1
Vraag
2
Reacties
CarPet

Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Digitale radio ontvanger

Helaas geen radio meer luisteren boven op mijn stereotoren.

maar nu heb ik een vraag er loopt vanuit mijn meterkast een coax antenne kabel naar mijn radio waarmee ik analoge radio kon ontvangen .

kan ik nu  de Digitale radio ontvanger van ziggo gebruiken boven en zo ja zou u mijn dan kunnen vertellen hoe ik die dan aan kan sluiten?

dank je wel alvast voor de reacties

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De coax kabel kan in de digitale radio ontvanger en vanuit de digitale radio ontvanger 2 tulpstekkers naar de stereotoren of via een optische kabel naar je stereotoren als die een optische ingang heeft.

 

Bert_0-1626014184906.png

 

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@CarPet Ah, duidelijk, stop de coax kabel die nu in de stereotoren zit in de digitale radio ontvanger en maak via tulp of via de optische uitgang verbinding met de stereotoren.

Zit er een wandcontactdoos met een radio en TV uitgang, doe dan de coax kabel in de TV uitgang, de radio uitgang is niet meer geschikt voor doorgifte van het signaal.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Sluit aan op de vcr in, dat is de enige ingang die ik zie.

Je moet dan wel vcr selecteren om radio te luisteren.

Bedienen van de radio op je digitale radio-ontvanger.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De coax kabel kan in de digitale radio ontvanger en vanuit de digitale radio ontvanger 2 tulpstekkers naar de stereotoren of via een optische kabel naar je stereotoren als die een optische ingang heeft.

 

Bert_0-1626014184906.png

 

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Super, dank je wel voor de uitleg.

gr Carina 

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

Houd er wel rekening mee dat de digitale radio-ontvanger moet worden aangesloten op de TV-aansluiting van de wandcontactdoos van Ziggo, niet op de Radio- of R-aansluiting.

Piet.

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Situatie in meterkastSituatie in meterkast

 Ooo ooo nu heb ik net de digitale radio ontvanger gekocht bij ziggo. 
de situatie bij mij is nu als volgt de helemaal rechtse kabel in de radiokabel die naar boven loop naar mijn stereotoren en de kabel die er links naast zit in mijn tv kabel

helaas heb ik er helemaal geen verstand van maar is het in deze situatie wel mogelijk om de digitale radio ontvanger aan te sluiten ? En als het kan zou iemand mij dan willen helpen met de stappen die moet volgen.

alvast super bedankt.

gr Carina 

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Sorry foto op zijn kopSorry foto op zijn kop

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt de coax kabel doorlussen naar de TV via de linkse aansluiting, de rechtse is voor de coax kabel die nu in je TV zit.

 

Bert_0-1626090832569.png

 

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dank je wel Bert , maar mijn tv en stereotoren staan elk op een andere kamer 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@CarPet Ah, duidelijk, stop de coax kabel die nu in de stereotoren zit in de digitale radio ontvanger en maak via tulp of via de optische uitgang verbinding met de stereotoren.

Zit er een wandcontactdoos met een radio en TV uitgang, doe dan de coax kabel in de TV uitgang, de radio uitgang is niet meer geschikt voor doorgifte van het signaal.

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Super dank je wel voor je hulp als het goed is krijg ik morgen de digitale radio-ontvanger binnen, ik ga het dan proberen. Ik laat weten of het gelukt is 😀 of niet ☹️

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Goedemorgen, ik heb mijn digitale radio-ontvanger ontvangen maar nu…..?

ik heb een thechnics  EH 550 stereotoren, zou iemand mij nu kunnen vertellen of deze. Stereotoren geschikt is voor de digitale radio-ontvanger en zo ja hoe ik hem dan aan moet sluiten?

 

051992AF-A3CB-46C8-92ED-7280363D21BC.jpeg

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Sluit aan op de vcr in, dat is de enige ingang die ik zie.

Je moet dan wel vcr selecteren om radio te luisteren.

Bedienen van de radio op je digitale radio-ontvanger.

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dank je wel gedaan, zou je nu ook nog kunnen vertellen waar de coaxkabel die vanuit de meterkast naar boven loopt ( stereotoren staan boven) in moet?

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

De coax kun aansluiten op de antenne-ingang van de digitale radio. Ik heb zo'n vermoeden dat je dan wel een andere stekker moet plaatsen op de coaxkabel als die hiervoor voor analoge radio werd gebruikt. Je hebt een "mannetje nodig" i.p.v. een "vrouwtje".

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Tot nu toe alles nog gedaan  alleen ik hoor alleen maar geruis en daar tussen door wat muziek. Nu zegt Steef dat ik v c r moet selecteren ….maar waar?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Steef dat ik v c r moet selecteren ….maar waar?"

 

Op de voorkant van de Technics?

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Superrrrrr allemaal heel erg bedank hij doet het.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, veel luisterplezier gewenst.🙂

pj

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb bijna dezelfde set. Wat wordt bedoeld met vcr? Aan de voorkant heb ik alleen een ingang voor een koptelefoon.

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hallo ik moest een paar keer op de knop input selector drukken die bij mij op de voorkant van de stereotoren zit. Je krijgt dan de keuze (althans bij mij) tuner,cd,tape, en VCR ext. En op de laatste moet je dan hebben.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic