1
Vraag
2
Reacties
Ietje1

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Digitale radio schakelt zichzelf uit

Onlangs is mijn schoonmoeder overgegaan naar 'digitale radio'. Het aansluiten is ons gelukt, ze kan weer radio luisteren (via radio-versterker). Echter, na twee uur schakelt de radio/mediabox zich vanzelf uit. Mijn schoonmoeder heeft normaliter de radio gewoon de hele dag aanstaan totdat 's avonds de tv aan gaat. Hoe kunnen we instellen dat de radio gewoon blijft spelen? We hebben al gegoogled: het zou via het 'tandwieltje' (opties) in het menu via 'systeem' moeten lukken om de 'standby-tijd' aan te passen. Helaas kunnen we het bewuste 'tandwieltje' niet vinden in het menu van de mediabox (Cisco).

Wie weet hoe dit wél moet en kan dat in duidelijke stappen uitleggen?

 

B.v.d.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ietje1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Maud 

Eureka! Het is gelukt. De standby-tijd van de mediabox Cisco is te wijzigen via het kopje "energiebesparing".

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Waarschijnlijk staat de time na 2 uur inactief zijn op uit gaan, is gewoon uit veiligheid, denk dat je de instelling even moet kijken of je die in kan stellen dat deze gewoon uitgezet wordt en de radio actief blijft.

 

** Aangepast door moderator (Mark) **

Foutje, moet kunnen. Onderstaande info van Dave gaat niet over de Cisco mediabox maar over de Digitale radio ontvanger (Quantis QE317). Mocht je dit  zelfde probleem met die ontvanger ervaren, lees dan vooral verder. Voor tips bij de Cisco mediabox kun je even verder scrollen naar de volgende reactie.

 

 

Bij de handleiding pagina 7

 

Schermafbeelding 2022-02-22 om 12.35.50.png

 

Kan je de automatische Standbye uitschakelen.

 

Als je naar beneden scrolt op de pagina Digitale radio ontvanger (Quantis QE317) 

Zie je Instellen, daar staan de 2 handleidingen.

 

Handleiding Digitale radio ontvanger

 

Handleiding Digitale radio ontvanger Ziggo

 

 

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Dave! het gaat hier om de Cisco. 

@Ietje1 zie hier:

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/mediaboxen/cisco-8485-dvb

Hier vind je ook de handleiding. Hopelijk kom je er daarmee uit. Ikzelf heb helaas geen ervaring met deze box. 


Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Willem-A1  die stond er niet toen ik bericht maakte. Anders had ik op de Cisco gecheckt.

 

***Aanvulling***

Ik heb onderste gemeld aan moderator of ze die willen weghalen.

Ietje1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Willem-A1 

Bedankt voor uw reactie. Die gebruiksaanwijzing hebben wij ook, maar daar lukt het dus (vooralsnog) niet mee.

Wat overigens ook opmerkelijk is: wanneer wij de check doen of deze mediabox geschikt is voor onze regio, dan wordt aangegeven dat dat NIET zo is, terwijl de mediabox toch echt van Ziggo afkomstig is............

 

Ietje1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Dave! 

Toch bedankt voor de moeite!

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Ietje1! Welkom op de Ziggo Community! 

Ik begrijp dat je de stand-by tijd van de box wilt aanpassen. Ik ben even gedoken in de instellingen, maar ik kan dit niet terugvinden helaas. Het is niet altijd mogelijk helaas. Deze optie lijkt niet op de box te zitten. 
Het is wel echt de box die uitgaat of geeft de tv de melding dat deze uitgaat? Dat zou ook nog kunnen. 

Ietje1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Maud 

Het is echt de box die uitgaat helaas.

Erg jammer wanneer er geen mogelijkheid is om de 'standby-tijd' aan te passen. Mijn schoonmoeder heeft deze box nog niet zo heel erg lang, dus vraag me af waarom Ziggo dan zo een box levert terwijl ze weten dat de overstap naar digitale radio er aan komt ............ De enige oplossing zou dan een andere box zijn..........

Wij hebben zelf geen Ziggo vanwege de vele problemen die wij om ons heen horen; dit is weer een reden erbij om er niet aan te beginnen!

Toch bedankt voor de moeite die u heeft gedaan.

Ietje1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Maud 

Eureka! Het is gelukt. De standby-tijd van de mediabox Cisco is te wijzigen via het kopje "energiebesparing".

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Ietje1 Mooi! Het is ook een energiebesparingsfunctie. Het voorkomt/moet voorkomen dat de box aan blijft staan als deze niet wordt gebruikt. Maar dat werkt helaas niet feilloos. Als je de box nl. een paar uur niet bediend, 'denkt' deze niet te worden gebruikt en zal na verloop van tijd uitschakelen. Een optie die op veel van dergelijke apparaten én op Tv's voorkomt. 

Ietje1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Willem-A1 

Klopt, wij snapten de functie wel, maar konden het gewoon nergens vinden in het menu en ook niet via de gebruiksaanwijzing. Je verwacht zoiets onder het kopje 'instellingen'.  Maar goed, het probleem is opgelost. Bedankt voor het meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic