogte? 

dirk2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Goedemorgen,

 

Ik weet niet wat T4 en T3 is maar dat zit dus niet goed.

Ben blij dat er een moderator is geregeld.

 

Jullie horen nog weer hoe het afloopt.

Voor zover alvast bedankt.

 

Groeten

Dirk2

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@dirk2 je hebt gelijk geplaatst met @Lotte . Wil je nog even naar haar bericht kijken? En, @Lotte , neemt deze monteur ook het retourband stopfilter mee? 

Dank @Bert Zo leren we allemaal weer wat. 

dirk2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Hallo WillemA1,  

ik had het gelezen.

 

dirk2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Goedemiddag Bert, Willem-A1 en @Lotte,

 

Vanmorgen is de monteur geweest met de juiste apparatuur. 

En tot nu toe doet alles het prima. Een hele opluchting. 

Allemaal bedankt voor de medewerking en bemoeienissen. 

Fijn gegaan zo.

 

 

Groeten

Dirk2

Uitgelicht topic