Schwalbie

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Digitale radio ontvanger werkt niet

Wij maakten in onze winkel gebruik van analoge radio. Sinds 8-2-2022 is dit afgesloten. Na chat met de klantenservice de digitale radio ontvanger voor 50,00 besteld en geleverd gekregen. Na het aansluiten krijgen we een foutmelding van Geen Signaal op de radio ontvanger. Deze is tussen de wandcontactdoos en de tuner ingezet. We hebben hem op de tv aansluiting aangesloten, maar krijgen geen geluid. We maken geen gebruik van de tv aansluiting voor een televisie.

 

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Er zit een connector in de doos. Deze geplaatst op de wcd, maar ook dan geen signaal.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Schwalbie , dit is ook wel een heel vreemde aansluiting. 

WillemA1_0-1644568364857.jpeg

Ik vraag me bijna af of dat wel van Ziggo is, maar in ieder geval moet daar een monteur voor komen. Dit gaat zo niet werken. Maar is dit ook de eerste aansluiting waarop de kabel van Ziggo het huis binnenkomt, of zit er ergens nog iets, zoals in de meterkast? 

Ik zal in ieder geval op voorhand een moderator vragen een monteur voor je in te plannen. @Erik S kan jij dat regelen voor @Schwalbie ? @Schwalbie zet alvast even je gegevens in je profiel (alleen zichtbaar voor moderators). 

Bekijk in context

Schwalbie
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

We hadden analoge radio vanuit dat aansluitpunt. Wij zijn een bedrijf. De kabel komt inderdaad binnen in de meterkast en lijkt dan met 2 kabels naar die aansluiting te gaan. Dit zal wel een tv kabel en radio kabel zijn. In het aansluitpunt is echter maar 1 kabel te zien. Ik vermoed dat dit de radio kabel van voorheen is en dan dus niet werkt? Hij kan er al wel 20 jaar of langer liggen. Was voorheen UPC.

Ik zal de kabels die binnen komen in de meterkast eens verwisselen, misschien helpt dat nog.

 

 

HET IS GELUKT !! De switch moest in de meterkast gebeuren. Hij heeft zijn zenders gevonden en de muziek speelt af in onze winkel.

Bekijk in context

20 Reacties 20
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

De digitale ontvanger MOET juist wel op de TV aansluiting. Daarnaast voor het geluid is er een aparte versterker nodig. Luister digitale radio voor het beste signaal | Ziggo

Schwalbie
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dat hebben we allemaal ook juist aangesloten, maar de radio ontvanger geeft de melding 'geen signaal'.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Wellicht een overbodige vraag, wel een abonnement bij Ziggo?

Deze stappen: Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Schwalbie  schreef:

 Deze is tussen de wandcontactdoos en de tuner ingezet.

Hoe bedoel je dat precies?

 

Van uit de digitale radio ontvanger  moet een audio verbinding naar je geluidsapparatuur.

Op je tuner kun je geen radio meer ontvangen of afstemmen .

 

Schwalbie
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

jazeker, tv/radio abonnement. Dat heeft Kabel TV bij ziggo.

Schwalbie
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

We gaan met de kabel vanuit de wcd op de aansluiting TV naar de digitale radio ontvanger. En dan vanuit de digitale radio ontvanger met een kabel naar de tuner. We krijgen dan een foutmelding op de digitale radio ontvanger dat er geen signaal is. De aansluiting van Ziggo zit er al heel lang, misschien dient daar iets verandert te worden. Ik heb al wat gelezen in de community. Daar ook gelezen van een splitter en een retourband stopfilter. Die laatste is volgens mij bijgeleverd, maar neemt het probleem niet weg. 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Waar staat dat er een kabel van de digitale radio naar de tuner moet?

Schwalbie
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb nogmaals alles aangesloten. TV uitgang antennekabel naar de meegeleverde adapter/connector en die in de radio ontvanger op poort In. Dan de rood/witte kabel van radio ontvanger naar de tuner. 

We blijven foutmelding houden. Ook fabrieksinstellingen gedaan en alles opnieuw laten zoeken. 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio/digitale-radio#/met-de-digitale...

kabels goed aangesloten, ook op de kleurtjes gelet?

wat bedoel je met antennekabel, je hebt toch een digitale ontvanger gekocht, geen antennekabel?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Stap 1: aansluiten op de wandcontactdoos

Zet eerst je toestellen uit.
Verwijder de coaxkabel tussen de wandcontactdoos en je hifi-installatie of versterker, als die er is.
Sluit nu de coaxkabel aan op de tv-uitgang van je wandcontactdoos.
En daarna aan de antenne-ingang op de digitale radio-ontvanger.

 

Stap 2: aansluiten op je geluidsinstallatie

 

Sluit de RCA-kabel (cinch of tulp) met de analoge audio-uitgang.
En daarna aan de analoge audio-ingang van jouw hifi-installatie, versterker of luidsprekers.
Zet je hifi-installatie of versterker aan en kies de bron waarop de digitale radio-ontvanger aangesloten is of zet je luidspreker aan.

 

Stap 3: stroomkabel aansluiten

 

Sluit de meegeleverde stroomkabel aan een stopcontact.
De digitale radio-ontvanger staat automatisch aan.
Je gebruikt vanaf nu alleen nog de meegeleverde afstandsbediening van de digitale radio-ontvanger.

 

Steefb_0-1644509094248.png

 

Schwalbie
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Steefb. Ik heb alles juist aangesloten volgens jouw schema. Hij gaat zenders zoeken en komt dan al heel snel met 'geen signaal". Bij mij zit de In op de radio ontvanger links en de out rechts. Maar dat zal niets uitmaken neem ik aan. Heb hem op de In aangesloten.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Bij mij zit de In op de radio ontvanger links en de out rechts. Maar dat zal niets uitmaken neem ik aan. Heb hem op de In aangesloten".

Dat maakt niet uit. Er staat duidelijk IN en OUT bij, maar er zijn 2 types, en deze 2 aansluitingen kunnen dus ook net andersom zitten.

Maar om niet in rondjes te blijven draaien; Je hebt de Quantis nu aangesloten op de Tv aansluiting van de Coax aansluiting. Is dat ook echt het AOP van Ziggo waarop de kabel binnenkomt, of zit er nog iets tussen? Soms kan de Quantis aangeven dat er geen signaal is, en dat dat nogmaals doen, als dit er op een andere plaatst wél is. Het is dan zaak deze opnieuw de zenders te laten zoeken. 

Maar maak eens wat foto's van de hele situatie, want als de Quantis aan blijft geven dat er geen signaal is, lijkt het erop dat dit er ook echt niet is, of in ieder geval niet voldoende. 

De retourband stopfilter is er voor andere zaken, en veranderd verder niets aan de ontvangst. De POA01 splitter kan je gebruiken als je naast de Tv ook de Quantis aansluit, maar doorlussen op de Quantis wil voorkomen. Dat laatste is vaak ook het best.

Maar plaats dus eens wat foto's. Dat zegt meer dan 1000 woorden.

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"wat bedoel je met antennekabel, je hebt toch een digitale ontvanger gekocht, geen antennekabel?"

En die digitale radiotuner (Quantis QE317) sluit je aan op de coaxkabel, voor veel mensen de antennekabel. Dat word dus bedoeld en dit haal ik er dan ook wel uit. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Heb nogmaals alles aangesloten. TV uitgang antennekabel naar de meegeleverde adapter/connector en die in de radio ontvanger op poort In. Dan de rood/witte kabel van radio ontvanger naar de tuner". 

Er moet, zoals al gezegd, niets naar de tuner, maar er moet een tulpkabel van de Quantis naar de/een versterker. De tuner vervalt dan in zijn geheel. Daarvoor in de plaats komt de Quantis. Als je een receiver o.i.d. hebt met een optisch digitale ingang kan ook dat. 

Maar ook al sluit je het verkeerd aan wat dit betreft, als de coaxkabel vanaf de Tv aansluiting op de Quantis is aangesloten, moet deze werken. Geeft deze aan dat er geen signaal is, is er geen, of te weinig signaal op de kabel aanwezig. Maar ik zie nogal eens dat de Quantis dit lijkt te onthouden, ook al sluit je deze later op een wel correct werkende coax aan. En dan moet je dus nogmaals opnieuw naar zenders gaan zoeken.

Maar wil je geluid, moet je de tuner snel vergeten en de Quantis aansluiten op een versterker. En dan NOOIT op de Phono ingang!!

Schwalbie
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Willem-A1 

We hebben eerst analoge radio ontvangen door de coax kabel van de wcd radio aansluiting op de aansluiting van de versterker (ik noemde dit tuner) te doen. Daarmee hadden we radio. Nu hebben we de aansluiting van de coax kabel op de wcd TV aansluiting gedaan (kabel die binnen komt nogmaals goed aangesloten in de wcd) en  van daaruit de coax kabel naar de IN op de radio ontvanger gedaan. Daarnaast de rode en witte kabel naar de versterker gedaan. We krijgen geen signaal op de radio ontvanger. Al meerdere keren opnieuw laten zoeken, naar fabrieksinstellingen gegaan en opnieuw opgestart. Hij blijft dit probleem geven.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Schwalbie , dit is ook wel een heel vreemde aansluiting. 

WillemA1_0-1644568364857.jpeg

Ik vraag me bijna af of dat wel van Ziggo is, maar in ieder geval moet daar een monteur voor komen. Dit gaat zo niet werken. Maar is dit ook de eerste aansluiting waarop de kabel van Ziggo het huis binnenkomt, of zit er ergens nog iets, zoals in de meterkast? 

Ik zal in ieder geval op voorhand een moderator vragen een monteur voor je in te plannen. @Erik S kan jij dat regelen voor @Schwalbie ? @Schwalbie zet alvast even je gegevens in je profiel (alleen zichtbaar voor moderators). 

Schwalbie
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

We hadden analoge radio vanuit dat aansluitpunt. Wij zijn een bedrijf. De kabel komt inderdaad binnen in de meterkast en lijkt dan met 2 kabels naar die aansluiting te gaan. Dit zal wel een tv kabel en radio kabel zijn. In het aansluitpunt is echter maar 1 kabel te zien. Ik vermoed dat dit de radio kabel van voorheen is en dan dus niet werkt? Hij kan er al wel 20 jaar of langer liggen. Was voorheen UPC.

Ik zal de kabels die binnen komen in de meterkast eens verwisselen, misschien helpt dat nog.

 

 

HET IS GELUKT !! De switch moest in de meterkast gebeuren. Hij heeft zijn zenders gevonden en de muziek speelt af in onze winkel.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Klasse @Schwalbie !

Mooi dat het al voor elkaar is. Kijk het ook even aan of het goed blijft werken. Anders moet de boel wellicht nog even worden vernieuwd. Het AOP en de eventuele splitter daarop vallen dan in ieder geval onder Ziggo. 

Jacob4

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn Quantis QE317 werkte een aantal maanden perfect, daarna begon het gelazer. Uiteindelijk extra filter geplaatst (blijft vreemd dat die van de ene op de andere dag noodzakelijk blijkt) maar nu geeft dat ding 'GEEN SIGNAAL" in de display. Wederom niets veranderd, alle voorliggende hardware al gereset maar mag niet baten. Ik begin het hele Ziggo verhaal wel een beetje zat te worden om eerlijk te zijn. 

Uitgelicht topic